  • 11. Data: 2009-02-03 15:37:56
    Temat: Re: logowanie do konta
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Tristan pisze:
    > Token sprzętowy to najgłupszy
    > pomysł, ze wszystkich.
    moim zdaniem najlepszy. Żadne rozwiązanie nie oferuje podobnego poziomu
    bezpieczeństwa...

  • 12. Data: 2009-02-03 17:52:10
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Dlaczego? Ja np. nienawidzę tokenów. Po co mam taskać ze sobą kolejny złom?
    > Po to nowoczesne banki (np. mBank) dają ,,token'' esemesowy, a jak ktoś
    > bardzo nie lubi telefonów to papierowy. Token sprzętowy to najgłupszy
    > pomysł, ze wszystkich.

    ciezko pogodzic wygode z bezpieczenstwem, zalezy na czym komu bardziej
    zalezy, z tych trzech rozwiazan token sprzetowy jest najbezpieczniejszy,
    a w dodatku jest praktycznie bezobslugowy i niezalezny od sieci gsm
    w przeciwienstwie do komorki

  • 13. Data: 2009-02-03 18:47:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Tue, 03 Feb 2009 12:37:01 +0100
    Tristan <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > złom? Po to nowoczesne banki (np. mBank) dają ,,token'' esemesowy, a
    > jak ktoś bardzo nie lubi telefonów to papierowy. Token sprzętowy to

    A co w wypadku rozładowania baterii w telefonie, zgubienia telefonu,
    braku zasięgu lub np wyjazdu zagranicę na kilka ładnych lat gdzie pl nr
    jest Ci kompletnie do niczego niepotrzebny?

    Xenocide

  • 14. Data: 2009-02-03 18:54:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Tue, 3 Feb 2009 11:21:16 +0000 (UTC)
    " aneczka" <a...@g...pl> wrote:

    > Alior - tylko 10 sms w abonamencie

    Alior ma jeszcze problemy wieku dziecięcego. Bonusem jest na
    pewno 3 PLN za wszystkie bankomaty darmowe w pl i nieźle oprocentowany
    ROR.

    > e-getin - nie może znależć info, jaki jest system logowania na konto

    Login i hasło do zalogowania później karta TAN czyli po prostu token
    papierowy, całkiem wygodna rzecz.

    > Eurobank - token, za skomplikowany chyba dla niej

    Token w telefonie i fakt - może być lekki problem.

    Xenocide

  • 15. Data: 2009-02-03 19:17:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 luty 2009 16:37
    (autor Radek Wroclawski
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <4...@n...home.net.pl>):

    > moim zdaniem najlepszy. Żadne rozwiązanie nie oferuje podobnego poziomu
    > bezpieczeństwa...

    Albowiem? Przecież token przez esesmana daje dokładnie to samo, a nie trzeba
    nosić złomu ze sobą.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 16. Data: 2009-02-03 19:18:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 luty 2009 18:52
    (autor MarcinF
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gma0oh$qbt$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > ciezko pogodzic wygode z bezpieczenstwem, zalezy na czym komu bardziej
    > zalezy, z tych trzech rozwiazan token sprzetowy jest najbezpieczniejszy,

    Dlaczego? Wg mnie wręcz dużo mniej bezpieczny niż komórka, bo łatwiej go
    zgubić i nie zauważyć.

    > a w dodatku jest praktycznie bezobslugowy i niezalezny od sieci gsm
    > w przeciwienstwie do komorki

    No ale nie ma obowiązku mania komórki w Oranże, a pozostałe sieci mają
    zasięg :-P

  • 17. Data: 2009-02-03 19:21:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 luty 2009 19:47
    (autor xbartx
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <20090203194702.5223a226@cartel>):

    > A co w wypadku rozładowania baterii w telefonie,

    się ją doładowuje. A jak się bardzo pilnie musi wysłać przelew i brak
    ładowarki, można pożyczyć telefon od kogoś.

    > zgubienia telefonu,

    a token jest niegubialny? Wręcz przeciwnie, dużo łatwiej go zgubić.

    > braku zasięgu

    Zawsze można używać sieci GSM zamiast Oranże. :-P
    Ile masz miejsc, gdzie nie ma zasięgu, a jest internet?

    > lub np wyjazdu zagranicę na kilka ładnych lat gdzie pl nr
    > jest Ci kompletnie do niczego niepotrzebny?

    No to wybierasz listę haseł papierowych.

  • 18. Data: 2009-02-03 19:58:24
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Tue, 03 Feb 2009 20:21:31 +0100
    Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > się ją doładowuje. A jak się bardzo pilnie musi wysłać przelew i brak
    > ładowarki, można pożyczyć telefon od kogoś.

    A jak się nie ma od kogo a za chwilę mija czas, aby przelew wyszedł
    ostatnią sesją a jest piątek a w niedzile wigilia? ;)

    > a token jest niegubialny? Wręcz przeciwnie, dużo łatwiej go zgubić.

    Jakieś przykłady? Bo jeżeli ufamy tylko komputerowi w domu, to token
    może sobie spokojnie leżeć gdzieś w szufladzie, token-sms tylko w
    przypadku specjalnie do tego przeznaczonego numeru i telefonu.

    Reasumując token sprzętowy/karta TAN/lista haseł jednorazowych ma
    o wiele mniejsze prawdopodobieństwo popsucia/niedziałania niż telefon.
    A i w przypadku zgubienia/kradzieży telefon ma większe
    prawdopodobieństwo IMO.

    Xenocide

  • 19. Data: 2009-02-03 20:33:12
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Dlaczego? Wg mnie wręcz dużo mniej bezpieczny niż komórka, bo łatwiej go
    > zgubić i nie zauważyć.

    zgubienie tokena nie powoduje niebezpieczenstwa bo zwykle zabezpieczony
    jest on jeszcze pinem, a sms jest mozliwy do przechwycenia miedzy
    bankiem a telefonem klienta

    > No ale nie ma obowiązku mania komórki w Oranże, a pozostałe sieci mają
    > zasięg :-P

    sa miejsca gdzie jest internet a nie ma gsm

  • 20. Data: 2009-02-03 20:37:48
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    xbartx wrote:

    > Token w telefonie i fakt - może być lekki problem.

    z tego co maja na stronie to jest wybor miedzy aplikacja na
    telefon a tokenem sprzetowym w formie breloczka