-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
lin.pl!news.nask.pl!polnews.pl!not-for-mail
From: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
Date: Fri, 28 Nov 2003 12:43:39 +0100
Organization: PolNEWS - http://www.polnews.pl
Lines: 159
Message-ID: <0...@p...pl>
NNTP-Posting-Host: swift.atra.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: swift.atra.com.pl 1070019819 16064 194.181.190.181 (28 Nov 2003 11:43:39
GMT)
X-Complaints-To: h...@p...pl
NNTP-Posting-Date: 28 Nov 2003 11:43:39 GMT
X-Original-NNTP-Posting-Host: 213.184.0.50
X-Original-NNTP-Posting-From: zeus.uwm.edu.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:270755
[ ukryj nagłówki ][Poruszane tematy:
1) pogorszenie się jakości obsługi klientów,
2) niezgodne z opisem na www działanie systemu transakcyjnego,
3) nieaktualizowana lista bankomatów Euronetu na www mBanku.]
Witam!
Chciałbym podzielić się z Grupowiczami swoimi uwagami o działalności mBanku.
Jestem jego klientem niemal od początku istnienia i obserwuję stale
pogarszający się poziom obsługi. Zapewne wynika to z pogoni za nowymi
klientami, których jest już ponad 500 000 oraz z niedostosowania procedur i
liczby personelu do obsługi takiej armii klientów.
Przykład najprostszy: lista haseł jednorazowych. Jeszcze na początku 2002 r.
od jej zamówienia do doręczenia mijały 3-4 dni. Wczoraj minęło 10 dni od
zamówienia przeze mnie listy (przez www) - nadal jej nie otrzymałem.
Najgorszy jest brak możliwości rozmowy czy innego kontaktu z kimś
kompetentnym. Rozmowy w jakichkolwiek sprawach poważniejszych z blondynkami z
mLinii są bez sensu. Podobnie jest na mCzacie.
W połowie października wysłałem na i...@m...com.pl maila o treści, którą
poniżej cytuję - do dnia dzisiejszego (mimo 3-krotnych moich interwencji w
mLinii) nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (telefonicznej, pisemnej,
mailowej...). Jedyne co ustaliłem to to, że @ dotarł do mBanku.
------- Cytat:
Chciałbym zwrócić Państwa uwagę na poważny błąd w systemie transakcyjnym
mBanku, którego istnienie sygnalizowałem już miesiąc temu osobie, która
załatwiała moją reklamację - widzę jednak, że sprawa została zlekceważona.
Wadliwie jest oprogramowane wykonywanie przelewów wewnętrznych z datą
przyszłą, przypadającą na dzień wolny.
Na stronie http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
_2113.html#2299
znajduje się następująca informacja:
Jak są wykonywane przelewy wewnętrzne z datą przyszłą?
Bez względu na to czy zlecenie przelewu wewnętrznego (pomiędzy rachunkami
prowadzonymi w mBanku) zostało złożone w dzień wolny od pracy, czy w dzień
roboczy i bez względu na to, na jaki dzień przelew został zlecony (wolny czy
roboczy), zostanie on zrealizowany o północy w dniu zlecenia (np. przelew
zlecony na niedzielę zostanie zrealizowany po północy z soboty na niedzielę).
Przelew taki zostanie wykonany jedynie w przypadku, jeżeli na rachunku o
północy w dniu realizacji zlecenia będą znajdowały się środki w wystarczającej
wysokości.
W przypadku planowania przelewów wewnętrznych pomiędzy min. trzema rachunkami
prosimy o wskazywanie dat realizacji przelewów następujących po sobie, tak by
środki pieniężne na realizację poszczególnych przelewów zagwarantowane były o
północy.
Ta informacja jest nieprawdziwa.
Przelew wewnętrzny zlecony na dzień wolny jest wykonywany w tym dniu, ale
księgowany jest z datą najbliższego dnia roboczego. Nie ma o tym na stronach
mBanku żadnej informacji.
W dodatku brakuje wyjaśnień na temat działania opcji wyświetlania historii
peracji na rachunku. Po wybraniu opcji "Operacje wykonane" pojawia się tekst:
Podaj przedział dat lub liczbę dni, dla których chcesz uzyskać listę operacji.
Nie wiadomo, czy lista operacji jest wyświetlana wg kolumny "data operacji",
czy "data księgowania" - a to jest zasadnicza różnica!
Oto przykład:
11 października br. (sobota) zleciłem wykonanie w niedzielę 12 października
przelewu wewnętrznego (kwota: 45 zł) z mojego eKonta nr xxx na rachunek nr yyy
[oba rachunki w mBanku]. Operacja pojawiła się na liście "operacje
zaplanowane" z datą 12 października.
Po zalogowaniu się do systemu w dniu 12 października (niedziela) stwierdzam,
że:
1) operacji nie ma na liście zaplanowanych,
2) operacji nie ma na liście wykonanych do dnia 12 października włącznie.
Podobnie wygląda sprawa u odbiorcy przelewu - on też nie widzi w historii tej
operacji (chyba, że sprawdzi "historię z datą przyszłą" - tylko skąd ma
wiedzieć, że ma to zrobić??).
