  • 1. Data: 2005-11-08 14:07:01
    Temat: małe kwoty z zagranicy
    Od: "tmk" <t...@p...onet.pl>

    Istnieją możliwości pracy zdalnej dla freelancerów np dla takich serwisów
    jak guru czy www.templatemonster.com/. Czy można to jakoś robić w Polsce?
    Czy wpierw trzeba się wybrać osobiście do stanów i założyć tam konto? Np w
    http://www.getafreelancer.com/ piszą coś o Ukrainie a Polski brak. Nie są
    to wielkie kwoty 40-50 dolarów, Przyznam, że bankowy angielski (polski
    czasem też) mnie przerasta. Płatoości są chyba oparte na payPal, ale u nas
    nie działa:(

    TMK

  • 2. Data: 2005-11-08 17:16:54
    Temat: Re: małe kwoty z zagranicy
    Od: maho <m...@p...net>

    tmk wrote:
> [...]
    > to wielkie kwoty 40-50 dolarów, Przyznam, że bankowy angielski (polski
    > czasem też) mnie przerasta. Płatoości są chyba oparte na payPal, ale u nas

    1. Nie ta grupa (chyba).

    2. Na getafreelancer.com piszą także o " or any other country", więc
    także o Polsce :)

    pozdrav

    maHo

  • 3. Data: 2005-11-08 17:56:22
    Od: "tmk" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maho" <m...@p...net> napisał w wiadomości
    Polsce?

    > 1. Nie ta grupa (chyba).
    >
    > 2. Na getafreelancer.com piszą także o " or any other country", więc
> [...]
    IMHO właśnie ta, chodzi o przesyłanie drobnych kwot od różnych osób w
    różnych krajach na konto w jakimś polskim banku. Jak wygląda praktyka?
    Moj znajomy tak pracuje, ale ma konto w USA banku. Pewnie było by chętnych
    dużo więcej gdyby nie rozliczenia finansowe.
    Rozumiem, że pieniądze przesyłane w kopercie nie wchodzą w tematykę grupy;)
    TMK

  • 4. Data: 2005-11-08 20:32:33
    Od: maho <m...@p...net>

    tmk wrote:
    [ciach]
> [...]
    > dużo więcej gdyby nie rozliczenia finansowe.
    > Rozumiem, że pieniądze przesyłane w kopercie nie wchodzą w tematykę grupy;)

    Więc między innymi masz do wyboru następujące metody:

    1. wspomniana powyżej koperta: wbrew pozorom nie jest to ani drogie, ani
    nie trwa dłużej niż wiele z innych metod. Nieco jednak niebezpieczne :)

    2. przelew na konto: dla małych sum bardzo kosztowne, poza tym podobno
    np. w USA nie wiedzą co to przelew.

    3. Westernunion. Pieniądze masz natychmiast, ale musisz wybrać się po
    nie do oddziału WU, oraz koszt jest znaczny. od 15% dla małych kwot do
    5% dla dużych (rzędu $1000)

    4. moneybookers.com. coś a'la PayPal, ale mieszkańcy Polski mogą z niego
    korzystać w obie strony. Prowizja 0.1% + niecałe 3% jeżeli wpłacający
    wpłaca za pomocą karty kredytowej. Moneybookers zwleka około tygodnia z
    wypłacaniem pieniędzy na twoje konto bankowe. Ma też tą niewygodę, że w
    przypadku wpłacania via KK wymaga przesłania skanu karty kredytowej, co
    dla niektórych jest niedopuszczalne.

    5. Allpay. Definiujesz link gdzie określasz sumę,walutę i tytuł wpłaty,
    podajesz go płacącemu. On płaci swoją kartą kredytową. Po około 2-3
    dniach kwota jest do twojej dyspozycji w Allpayu. Potem możesz
    zadysponować wypłatę, Allpay ma na to 10 dni roboczych, po czym jeszcze
    mija parę dni zanim będą na twoim koncie bankowym. W sumie około 3
    tygodni :). Koszt to niecałe 3% od wpłaconej kwoty, + 10zł za aktywację
    konta + 1zł za wypłatę.

    i pewnie jeszcze mnóstwo innych :)

    pozdrav

    maHo

  • 5. Data: 2005-11-11 07:19:07
    Temat: Re: ma?e kwoty z zagranicy
    Od: Miernik <m...@f...org>

    tmk <t...@p...onet.pl> wrote:
    > IMHO w?a?nie ta, chodzi o przesy?anie drobnych kwot od ró?nych osób w
    > ró?nych krajach na konto w jakim? polskim banku. Jak wygl?da praktyka?
    > Moj znajomy tak pracuje, ale ma konto w USA banku. Pewnie by?o by ch?tnych
    > du?o wi?cej gdyby nie rozliczenia finansowe.

    W getafreelancer.com można najlepiej wypłacać na e-gold.
    A e-gold na polski przelew ja chetnie skupie (za prowizją).

    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm