    From: "PSOLS" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Date: Fri, 28 Nov 2003 12:43:39 +0100

    [Poruszane tematy:
    1) pogorszenie się jakości obsługi klientów,
    2) niezgodne z opisem na www działanie systemu transakcyjnego,
    3) nieaktualizowana lista bankomatów Euronetu na www mBanku.]

    Witam!

    Chciałbym podzielić się z Grupowiczami swoimi uwagami o działalności mBanku.
    Jestem jego klientem niemal od początku istnienia i obserwuję stale
    pogarszający się poziom obsługi. Zapewne wynika to z pogoni za nowymi
    klientami, których jest już ponad 500 000 oraz z niedostosowania procedur i
    liczby personelu do obsługi takiej armii klientów.

    Przykład najprostszy: lista haseł jednorazowych. Jeszcze na początku 2002 r.
    od jej zamówienia do doręczenia mijały 3-4 dni. Wczoraj minęło 10 dni od
    zamówienia przeze mnie listy (przez www) - nadal jej nie otrzymałem.

    Najgorszy jest brak możliwości rozmowy czy innego kontaktu z kimś
    kompetentnym. Rozmowy w jakichkolwiek sprawach poważniejszych z blondynkami z
    mLinii są bez sensu. Podobnie jest na mCzacie.

    W połowie października wysłałem na i...@m...com.pl maila o treści, którą
    poniżej cytuję - do dnia dzisiejszego (mimo 3-krotnych moich interwencji w
    mLinii) nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (telefonicznej, pisemnej,
    mailowej...). Jedyne co ustaliłem to to, że @ dotarł do mBanku.

    ------- Cytat:

    Chciałbym zwrócić Państwa uwagę na poważny błąd w systemie transakcyjnym
    mBanku, którego istnienie sygnalizowałem już miesiąc temu osobie, która
    załatwiała moją reklamację - widzę jednak, że sprawa została zlekceważona.

    Wadliwie jest oprogramowane wykonywanie przelewów wewnętrznych z datą
    przyszłą, przypadającą na dzień wolny.
    Na stronie http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2113.html#2299
    znajduje się następująca informacja:
    Jak są wykonywane przelewy wewnętrzne z datą przyszłą?
    Bez względu na to czy zlecenie przelewu wewnętrznego (pomiędzy rachunkami
    prowadzonymi w mBanku) zostało złożone w dzień wolny od pracy, czy w dzień
    roboczy i bez względu na to, na jaki dzień przelew został zlecony (wolny czy
    roboczy), zostanie on zrealizowany o północy w dniu zlecenia (np. przelew
    zlecony na niedzielę zostanie zrealizowany po północy z soboty na niedzielę).
    Przelew taki zostanie wykonany jedynie w przypadku, jeżeli na rachunku o
    północy w dniu realizacji zlecenia będą znajdowały się środki w wystarczającej
    wysokości.
    W przypadku planowania przelewów wewnętrznych pomiędzy min. trzema rachunkami
    prosimy o wskazywanie dat realizacji przelewów następujących po sobie, tak by
    środki pieniężne na realizację poszczególnych przelewów zagwarantowane były o
    północy.

    Ta informacja jest nieprawdziwa.
    Przelew wewnętrzny zlecony na dzień wolny jest wykonywany w tym dniu, ale
    księgowany jest z datą najbliższego dnia roboczego. Nie ma o tym na stronach
    mBanku żadnej informacji.
    W dodatku brakuje wyjaśnień na temat działania opcji wyświetlania historii

    peracji na rachunku. Po wybraniu opcji "Operacje wykonane" pojawia się tekst:

    Podaj przedział dat lub liczbę dni, dla których chcesz uzyskać listę operacji.
    Nie wiadomo, czy lista operacji jest wyświetlana wg kolumny "data operacji",
    czy "data księgowania" - a to jest zasadnicza różnica!

    Oto przykład:
    11 października br. (sobota) zleciłem wykonanie w niedzielę 12 października
    przelewu wewnętrznego (kwota: 45 zł) z mojego eKonta nr xxx na rachunek nr yyy
    [oba rachunki w mBanku]. Operacja pojawiła się na liście "operacje
    zaplanowane" z datą 12 października.
    Po zalogowaniu się do systemu w dniu 12 października (niedziela) stwierdzam,
    że:
    1) operacji nie ma na liście zaplanowanych,
    2) operacji nie ma na liście wykonanych do dnia 12 października włącznie.
    Podobnie wygląda sprawa u odbiorcy przelewu - on też nie widzi w historii tej
    operacji (chyba, że sprawdzi "historię z datą przyszłą" - tylko skąd ma
    wiedzieć, że ma to zrobić??).
    A oto do jakich kuriozów to prowadzi:
    Dodatkowo przelałem jeszcze w dniu 12 października (niedziela) temu samemu
    odbiorcy 0,01 PLN. Gdy wyświetla on historię operacji wykonanych do dnia 12
    października, to widzi coś takiego:
    [tu wkleiłem screena - widać na nim, że saldo na rachunku po przelaniu 0,01
    PLN zwiększyło się o 45,01 PLN]
    Proszę przenalizować ostatnią kolumnę (saldo). Po przedostatniej transakcji
    saldo wynosi 114,01 zł, tak więc po przelaniu jeszcze 0,01 zł (ostatnia
    transakcja) powinno wynieść 114,02 zł - a ile wynosi? 159,02 zł - to jest
    absurd i wprowadzanie w błąd!

