  • 1. Data: 2004-11-23 17:08:10
    Temat: mBank - kilka pytan
    Od: "Ronin" <f...@o...pl>

    Witam
    Otrzymalem wlasnie koperte od mbanku. Chce otworzyc sobie ekonto. Przyslali
    mi tutaj umowy, pakiet aktywacyjny itd. Mam kilka pytan.

    1. Otoz dostalem tez taki ciekawy dokument - "Oświadczenie."

    Sa tutaj wypisane moje dane. Jest takie zdanie "Oswiadczam iz zapoznalem sie
    z regulaminem korzystania z uslug supermaketu z funduszami" Pisze ze
    zawieram umowe z mbankiem o korzystanie z uslugi supermarketu. Jest tez "
    oswiadczam ze wyrazam wole uczestniczenia w funduszach inwestycyjnych a co
    za tym idzie skladam zlecenie nabycia jednostek uczestnictwa tych funduszy
    inwestycyjnych w liczbie ..."
    Jest miejsce do podpisu i wpisania swojego NIPu. Jest problem ja nie mam
    jeszcze swojego nipu.

    Co to jest jakie supermarkety? jakie fundusze? Mam to im w ogole odeslac czy
    tylko ta jedna podpisana umowe?

    2. Na tej kilkustronicowej umowie co im sie odsyla pisze ze sa pobierana
    prowize za prowadzenie konta. ale znowu w cenniku pisze ze za EKONTo nic sie
    nie placi. Pewnie ten tekst na umowie jest ogolny ale wole sie upewnic.

    3. Czy moge zrezygnowac w kazdej chwili z ekonta, bez zadnych konsekwencji?
    Chocby 3 dni po zawarciu umowy? Czy jak na przyklad wprowadza jakies oplaty,
    moge od tak zrezygnowac?

    4. W sumie na koncie nie bede umieszczal zadnych wiekszych sum. bedzie mi
    ono sluzylo aby ktos wplacil tam pieniadze za transakcje na allegro czy tym
    podobne. Nie ma zadnego wymogu zeby tam byla jakas minimalna kwota prawda??

    5. Zalozmy ze wycaigam z ekonta wszystkie pieniadze, i nie z bankomatu
    euronetu - wtedy zrobi mi sie debet ale czy beda naliczane odsetki od tego
    debetu?

    6. Teraz dopiero zauwazylem ze za wydanie ekarty placi sie 25zl. Do czego
    ona jest mi potrzebna? Np. chcialbym kupic karte doladowujaca do popa w
    internecie, tam jest mozliwosc zaplacenia mtransferem, moge to zrobic
    bezposrednio z mojego domowego komputera czy jest mi wlasnie do tego
    potrzebna ekarta??

    7. Tak szczerze, jest cos nie tak z tym bankiem? Bo z tego co widze na
    grupie dyskusyjnej to od czasu do czasu mozna spotkac ze mbank czegos nie
    wysyla pomimo kilku telefonow do nich? Jest w tym zakladaniu ekonta jakis
    haczyk czy cos? Jakies oplaty?

    8. Co to sa te zdefiniowane przelewy tak najprosciej mowiac? mozna ich
    zdefinoowac 50, po co to?

    9. Jest cos o czym powinienem wiedziec?

    10. Jest jakis punkt w krakowie czy w wojewodztwie malopolskim mbanku gdyby
    trza bylo podejsc czy ochrzanic :)?

    Wiem sporo tych pytan ale wole sie dowiedziec wszystkiego teraz niz po
    odeslaniu umowy.
    Bylbym wdzieczny za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Ronin

  • 2. Data: 2004-11-23 17:35:59
    Temat: Re: mBank - kilka pytan
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2004 18:08:10 +0100, "Ronin" <f...@o...pl> wklepał(-a):

    >Witam
    >Otrzymalem wlasnie koperte od mbanku. Chce otworzyc sobie ekonto. Przyslali
    >mi tutaj umowy, pakiet aktywacyjny itd. Mam kilka pytan.

    A zajrzałeś chociaż na stronę mBanku? Tam są odpowiedzi na twoje pytania.
    Czytanie nie boli.

  • 3. Data: 2004-11-23 18:50:29
    Od: "Ronin" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 23 Nov 2004 18:08:10 +0100, "Ronin" <f...@o...pl> wklepał(-a):

    Przyslali

    > A zajrzałeś chociaż na stronę mBanku? Tam są odpowiedzi na twoje pytania.
    > Czytanie nie boli.
    >
    > --
    > Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
    > FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
    > FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/

    No jakos nie moge znalezc odpowiedzi, juz na pierwsze pytanie - co to jest
    za osobna kartka.

  • 4. Data: 2004-11-23 18:53:57
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    > 1. Otoz dostalem tez taki ciekawy dokument - "Oświadczenie."

    > Co to jest jakie supermarkety? jakie fundusze? Mam to im w ogole odeslac
    > czy
    > tylko ta jedna podpisana umowe?

    Zobacz tu:
    http://www.fundusze.mbank.com.pl/

> [...]
    > sie
    > nie placi. Pewnie ten tekst na umowie jest ogolny ale wole sie upewnic.

    Za prowadzenie eKonta, eMaxa i eMaxa plus nie ma opłat - patrz:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty.html.

> [...]
    > konsekwencji?
    > Chocby 3 dni po zawarciu umowy? Czy jak na przyklad wprowadza jakies

    Możesz zrezygnować - patrz umowa i regulamin.

> [...]
    > tym
    > podobne. Nie ma zadnego wymogu zeby tam byla jakas minimalna kwota

    Nie ma takich wymogów. Jedynie raz na pół roku na koncie powinna się odbyć
    jakaś operacja poza dopisaniem odsetek i potrąceniem podatku od nich.

    > 5. Zalozmy ze wycaigam z ekonta wszystkie pieniadze, i nie z bankomatu
    > euronetu - wtedy zrobi mi sie debet ale czy beda naliczane odsetki od tego
    > debetu?

    Zrobi się niedozwolony debet, od którego są wysokie odsetki - 22%

> [...]
    > internecie, tam jest mozliwosc zaplacenia mtransferem, moge to zrobic
    > bezposrednio z mojego domowego komputera czy jest mi wlasnie do tego

    Jeżeli korzystasz z mTransferu to nie potrzebujesz żadnej karty. eKarta jest
    potrzebna na tych stronach na których wybierasz płatność kartą.

> [...]
    > wysyla pomimo kilku telefonow do nich? Jest w tym zakladaniu ekonta jakis

    No właśnie, coś nie tak? Ja mam konto od połowy 2001 roku i nie wiem co by
    mogło być nie tak. A na poważnie - jeden z wielu przypadków statystycznie
    zawsze się zdarzy załatwiony nie tak jak trzeba i ten jeden przypadek się
    potem żali na grupie. Przypadki zadowolone siedzą cicho ;)

    > 8. Co to sa te zdefiniowane przelewy tak najprosciej mowiac? mozna ich
    > zdefinoowac 50, po co to?

    Jeżeli często wykonujesz ten sam przelew to zrób go sobie jako
    zdefiniowany - podasz wtedy tylko kwotę i datę operacji a nie będziesz już
    musiał wklepywać numeru konta i namiarów odbiorcy. Przelewy zdefiniowane to
    taka jakby książka adresowa.

    http://www.mbank.com.pl/

    > 10. Jest jakis punkt w krakowie czy w wojewodztwie malopolskim mbanku
    > gdyby
    > trza bylo podejsc czy ochrzanic :)?

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/dostep/mkiosk.htm
    Tyle że w mKiosku reklamacji się nie załatwia - wszystko przez mLinię.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 5. Data: 2004-11-23 19:05:55
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 23 Nov 2004 19:53:57 +0100, "Marek J"
    <markusjNOSPAM@.interia.pl> wrote:

    >Nie ma takich wymogów. Jedynie raz na pół roku na koncie powinna się odbyć
    >jakaś operacja poza dopisaniem odsetek i potrąceniem podatku od nich.
    a to gdzie jest napisane bo nie znam tego wymogu.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 6. Data: 2004-11-23 19:12:34
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2004 19:50:29 +0100, "Ronin" <f...@o...pl> wklepał(-a):

    >No jakos nie moge znalezc odpowiedzi, juz na pierwsze pytanie - co to jest
    >za osobna kartka.

    Jeśli chcesz korzystać z SFI, to musisz to podpisać.
    http://www.fundusze.mbank.com.pl/abcfund.html

  • 7. Data: 2004-11-23 20:09:12
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    > a to gdzie jest napisane bo nie znam tego wymogu.
    >
    > WAM

    Regulamin jest ku temu najlepszym miejscem. § 43.

  • 8. Data: 2004-11-23 20:22:34
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 23 Nov 2004 21:09:12 +0100, "K. K."
    <o...@p...onet.pl> wrote:

    >Regulamin jest ku temu najlepszym miejscem. § 43.

    Wiesz ze cos graja, ale nie wiesz dokladnie co :)

    To i tak wiecej niz ja, bo ja nawet nie wiem gdzie graja :) w ogole
    nie pamietalem abym w 2001 r. widzial to w regulaminie - widocznie ten
    punkt nie mial dla mnie znaczenia albo go wowczas nie bylo :)

    Obecnie mamy:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_otw
    _rach.html
    Par. 43.
    mBank może wypowiedzieć Umowę w części dotyczącej rachunku, który nie
    wykazuje przez okres ****trzech miesięcy**** żadnych obrotów, za
    wyjątkiem okresowego dopisywania odsetek i ich wypłat a także gdy nie
    dokonano wpłaty na ten rachunek przez okres 60 dni od dnia otwarcia
    rachunku.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 9. Data: 2004-11-23 22:47:54
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    > musiał wklepywać numeru konta i namiarów odbiorcy. Przelewy zdefiniowane
    > taka jakby książka adresowa.

    przelewy zdefiniowane to przelewy zdefiniowane;

    czegos takiego jak "książka adresowa" w mBanku nima;
    /i uwazam to za wielka wade;

    vwbank ma tylko cos takiego jak "książka adresowa";

    najlepiej zostalo to rozwiazane w inteligo:
    tam jest i "książka adresowa" i "przelewy zdefiniowane";

  • 10. Data: 2004-11-23 22:49:50
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    > To i tak wiecej niz ja, bo ja nawet nie wiem gdzie graja :) w ogole
    > nie pamietalem abym w 2001 r. widzial to w regulaminie - widocznie ten
    > punkt nie mial dla mnie znaczenia albo go wowczas nie bylo :)

    nie bylo go;
    /"na bank" :)

    jako dowod: posiadalem w tym czasie otwarte konto,
    i przez prawie rok czasu nie wykonalem _zadnej_ operacji;

    /konta nie zlikwidowali;