  • 1. Data: 2005-11-08 12:21:19
    Temat: kredyt w euro - spłata za 3-4 miesiące... przewalutować czy czekac ??
    Od: "Cubol" <cubol@_nospam.poczta.onet.pl>

    Witam...

    Jestem raczej ignorantem w tych sprawach (piszę raczej bo się staram ;) coś
    zrozumieć) więc nie bijcie ;), ale mam już dosyć wszelkich analityków i
    specjalistów co najpierw mówią "spokojnie spokojnie" a potem "no trzeba było
    działać " :|
    Sprawa wygląda tak... posiadam kredyt w euro - kapitał do spłaty około 5100.
    Bedę dysponował gotówką w przeciągu 3-4 miesięcy na całkowitą spłatę tego
    kredytu... tylko że ostatnio kurs euro cały czas idzie do góry, a jak nasi
    politycy jeszcze "podziałają" to Bóg wie co może być ;). (może panikuje, to
    powiedzcie...).
    Po przewalutowaniu (opłata oczywiście 80 zł) na złotego miesięczna rata
    zwiększa się o około 40 - 60 zł, ale znika ryzyko kursowe. Czy warto się w
    to bawić, czy dać sobie spokój ?? W rzeczywistości pytanie brzmi ile tak
    naprawdę euro jest w stanie zdrożeć przez 3-4 miesiące przy maksymalnie
    niekorzystnych warunkach ?? Trochę wróżenie z fusów, ale może ktoś kto ma
    większą wiedzę i doświadczenie w tym zakresie jest w stanie coś mądrego ;)
    powiedzieć na ten temat ??

    Z góry dzięki

    Pozdr

    Cubol

  • 2. Data: 2005-11-08 14:42:17
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Po przewalutowaniu (opłata oczywiście 80 zł) na złotego miesięczna rata
    > zwiększa się o około 40 - 60 zł, ale znika ryzyko kursowe. Czy warto się w
    > to bawić, czy dać sobie spokój ??

    Przeciez masz wszystkie dane. Koszty: 80+(ok. 200)= ca. 300 PLN.
    Odpowiedz sobie na pytanie, na ile musialby wzrosnac kurs Euro zeby:
    1. Pokryc koszty
    2. Oplacilo sie TOBIE bawic sie w zalatwianie przewalutowania?
    Jak wyznaczysz ten kurs, oszacuj na ile on jest pr-bny.
    -------
    Marp