  • 11. Data: 2008-12-11 23:25:50
    Temat: Re: [mBank] - Procedury i podwojne standardy
    Od: "bradley. st" <b...@N...gazeta.pl>

    O karte wystapilem w celu zbudowania sobie przyzwoitej historii kredytowej w
    Polsce. Po dotychczasowych doswiadczeniach zaczynam sie obawiac, ze mBank to
    jednak nie najlepszy wybor.

    Waszym zdaniem, czy w ogole warto "bawic sie" w mBank w takiej sytuacji, czy
    np. lepiej zadzwonic do polskiego Citi i poprosic o karte?

  • 13. Data: 2008-12-12 07:59:50
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 11 Dec 2008 23:03:24 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > A to już pytanie do mBanku. Mnie przekonałeś swoimi argumentami, że
    > nie
    > jest to dokument amerykański, więc ciężko poświadczyć go za zgodność z
    > prawem miejscowym.

    Zgodnie z art. 12 zd. 2 ppm stosowanie podpisu notarialnie poświadczonego
    byłoby możliwe, gdyby taka forma była przewidziana w danym stanie.
    Aczkolwiek stosowanie normy byłoby absurdem, ze względu na art. 12 ppm
    zd. 1 -- czyli zachowanie formy właściwej wg prawa polskiego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2008-12-12 20:00:26
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote in message

    > Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    mentow,1796.html
    tus&cid=41

    > Może jeszcze raz ty przeczytaj, ze zrozumieniem i ze szczególnym
    > uwzględnieniem pytania, co się stosuje zamiast poświadczenia za zgodność z
    > prawem miejscowym przez polskiego konsula.

    Apostille używa się do poświadczenia DOKUMENTU WYDANEGO WG PRAWA
    MIEJSCOWEGO, a nie czyjegoś podpisu. Zapraszam do ponownej lektury Konwencji
    Haskiej, ze zrozumieniem i szczególnym uwzględnieniem wszystkiego.

    k.

  • 15. Data: 2008-12-13 00:38:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > MIEJSCOWEGO, a nie czyjegoś podpisu. Zapraszam do ponownej lektury
    > Konwencji Haskiej, ze zrozumieniem i szczególnym uwzględnieniem

    To może jeszcze raz przeczytaj treść e-maila poprzednika, któremu
    odpowiadałem.

  • 16. Data: 2008-12-13 10:43:02
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    > Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > To może jeszcze raz przeczytaj treść e-maila poprzednika, któremu
    > odpowiadałem.

    Odpowiadałeś mnie - przynajmniej wg mojego czytnika newsgroups. Dalej
    podtrzymuję swoją odpowiedź Tobie.

    k.

  • 17. Data: 2008-12-13 18:19:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Odpowiadałeś mnie - przynajmniej wg mojego czytnika newsgroups. Dalej
    > podtrzymuję swoją odpowiedź Tobie.

    To może ustosunkujesz się do tego, buraczku:

  • 18. Data: 2008-12-14 09:16:04
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

> [...]
    > obrocie
    > dokumentów z USA (i innymi państwami-stronami konwencji haskiej).

    mBankowi chce poświadczenia autentyczności podpisu. Otóż trafił kulą w płot
    i tylko marnuje czas klienta - nawet jeśli amerykański notariusz poświadczy
    autentyczność podpisu, to nie można na to przystawić apostille. Po prostu se
    ne da (Konwencja Haska).

    mBank mógłby co najwyżej poprosić o sporządzenie, w Polsce, tłumaczenia
    przysięgłego tego dokumentu z podpisem poświadczonym przez amerykańskiego
    notariusza. Ale wtedy raczej straci klienta (przynajmniej ja bym się
    pożegnał).

    I nie obrażaj innych na tym forum, inteligencie.

    k.

  • 19. Data: 2008-12-14 09:24:19
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 14 Dec 2008 13:16:04 +0400, kashmiri napisał(a):

> [...]
    > przysięgłego tego dokumentu z podpisem poświadczonym przez
    > amerykańskiego notariusza. Ale wtedy raczej straci klienta (przynajmniej

    Sęk w tym, że dokument -- bo jakże inaczej -- jest sporządzony w języku
    polskim.

  • 20. Data: 2008-12-14 11:31:13
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Olgierd" <n...@r...org> wrote in message

    > Sęk w tym, że dokument -- bo jakże inaczej -- jest sporządzony w języku
    > polskim.

    Zwykle notariusze mogą poświadczać wyłącznie dokumenty w języku urzędowym
    państwa. Czyli w tym wypadku notariusz amerykański zażąda najpierw
    tłumaczenia angielskiego i dopiero poświadczy podpis...

    Ja w takich przypadkach zawsze mówię bankom, że jestem w PL. Nawet mogą do
    mnie dzwonić na polski numer - od czego jest telefonia internetowa?

    k.