A oto do jakich kuriozów to prowadzi:
Dodatkowo przelałem jeszcze w dniu 12 października (niedziela) temu samemu
odbiorcy 0,01 PLN. Gdy wyświetla on historię operacji wykonanych do dnia 12
października, to widzi coś takiego:
[tu wkleiłem screena - widać na nim, że saldo na rachunku po przelaniu 0,01
PLN zwiększyło się o 45,01 PLN]
Proszę przenalizować ostatnią kolumnę (saldo). Po przedostatniej transakcji
saldo wynosi 114,01 zł, tak więc po przelaniu jeszcze 0,01 zł (ostatnia
transakcja) powinno wynieść 114,02 zł - a ile wynosi? 159,02 zł - to jest
absurd i wprowadzanie w błąd!
Ponieważ miesiąc temu składałem reklamację w analogicznej sprawie, dlatego
wiem, że żeby sprawdzić, czy operacja rzeczywiście została dokonana, należy
wyświetlić historię operacji na rachunku z datą przyszłą, tj. 13 października
(!), albo (jak niżej) 15 października:
[odpowiedni screen]
Ale skąd pozostali klienci mBanku mają o tym wiedzieć??
Stwierdzam też z przykrością, że informacje na temat bankomatów Euronetu
podawane na www są nieaktualne. Od lat jest ten sam problem - jakakolwiek
zmiana lokalizacji bankomatu (likwidacja, udostępnienie nowego, zmiana godzin
dostępu itp.) jest podawana ze znacznym opóźnieniem (nieraz wielomiesięcznym).
W dodatku zupełnie lekceważone są uwagi zgłaszane w tej sprawie.
[Chodziło o nieprawidłowe adresy bankomatów oraz godziny ich dostępności, np.
bankomat umieszczony na zewnętrznej ścianie jednego z supermarketów jest
dostępny całą dobę, na www jest dezinformacja, że tylko w określonych
godzinach itp.]
Otrzymałem tylko potwierdzenie odbioru maila i obietnicę dokonania zmian.
Niestety - do dziś ich nie dokonano.
Oto cytat:
Szanowny Panie,
Uprzejmie informuje, ze Pana sugestia dotyczaca listy bankomatow Euronet na
stronie internetowej mBanku zostala przekazana do odpowiedniego Wydzialu.
Dziekujemy za zgloszenie.
Z powazaniem,
==========================
Emilia Wasiak
Inspektor bankowy
Biuro Telefonicznej Obsługi Klienta
BRE Bank S.A. - mBank
(Wiadomość z mBanku i...@m...com.pl wysłano 17 września 2003 r. o godz.
19:41)
Moje pytania są następujące:
1. dlaczego sprawa przelewów wewnetrznych z datą przyszłą na dni wolne
nadal nie jest opisana szczegółowo na stronach www mBanku mimo, iż miesiąc
temu prosiłem o to inspektorkę, która dzwoniła do mnie z wyjaśnieniami po
złożeniu przeze mnie reklamacji?
2. czemu ma służyć takie udziwnione księgowanie operacji zleconych
wcześniej na dni wolne z datą najbliższego dnia roboczego, skoro transakcje
bieżące (przelewy wewnętrzne), zlecane w dniach wolnych są wykonywane on-line
i księgowane w dniu wolnym?
3. kiedy wreszcie mBank zacznie się interesować bieżącym aktualizowaniem
wykazu bankomatów Euronetu oraz rozsyłaniem informacji o zmianach do klientów
z wyprzedzeniem? (Zdarzyło mi się już kilkakrotnie, że wybrałem się do
bankomatu wykazanego na Waszym www, a on właśnie dzień wcześniej został
zlikwidowany. Na stronach www mBanku informacja o jego istnieniu była podawana
jeszcze przez kilka miesięcy). Dlaczego stale mam być zaskakiwany takimi
sytuacjami??
Proszę o poważne potraktowanie sprawy i zmianę systemu transakcyjnego, poprzez
wprowadzenie księgowania przelewów wewnętrznych zleconych wcześniej na dni
wolne - w tych dniach, a nie w najbliższych dniach roboczych. Wtedy system
będzie działał tak, jak jest to opisane na www. Proszę też o lepszą współpracę
z Euronetem i bieżącą aktualizację listy bankomatów.
Czy moje oczekiwania są wygórowane? Jeśli tak, to proszę mi to powiedzieć -
poszukam innego banku.
----Koniec cytatu
Na powyższy list nadal nie otrzymałem odpowiedzi. Ponieważ jestem lekceważony
przez mBank, dlatego zwracam się do Grupowiczów z prośbą o skomentowanie
poruszonych przeze mnie problemów.
Pozdrawiam
PSOLS
--
============= P o l N E W S ==============
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 28.11.03 13:10 Fajas
- 28.11.03 13:53 PSOLS
- 28.11.03 14:44 Fajas
- 28.11.03 17:46 Fajas
- 28.11.03 18:55 sekhmet7
- 28.11.03 19:02 sekhmet7
- 28.11.03 20:16 PSOLS
- 28.11.03 20:40 Fajas
- 28.11.03 20:56 PSOLS
- 28.11.03 21:00 Fajas
- 28.11.03 21:06 PSOLS
- 28.11.03 21:09 PSOLS
- 28.11.03 21:19 Fajas
- 28.11.03 21:12 PSOLS
- 28.11.03 21:51 Fajas
Najnowsze wątki z tej grupy
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
Najnowsze wątki
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże