  • 11. Data: 2006-07-01 21:03:02
    Temat: Re: kupno domku w stanie surowym
    Od: Jurek <w...@p...onet.pl>

    > Hipoteka jest na dzialce na nie na nieruchomosci na dzialce. Nie mozesz
    > ustanowic hipoteke na dzialce i jednoczesnie zwolnic z hipoteki stojacy
    > na niej dom. W ksiegdze wieczystej ujawniona jest budowla/budynek
    > stojaca na dzialce

    A wiec czy dom w stanie surowym (nie zamknieta budowa) moze byc zalozona
    KW i ustanowiona hipoteka.
    Sadze, ze chodzi o to, ze niedokonczona budowe mozna rozebrac i wtedy
    zostaje sama dzialka.
    Domku (budowa zakonczona) nie mozna chyba ot tak sobie rozebrac, bo jest
    w KW.
    Dobrze mysle?
    Moze polecicie jakis bank, w ktorym szansa otrzymania kredytu na taki
    domek jest najwieksza?

  • 12. Data: 2006-07-01 22:44:13
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > A wiec czy dom w stanie surowym (nie zamknieta budowa) moze byc zalozona
    > KW i ustanowiona hipoteka.

    Hipoteka bedzie na dzialce, bo to dzialka ma KW, nie budowa, nie dom, nie
    droga itp.. Hipoteka obejmie równiez to co wybudowano na tejze dzialce.

> [...]
    > zostaje sama dzialka.
    > Domku (budowa zakonczona) nie mozna chyba ot tak sobie rozebrac, bo jest w

    Dom tez mozna rozebrac. To kwestia techniczna, a nie prawna. Budowa odbywa
    sie na podstawie decyzji administracyjnej jaka jest pozwolenie na budowe,
    wiec jesli chcialbys taka budowe rozebrac, to zapewne równiez musialbys
    uzyskac tego typu decyzje.

    Dodatkowo jesli planujesz kredytowac dokonczenie domu, to mozesz byc pewien,
    ze postepy budowy beda oceniane i jesli bank stwierdzi, ze zamiast
    dobudowywac rozbierasz albo zmieniles projekt na inny niz masz w
    dokumentacji kredytowej, to moze Ci umowe kredytu wypowiedziec.

    > Moze polecicie jakis bank, w ktorym szansa otrzymania kredytu na taki
    > domek jest najwieksza?

    Kazdy jeden, ktory oferuje kredyty hipoteczne. Wybor jest naprawde spory,
    zalezy od wielu zmiennych.

    A sa tu takie trolle, ktore zaraz Ci napisza, ze najlepiej to bedzie w VW
    Bank. ;-)

  • 13. Data: 2006-07-02 11:44:34
    Od: "Victor" <b...@o...pl>

> [...]
    > niej dom. W ksiegdze wieczystej ujawniona jest budowla/budynek stojaca na

    Moze niedokladnie sie wyrazile. Jesli Bank zabezpieczy sie do wartosci
    dzialki z budynkiem (i da kredyt tej wielkosci) a nie samej dzialki, to
    bedzie wymagal zeby budynek byl oddany do uzytku.
    I nie pozwoli na wykanczanie ile sie chce , tylko da na to 24 miesiace.

    > Tylko takie, ze wykonczony dom ma wiekszą wartosc.

    j.w. - zalezy od tego co Bank przyjmie jako wartosc zabezpieczenia. Jesli
    dzialka z budynkiem to musisz wykonczyc.

  • 14. Data: 2006-07-04 07:55:10
    Od: z...@p...onet.pl

    Mam wrazenie, ze kazdy odpowiada na pytanie, ale nie kazdy do konca rozumie
    pytanie (a moze to ja sie myle). Pytanie brzmialo czy mozna uzyskac kredyt na
    zakup domu w stanie surowym, BEZ kredytu na dokonczenie budowy. I tu lezy pies
    pogrzebany. Poniewaz 99% bankow takiego kredytu nie udzieli.
    Wszystkie maja w instrukcji kredyt na zakup dzialki z rozpoczeta budowa ORAZ
    ZAKONCZENIE INWESTYCJI.
    Dlatego spodziewam sie mnostwa problemow.
    Ale z tego co pamietam jeden bank taka mozliwosc dawal, tylko... nie pamietam
    co to za bank:) Ale zaden z czolowki rynku.

  • 15. Data: 2006-07-04 12:14:12
    Od: Jurek <w...@p...onet.pl>

    > Ale z tego co pamietam jeden bank taka mozliwosc dawal, tylko... nie pamietam
    > co to za bank:) Ale zaden z czolowki rynku.

    oddam krolestwo za te informacje :)

  • 16. Data: 2006-07-07 10:01:19
    Od: z...@p...onet.pl

    Zawiode Cie. Dowiadywalem sie w tym banku, ktory podejrzewalem i nie ma szans.
    Jedyne co widze, to rozsadne udokumentowanie, ze masz za co dokonczyc te
    inwestycje, lub wziac troche wyzszy kredyt i wspolfinansowac razem z bankiem.
    (Zakladam, ze nie masz zdolnosci na cala kwote.)