    Ponieważ miesiąc temu składałem reklamację w analogicznej sprawie, dlatego
    wiem, że żeby sprawdzić, czy operacja rzeczywiście została dokonana, należy
    wyświetlić historię operacji na rachunku z datą przyszłą, tj. 13 października
    (!), albo (jak niżej) 15 października:
    [odpowiedni screen]
    Ale skąd pozostali klienci mBanku mają o tym wiedzieć??

    Stwierdzam też z przykrością, że informacje na temat bankomatów Euronetu
    podawane na www są nieaktualne. Od lat jest ten sam problem - jakakolwiek
    zmiana lokalizacji bankomatu (likwidacja, udostępnienie nowego, zmiana godzin
    dostępu itp.) jest podawana ze znacznym opóźnieniem (nieraz wielomiesięcznym).
    W dodatku zupełnie lekceważone są uwagi zgłaszane w tej sprawie.
    [Chodziło o nieprawidłowe adresy bankomatów oraz godziny ich dostępności, np.
    bankomat umieszczony na zewnętrznej ścianie jednego z supermarketów jest
    dostępny całą dobę, na www jest dezinformacja, że tylko w określonych
    godzinach itp.]
    Otrzymałem tylko potwierdzenie odbioru maila i obietnicę dokonania zmian.
    Niestety - do dziś ich nie dokonano.
    Oto cytat:
    Szanowny Panie,

    Uprzejmie informuje, ze Pana sugestia dotyczaca listy bankomatow Euronet na
    stronie internetowej mBanku zostala przekazana do odpowiedniego Wydzialu.
    Dziekujemy za zgloszenie.

    Z powazaniem,

    ==========================
    Emilia Wasiak
    Inspektor bankowy
    Biuro Telefonicznej Obsługi Klienta
    BRE Bank S.A. - mBank

    (Wiadomość z mBanku i...@m...com.pl wysłano 17 września 2003 r. o godz.
    19:41)

    Moje pytania są następujące:
    1. dlaczego sprawa przelewów wewnetrznych z datą przyszłą na dni wolne
    nadal nie jest opisana szczegółowo na stronach www mBanku mimo, iż miesiąc
    temu prosiłem o to inspektorkę, która dzwoniła do mnie z wyjaśnieniami po
    złożeniu przeze mnie reklamacji?
    2. czemu ma służyć takie udziwnione księgowanie operacji zleconych
    wcześniej na dni wolne z datą najbliższego dnia roboczego, skoro transakcje
    bieżące (przelewy wewnętrzne), zlecane w dniach wolnych są wykonywane on-line
    i księgowane w dniu wolnym?
    3. kiedy wreszcie mBank zacznie się interesować bieżącym aktualizowaniem
    wykazu bankomatów Euronetu oraz rozsyłaniem informacji o zmianach do klientów
    z wyprzedzeniem? (Zdarzyło mi się już kilkakrotnie, że wybrałem się do
    bankomatu wykazanego na Waszym www, a on właśnie dzień wcześniej został
    zlikwidowany. Na stronach www mBanku informacja o jego istnieniu była podawana
    jeszcze przez kilka miesięcy). Dlaczego stale mam być zaskakiwany takimi
    sytuacjami??

    Proszę o poważne potraktowanie sprawy i zmianę systemu transakcyjnego, poprzez
    wprowadzenie księgowania przelewów wewnętrznych zleconych wcześniej na dni
    wolne - w tych dniach, a nie w najbliższych dniach roboczych. Wtedy system
    będzie działał tak, jak jest to opisane na www. Proszę też o lepszą współpracę
    z Euronetem i bieżącą aktualizację listy bankomatów.
    Czy moje oczekiwania są wygórowane? Jeśli tak, to proszę mi to powiedzieć -
    poszukam innego banku.

    ----Koniec cytatu

    Na powyższy list nadal nie otrzymałem odpowiedzi. Ponieważ jestem lekceważony
    przez mBank, dlatego zwracam się do Grupowiczów z prośbą o skomentowanie
    poruszonych przeze mnie problemów.

    Pozdrawiam
    PSOLS
    archiwum i przeszukiwanie newsów