  • 11. Data: 2008-10-07 09:16:18
    Temat: Re: mbank visa classic z rybką
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 07 Oct 2008 02:00:19 -0700, kl1 napisał(a):

    > Minimalna kwota do spłaty będzie liczona od całości zadłużenia.

    OK, ale 'minimalna kwota' jest dla frajerów.
    Nie okłamujmy się, jak sama nazwa wskazuje -- karta kredytowa nie służy
    do zadłużania się ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2008-10-07 14:13:03
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

> [...]

    no tak tylko czy od zadluzenia ktore jest wolne od procentow przez okres 54
    dni takze?

    > OK, ale 'minimalna kwota' jest dla frajerów.

    frajerow lub ludzi ktorzy maja taka potrzebe i swiadomie biora chwilowo
    drozsza pozyczke :)

    > Nie okłamujmy się, jak sama nazwa wskazuje -- karta kredytowa nie służy
    > do zadłużania się ;-)

    czasami nie ma innego wyjscia :-)

  • 13. Data: 2008-10-07 17:58:21
    Od: k...@o...pl

    On 7 Paź, 16:13, " autor"
    <n...@W...gazeta.pl> wrote:

    > no tak tylko czy od zadluzenia ktore jest wolne od procentow przez okres 54
    > dni takze?
    Jesli sie nie pomyle to wyglada to tak:

    15 wrzesnia kupujesz coś za 2000zł.
    25 września masz dzień generowania zestawienia, czyli np. w usługach
    internetowych
    pojawia się wyciag z karty i jest napisane, że masz do spłacenia 2k
    pln, w terminie(zaleznym od karty, powiedzmy, że) do 12 października.
    Całość lub kwotę minimalna powiedzmy, że 5% czyli 100zł.
    12 października spłacasz 100zł.
    17 października znów idziesz z kartą na zakupy i wydajesz 1000zł.
    25 października dostajesz zestawienie, z kwotą do spłacenia:
    1900 + 1000 + odsetki od kwoty 2000 za okres od dnia
    zaksiegowania(zakupu raczej nie?) transakcji z 15 września do dnia
    spłaty tych 100zł + odsetki od kwoty 1900 od dnia spłaty do dnia
    naliczenia odsetek(generowania tego zestawienia???)
    otrzymujesz także nowy termin, prawdopodobnie 12 listopad do spłaty
    całości zadłużenia lub 5%. Za zakupy z 17 października na razie nie
    płacisz odsetek.
    Załóżmy dla ułatwienia, że spłaciłeś 500zł

    dalsza część analizy jest trudniejsza bo wymaga wiedzy czy najpierw
    spłaca sie odsetki czy zadłużenie, zazwyczaj(zawsze?) najpierw spłaca
    sie odsetki, potem opłaty(np. za wydanie karty), potem transakcje.

    Czyli na zestawieniu będzie:
    1900 + 1000 + odsetki od kwoty 1900 pomniejszone + odsetki od kwoty
    1000zł przy czym kwota odsetek będzie pomniejszona o 500zł a jesli
    wystarczy na pokrycie całości to zamiast 1900 + 1000 będzie także
    trochę mniej.

  • 14. Data: 2008-10-08 09:05:32
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    bardzo CI dziekuje za te przyklady o to mi chodzilo, wysłowic sie dzis na info
    linii mbanku nie potrafilem :-) a do stycznia musze pociagnac na kwocie
    minimalnej, by nie tracic czasu na zlecenia i przygotowac sie na otwacie DG.

    pozdrawiam