  • 1. Data: 2002-08-20 20:41:54
    Temat: oszusci z Kredyt "Banku"
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Ave!

    Oj, dawno mnie już tu nie było... Ale mam conieco do ponarzekania - może
    ktoś pocieszy dobrym słowem (albo zechce się przyłączyć do linczu ww.
    oszustów ;)

    Początek historii - trochę ponad rok temu, początki lata 2001. Założyłem
    sobie w 1. oddziale Kredyt Banku w Warszawie Ekstrakonto VIP. Zadeklarowałem
    miesięczne wpływy na konto w wysokości minimum 3'500PLN. W połowie sierpnia
    2001 podpisałem umowę na linię kredytową w wysokości 7'000PLN. Warunki był
    wtedy w tamtym banku całkiem sympatyczne - jeśli historia rachunku jest
    elegancka, regulaminu się nie narusza i wpływy są regularne to nie zadawali
    głupich pytań o "zaświadczenie o zarobkach z zakładu pracy". Ponieważ w moim
    przypadku zakładu pracy nie ma (umowy o dzieło z różnymi zleceniodawcami)
    skorzystałem z ich oferty. Przy podpisywaniu umowy - na początek na rok -
    zapewniono mnie, że przy prawidłowym prowadzeniu konta po zakończeniu tego
    "okresu próbnego" przejście na umowę bezterminową (i z niższym
    oprocentowaniem) będzie tylko formalnością. Minął mniej-więcej rok
    prowadzenia konta. Konto prowadziłem idealnie zgodnie z regulaminem:
    regularne wpłaty, żadnych przekroczeń limitu. Na początku lata tego roku
    zacząłem planować przesiadkę z motoroweru na motocykl. Ponieważ z uwagi na
    brak etatu normalnego kredytu samochodowego bym raczej nie dostał (plus
    formalności i biurokracja jest przy tego typu kredycie większa) złożyłem
    wniosek o zwiększenie limitu do 12'000 PLN. Wniosek został zaakceptowany a
    przy podpisywaniu aneksu do umowy ponownie zapewniono mnie, że nie będzie
    żadnych problemów z przejściem na czas nieokreślony przy niższym
    oprocentowaniu (po roku "stażu" limit jest nieco niżej oprocentowany).

    Umowa dobiegła końca... i zaczęły się problemy. Faktem jest, że się
    odrobinkę zagapiłem i wniosek o przedłużenie złożyłem dwa dni później - ale
    poszli mi na rękę o tyle, że wypełniłem wniosek z datą "prawidłową".

    I było to ostatnie pozytywne wrażenie z tego banku. Okazało się, że w
    międzyczasie zasady przyznawania kredytów uległy całkowitej zmianie - nie
    jest ważna historia konta, nie jest ważny staż - człowiek jest traktowany
    jak pierwszy lepszy z ulicy. No i oczywiście okazało się, że musi być albo
    etat, emerytura albo ostatecznie działalność gospodarcza. Z łaski (po
    okazaniu PITów zeszłorocznych i kilku ostatnich umów) zaproponowano mi
    przedłużenie umowy o "aż" miesiąc, a potem spłatę linii (obecnie
    wykorzystane prawie 10'000) w ciągu roku z oprocentowaniem 21.50% (a po roku
    linia kredytowa powinna być oprocentowana na 17% z groszami). Przy próbie
    uzyskania informacji, jaki jest sens w takiej zagrywce tego "banku" (wg.
    _nowego_ regulaminu przestałem mieć wystarczającą zdolność kredytową - czyli
    zdolność spłaty kredytu - wobec czego muszę go natychmiast spłacić)
    pracownicy powtarzali jak zepsuty automat "teraz jest taki regulamin i my
    nic nie możemy".

    W skrócie: ja się nie zmieniłem - zmienił się tylko jak kapryśna panienka ów
    "bank" (czy to może na skutek jego przejęcia przez kapitał
    włosko-brukselski?)

    Próby skontaktowania się z samodzielnie myślącymi ludźmi w tym "banku"
    spełzły na niczym - póki co rozmawiam tylko z automatami wykonującymi
    Procedury.

    Ma ktoś jakieś sugestie? Może jakieś kontakty do kogoś kompetentnego we
    władzach owego "banku"?

    PS: mam nadzieję, że listę czytuje także ktoś przytomny z KB i uda się ten
    problem rozwiązać (w przypadku Lukasa to pomogło - od tamtej pory do
    działania mojej lukasowej karty kredytowej nie mam najmniejszych
    zastrzeżeń).

  • 2. Data: 2002-08-21 07:11:10
    Temat: Re: oszusci z Kredyt "Banku"
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    > Ave!

    [...]

    > Ma ktoś jakieś sugestie? Może jakieś kontakty do kogoś kompetentnego we
    > władzach owego "banku"?
    List do centrali z opisem sytuacji.

    KJ

  • 3. Data: 2002-08-21 09:34:57
    Temat: Re: oszusci z Kredyt
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@N...gazeta.pl>

    > W skrócie: ja się nie zmieniłem - zmienił się tylko jak kapryśna panienka ów
    > "bank" (czy to może na skutek jego przejęcia przez kapitał
    > włosko-brukselski?)

    Weź wyciągi z tego banku (podbite, potwierdzone czy jakkolwiek
    uwierzytelnione) i zanieś do Multibanku, powinieneś dostać linię kredytową
    do iluśtamkrotności wpływów (chyba 3x) bez zaświadczenia z pracy.
    Powyżej tego - zaświadczenie wymagane. Dokładnie jakie są progi
    lepiej się będzie orientował Wojtek.
    Oprocentowanie 14%, i 1% prowizji od przyznanego limitu
    więc dużo mniej niż te 20% u Ciebie.
    Natomiast powiem Ci jak jest w PKO BP. Tam tylko na podstawwie wpłat na
    rachunek możesz dostać do 5krotności wpływów - kredycik - na 15,5%
    1% prowizja od przydzielonego limitu, bez konieczności zaświadczeń itd..

    To mi się u nich bardzo spodobało, działają szybko i kontaktują się z Tobą na
    kmórkę - jak jest już decyzja, generalnie powoli się zmienia PKO BP ;-)

    Karol Żwiruk

  • 4. Data: 2002-08-21 19:54:20
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Karol Żwiruk" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Weź wyciągi z tego banku (podbite, potwierdzone czy jakkolwiek
    > uwierzytelnione) i zanieś do Multibanku, powinieneś dostać linię kredytową
    > do iluśtamkrotności wpływów (chyba 3x)

    Odpada - ten cały multibank to niewiele lepsze bagienko. Swego czasu
    założyłem sobie u nich konto z myślą właśnie o przeniesieniu się na ich
    tańsze oprocentowanie. Pierwszy wniosek mi odrzucili, te wymagane ileś
    miesięcy od jego złożenia jeszcze nie upłynęło, a potem już (wg.
    dez-infolinii) historia z innego banku nie będzie w ogóle brana pod uwagę,
    bo za długo będę miał to multikonto.

    > bez zaświadczenia z pracy. Powyżej tego - zaświadczenie wymagane.

    Powtarzam: nie mam "zakadu pracy". Jestem wolny strzelec. Nie, nie w sensie
    "kiler" ;) choć czasami to mam ochotę kogoś zastrzelić :-/

    [ciach]

    > Natomiast powiem Ci jak jest w PKO BP. Tam tylko na podstawwie wpłat na
    > rachunek możesz dostać do 5krotności wpływów - kredycik - na 15,5%
    > 1% prowizja od przydzielonego limitu, bez konieczności zaświadczeń itd..

    Może to zależy od oddziału, bo w tym koło mnie zaoferowali mi figę z
    makiem - mimo że mam historię e-Superkonta.

    No, z łaski mogliby mi dać normalny konsumpcyjny... gdybym dostarczył TRZECH
    poręczycieli z zaświadczeniami z "zakładu pracy".

    Jak sugestia Kamila powyżej nie zadziała, to się po prostu wkurzę i nic im
    nie spłacę. I niech potem szukają pieniędzy w polu...

    Lubię być uczciwy i się wywiązywać z zobowiązań, ale jak ktoś mi w tym
    przeszkadza, to będzie jego strata.

  • 5. Data: 2002-08-22 06:34:03
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Aug 21, 2002 at 09:54:20PM +0200, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > miesięcy od jego złożenia jeszcze nie upłynęło, a potem już (wg.
    > dez-infolinii) historia z innego banku nie będzie w ogóle brana pod uwagę,

    Andrzej, bank to bagno bo nie uznal zawodu wolnego strzelca? Moze po
    protu nie jestes dla niego wiarygodny? Pamietaj kto w koncu te kase
    wyjmuje z portfela.

> [...]
    > nie spłacę. I niech potem szukają pieniędzy w polu...
    >
    > Lubię być uczciwy i się wywiązywać z zobowiązań, ale jak ktoś mi w tym

    Tia, a probuj potem wziac kredyt z eleganckim wpisem w bik-u ;-)

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-08-22 07:01:49
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    sensie
    > "kiler" ;) choć czasami to mam ochotę kogoś zastrzelić :-/
    Doskonale Cię rozumiem. Mam tak samo.Tyle że u mnie zadzałał list.

    [...]
    > Jak sugestia Kamila powyżej nie zadziała, to się po prostu wkurzę i nic im
    > nie spłacę. I niech potem szukają pieniędzy w polu...

    A to jest głupie. Bank Ci zrobi wpis w BIK-u ( i rejestrze niesolidnych
    klientów) i
    będziesz miał problem.
    KJ

  • 7. Data: 2002-08-22 12:00:04
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Andrzej, bank to bagno bo nie uznal zawodu wolnego strzelca? Moze po
    > protu nie jestes dla niego wiarygodny? Pamietaj kto w koncu te kase
    > wyjmuje z portfela.

    Nie zrozumiałeś - chodzi o to, że po jakimś czasie prowadzenia konta u nich
    nie biorą pod uwagę historii na innym rachunku. Bez sensu.

    > Tia, a probuj potem wziac kredyt z eleganckim wpisem w bik-u ;-)

    Teraz i tak praktycznie nie chcą dawać kredytu, więc co za różnica?

  • 8. Data: 2002-08-22 12:01:26
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    > Doskonale Cię rozumiem. Mam tak samo.Tyle że u mnie zadzałał list.

    No, zobaczymy... Trzymaj kciuki...

    > [...]
    >
    > A to jest głupie. Bank Ci zrobi wpis w BIK-u ( i rejestrze niesolidnych
    > klientów) i będziesz miał problem.

    Jaki problem? Że nie będą chcieli dać mi kredytu? I tak nie chcą...

  • 9. Data: 2002-08-22 12:46:29
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Aug 22, 2002 at 02:00:04PM +0200, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie zrozumiałeś - chodzi o to, że po jakimś czasie prowadzenia konta u nich
    > nie biorą pod uwagę historii na innym rachunku. Bez sensu.

    A dlaczego? W koncu takie informacje nalezy brac pod uwage w
    kontekscie _przenoszenia_ konta. Dla 90% (pan z Gdanska) ktos kto ma
    konto pol roku jest juz ich stalym klientem i nigdzie sie nie
    przenosi.

    Jest to idiotyzm o tyle ze wszyscy _udaja_ ze mamy stabilna
    gospodarke, kolejny rzad nie chce wszystkiego postawic na glowie,
    Lepper wysypac kolejnego zborza z pociagu - a rzeczywistosc jest
    inna. Sporo ludzi ma otwarte konta w kilku bankach, czesto z faktu ze
    nie chca marnowac czasu na ich zamykanie.

    Reasumujac - nie dziwi mnie o tyle ze tak powinno sie do tematu
    podchodzic (tzn. masz rachunek >pol roku --> jestes starym klientem),
    w koncu najczesciej z innego banku przynosisz wlasnie historie za
    ostatnie pol roku ;-)

    > Teraz i tak praktycznie nie chcą dawać kredytu, więc co za różnica?

    No, moze byc jak z BIKiem beda wspolpracowac plusgsmy czy inne ery i
    nie bedziesz mogl sobie telefonu kupic. Albo miszkania. Albo jeszcze
    czegos.

    Ja bym tak pochopnie nie kladk kreski na tej instytucji, wesjc w ich
    zakres zainteresowan jest dosc latwo, wymigac sie z niego - trudno.

    --

    --w

  • 10. Data: 2002-08-23 18:37:06
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 22 Aug 2002 14:01:26 +0200, "Andrzej Lawa"
    <a...@l...com> wrote:

    >Jaki problem? Że nie będą chcieli dać mi kredytu? I tak nie chcą...

    Jak bedziesz mial wpisik w BIKu to nie dadza ani teraz ani przez pare
    najbliszych latek niezaleznie od zrodla dochodu.
    Na prawde nie warto.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl