  • 1. Data: 2005-11-10 22:49:38
    Temat: m-bank Supermarket
    Od: "Jas" <j...@i...pl>

    Witam.
    Zastanawiam sie nad zainwestowaniem pieniedzy w fundusze inwestycyjne.
    Moja uwage zwrocil Supermarket oferowany przez m-bank:
    http://www.m-bank.pl/inwestycje/fundusze/misja.html
    glównie dlatego, ze nie pobieraja prowizji za zakup/sprzedaz/konwersje
    jednostek, mimo, ze nie sa dostepne jednostki wszystkich obecnych na rynku
    funduszy.
    Brak prowizji skusil mnie, gdyz umozliwia realizacje mojego bardzo prostego
    planu:
    Jak na gieldzie mozna latwiej i pewniej zarobic to inwestowac wiecej w
    fundusze akcyjne, a jak nie to wiecej oszczednosci lokowac w funduszach
    stabilniejszych (obligacji, rynku pienieznego).

    I teraz czas na moje pytania/prosby:
    1. Prosze o opinie na temat Supermarketu - w czym jest dobry, w czym zly, co
    jest lepsze i dlaczego (a moze takze w jakich warunkach np: jak sie ma
    wiecej pieniedzy to oplaca sie bardziej to a jak mniej o tamto), czy ktos z
    grupowiczów korzysta z niego i za co go chwali / czemu narzeka.
    2. Prosze o opinie na temat mojego prostego planu - czy jest ok, czy moze to
    bez sensu, a jesli tak to dlaczego.

    Zaznaczam, ze z bankowoscia i inwestycjami mialem do tej pory niewiele
    wspólnego i moja wiedza na ten temat jest mocmo ograniczona. Dlatego pytam
    bardziej (mam nadzieje) doswiadczonych :)

    Pozdrawiam,
    Janusz.

  • 2. Data: 2005-11-11 10:12:50
    Temat: Re: m-bank Supermarket
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Jas" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    wlasciwie to tu nie ma co opowiadac, jest to inwestycja. Chcesz kupic
    fundusz inwestujacy w akcje to kupujesz nie chcesz to nie i kupujesz sobie
    np ryn. pien. itd. Widac ze chcesz sie do tego bardzo przylozyc, ale tak
    naprawde tu nie ma nic wielkiego.

  • 3. Data: 2005-11-11 11:11:14
    Od: "Palm" <palm@/////NIE-SPAMUJ////acn.///waw///.pl>

> [...]
    > w fundusze akcyjne, a jak nie to wiecej oszczednosci lokowac w
    > funduszach stabilniejszych (obligacji, rynku pienieznego).
    Tak tylko pamietaj, ze taka realizacja zlecenia trwa kilka dni
    (zlożenie zamówienia, kupno, ukazanie sie jednostek na rachunku) - na
    stronie mBanku znajdziesz chyba rozpiske. Z giełda to nigdy nie
    wiadomo tak do konca a nastroje zmieniaja sie bez przerwy.
    BTW pamietaj ze na obligacjach (tak jak w ostatnim miesiącu) w
    krótkiej perspektywie tez mozna byc na "-" (ale w średniej i dłuzszej
    perspektywie to Ci nie grozi)

> [...]
    > 2. Prosze o opinie na temat mojego prostego planu - czy jest ok, czy
    > moze to bez sensu, a jesli tak to dlaczego.

    Niewatpliwy plus mBanku to brak prowizji. W wycenach jednostek jest
    juz wartość po potrąceniu kosztów zarządzania.
    Minus to, że nie dostaniesz w mBanku wszystkich funduszy.
    Polecam dla zaznajomienia sie z tematem fundusze.wp.pl ---> analizy
    on-line itp.
    Powodzenia!

    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 4. Data: 2005-11-11 22:26:04
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, "Palm" <palm@/////NIE-
    SPAMUJ////acn.///waw///.pl> napisał(a):

    > Tak tylko pamietaj, ze taka realizacja zlecenia trwa kilka dni
    > (zlożenie zamówienia, kupno, ukazanie sie jednostek na rachunku) - na
    > stronie mBanku znajdziesz chyba rozpiske.

    Pytanko krótkie - czy fundusze "pracują" w weekendy? Z tego co zauważyłem
    wyceny są tylko w dni pracujące.

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker:
    http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 5. Data: 2005-11-11 22:51:58
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Nov 2005 22:26:04 +0000 (UTC), "Artur 'Zmechu' Prokopiuk"
    <z...@p...onet.pl> wklepał(-a):

    >Pytanko krótkie - czy fundusze "pracują" w weekendy? Z tego co zauważyłem
    >wyceny są tylko w dni pracujące.

    A czy giełda pracuje w weekendy? No to już wiesz...
    Co innego fundusze zamknięte nieruchomości. ;)