  • 1. Data: 2008-07-27 12:00:00
    Temat: płatność karta Mbank i Multi za granicą
    Od: "T...@g...com" <T...@g...com>

    Bre nalicza 2% za przewalutowanie jesli platnosc inna niz w EUR. w
    multi powiedzieli mi ze bank moze naliczac te 2% ale nie musi, nawet
    rzadko sie to zdarza,

    czy ktos moze placil kartami multi za granicą (zamierzam za kilka tyg)
    i czy jest to opłacalne tzn. czy kursy nie sa jakies ponadprzcietne?

  • 2. Data: 2008-07-27 21:20:08
    Temat: Re: płatność karta Mbank i Multi za granicą
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    >czy ktos moze placil kartami multi za granicą (zamierzam za kilka tyg)
    >i czy jest to opłacalne tzn. czy kursy nie sa jakies ponadprzcietne?

    w maju placilem w USD i byly dobre kursy, lepsze od banku na C :)

  • 3. Data: 2008-07-28 07:20:20
    Od: "Ope" <a...@a...co.uk>

    <T...@g...com> wrote in message
    f.googlegroups.com...
[...]

    ----

    Jejku, jesli jezdzisz za granice raz na ruski rok to naprawde co za roznice
    tobie zrobi czy stracisz 5zl na gorszym kursie czy nie. Szkoda zachodu.
    Natomiast jesli czesciej jezdzisz to zaloz sobie konto w Eur (ja mam dobre
    dosw z BZWBK, ale sa tez inne), wez karte (debetowy Mastercard). Akceptowany
    lepiej niz VE czy Maestro, a do tego wypukla, zakupy w Eur bez zadnych
    dodatkowych kosztow, inne waluty zwykle po lepszym kursie niz kantory na
    miejscu (kurs waluta x do Eur). Troche boli wyplata z bankomatu za 1,5E od
    wyplaty - przy krotkich wypadach lepiej sie pilnowac z 1 wyplata na kraj,
    przy dluzszych tak, zeby wyplacac max. raz na miesiac - trzeba kombinowac z
    zakupami w sklepie.

    W skrocie - albo jezdzisz czesto, wtedy podejsc do sprawy systemowo, bo
    przeciez nie bedziesz lazil po bankach, wertowal netu i szukal
    najkorzystniejszej opcji tylko po to, aby zaoszczedzic 5zl. Opcja z Eur jest
    dobra jak diety zagraniczne dostajesz w Eur (a nie przeliczone w PLN) -wtedy
    masz po prostu osobny fundusz wycieczkowy ;)

    pozdr

  • 4. Data: 2008-07-28 08:47:32
    Od: t...@g...com

    On 28 Lip, 08:20, "Ope" <a...@a...co.uk> wrote:
> [...]
    > dobra jak diety zagraniczne dostajesz w Eur (a nie przeliczone w PLN) -wtedy
    > masz po prostu osobny fundusz wycieczkowy ;)

    w Multi mam VE i KK Gold czy nie ma roznicy w płatnosciach?

  • 5. Data: 2008-07-28 08:58:18
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > w Multi mam VE i KK Gold czy nie ma roznicy w płatnosciach?

    Nie ma różnicy przy bezgotówkowych.

    marekz

  • 6. Data: 2008-07-28 12:08:58
    Od: "Ope" <a...@a...co.uk>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
    > Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > Nie ma różnicy przy bezgotówkowych.
    >
    > marekz
    ---

    Jedyna roznica moze byc taka, ze trafiaja sie miejsca, gdzie wypukla Visa
    (lub MC) zaplacisz, a VE (lub Maestro) nie. co do samej platnosci to tak jak
    marekz podal - nie ma roznicy.
    Tak samo uwazaj na bankomaty "jednosystemowe" - tylko MC/Maestro lub tylko
    Visa/VE.

    pozdr

  • 7. Data: 2008-08-03 19:32:55
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    T...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > czy ktos moze placil kartami multi za granicą (zamierzam za kilka tyg)
    > i czy jest to opłacalne tzn. czy kursy nie sa jakies ponadprzcietne?

    Wybierałem kasę z bankomatu w Niemczech jakieś trzy tygodnie temu i kurs
    był stosunkowo niski. Niestety doszła też opłata za korzystanie z bankomatu
    za granicą, czyli 10 zł, ale w sumie nie było najgorzej

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 8. Data: 2008-08-03 21:39:41
    Od: t...@g...com

    On 3 Sie, 20:32, Markus Sprungk <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > za granicą, czyli 10 zł, ale w sumie nie było najgorzej
    >
    > --
    > Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl

    a z jakiej karty brales kase?

  • 9. Data: 2008-08-10 20:13:44
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    t...@g...com napisał(a):