  • 1. Data: 2012-08-29 20:30:47
    Temat: [mbank] omyłkowa operacja gotówkowa na KK - jak postąpić, by kosztowała możliwie najmniej?
    Od: assembea <a...@i...pl>

    Moja znajoma pomyliła (!!!) mbankową kartę kredytową z delfinkiem i wypłaciła w
    bankomacie 100 zł kredytówką. Co zrobić, żeby ją ten błąd jak najmniej kosztował?
    Rozumiem, że natychmiast spłacić kartę, nadpłacić znajdujące się na razie w blokadach
    100 zł + 7 zł prowizji od wypłaty KK z bankomatu. Czy po takiej nadpłacie będzie
    można używać KK "normalnie", tj. płacąc bezgotówkowo i korzystając z GP? Czy też
    lepiej czekać z płaceniem KK do wygenerowania się następnego wyciągu?

  • 2. Data: 2012-08-29 20:53:36
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.08.2012 20:30, assembea pisze:
> [...]
    lepiej czekać z płaceniem KK do wygenerowania się następnego wyciągu?

    Trzebaby wyczytać w regulaminie mBanku w jakiej kolejności są zaliczane
    wpłaty. Ale nie zdziwiłbym się jakby:
    - były zaliczane inaczej niż jest napisane w regulaminie,
    - trzeba było spłacić te 100zł + prowizja + wszystkie wykonane wcześniej
    operacje, łącznie z bezgotówkowymi.

    p. m.

  • 3. Data: 2012-08-29 21:01:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    assembea <a...@i...pl> writes:

> [...]
    lepiej czekać z płaceniem KK do wygenerowania się następnego wyciągu?

    Na pewno trzeba spłącić wszystko co do tej pory (+ ta gotówka w
    blokadach). poczekać aż ta gotówka się rozliczy. (Żeby następna
    bezgotówkowa nie wpadła 'przed" gotówką) i to powinno wystarczyć.
    KJ

    Why won't you let me kiss you goodnight? Is it something I said?
    -- Tom Ryan

  • 4. Data: 2012-08-29 21:14:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    assembea wrote:
> [...]
    lepiej czekać z płaceniem KK do wygenerowania się następnego wyciągu?

    czy zaplaci to teraz czy po wygenerowaniu wyciagu to i tak bez znaczenia.
    przy wyplacie gotowkowej i tak nalezna oplate sobie nalicza.

    wazne by splacic karte do zera, zeby miec pewnosc ze sie nie przeciagnie
    na nastepny miesiac.
    Trzebaby dokladnie poczytac w jakiej kolejnosci rozliczane sa wplaty,
    zeby splacic mniej niz calosc i jednoczesnie byc pewnym ze splacilo sie
    ta operacje gotowkowa.

    Tak przy okazji. Wpadlem juz na karte, przy ktorej nawet splacenie
    calosci karty nie uchroni przed naliczaniem odsetek w nastepnym miesiacu.
    Po prostu do rozliczenia sa brane dwa miesiace w tyl. I nawet jak w
    jednym miesiacu splacimy calosc, to w nastepnym i tak pojawia sie
    jeszcze odsetki. Oczywiscie, zeakladajac ze jakies tam transakcje
    wpadaja pdo naliczanie odsetek.

  • 5. Data: 2012-08-29 21:39:17
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 29 Sie, 21:07, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
> [...]
    > blokadach). poczekać aż ta gotówka się rozliczy. (Żeby następna
    > bezgotówkowa nie wpadła 'przed" gotówką) i to powinno wystarczyć.

    Zapomnieliście jeszcze dodać "ustawić limit dla transakcji
    bezgotówkowych na zero" ;)

    BTW - w Aliorze na 100% były spłacane gotówkowe właśnie (przerabiałem
    temat na karcie żony).

    mucher

  • 6. Data: 2012-08-29 22:11:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    > Użytkownik "assembea" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > używać KK "normalnie", tj. płacąc bezgotówkowo i korzystając z GP?
    > Czy też lepiej czekać z płaceniem KK do wygenerowania się następnego

    Zakładam, że na karcie jest normalna sytuacja, nie ma przekroczeń salda,
    windykacji itd.

    Należy:
    1) O ile pozostaje jakaś niespłacona kwota z poprzedniego wyciągu, spłaci
    się ona w pierwszej kolejności. Należy zatem oszacować sobie czy opłaca się
    to ewentualnie wcześniej spłacić, czy też bardziej opłaca się ponosić koszt
    odsetek od 100 zł do czasu normalnego terminu spłaty poprzedniego wyciągu
    (często ta druga opcja będzie korzystniejsza).

    2) Należy spłacić po rozliczeniu się transakcji bankomatowej jej kwotę oraz
    kwotę prowizji powiązanej z ta transakcją, o ile taka zostanie zaksięgowana
    na rachunku karty.

    Nie ma potrzeby spłacania transakcji bezgotówkowych z bieżącego okresu
    rozliczeniowego - zachowują one swój grace period. Nowe transakcje
    bezgotówkowe także będą rozliczane z grace periodem.

    Warto zwrócić uwagę, że dzienne odsetki od 100 zł to nie więcej niż sześć
    groszy, tak że podstawą jest niepopadanie w histerię.

  • 7. Data: 2012-08-30 01:12:41
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Warto zwrócić uwagę, że dzienne odsetki od 100 zł to nie więcej niż sześć
    > groszy, tak że podstawą jest niepopadanie w histerię.

    I w tym właśnie momencie
    powinien nastąpić koniec tegoż _dramatu_ :D

  • 8. Data: 2012-08-30 21:35:45
    Od: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>

    > I w tym właśnie momencie
    > powinien nastąpić koniec tegoż _dramatu_ :D

    Kurtyna?

    --
    Grzexs