  • 11. Data: 2009-05-13 09:10:43
    Temat: Re: polska karta kredytowa w walucie EUR albo USD
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@o...pl wrote:

    > Za pewne EUR/USD tyle, że zakupionym w kantorze.

    Właśnie o to pytam.
    I co dalej?
    Ma pieniadze w ręce i ....

    > Jednak wspomniana karta Polbanku ma jeszcze lepsze kursy niz najlepsze
    > kursy kantorowe.

    To raz.
    Dwa, że jakakolwiek kombinacja nie jest warta zachodu bo kosztuje
    wiecej, niż ten "złodziejski kurs".
    No chyba że się miesiecznie przepuszcza kilanascie tysiecy, to i wowczas
    z 10 zł można zaoszczędzić :)

  • 12. Data: 2009-05-13 10:23:21
    Od: m...@i...pl

    On 12 Maj, 23:03, k...@o...pl wrote:
    > mieszkam w PL pracuję w PL dochody ze źródła w PL
    >
    > a kartą kredytową chcę płacić w zachodnich sklepach internetowych
    >
    > i nie uśmiecha mi sie żeby bank przeliczał moje zakupy z euro
    > na złotówki po jakimś oszukańczym kursie.
    >
    > zamiast limitu np. 43.500zł wolę limit 10.000 euro
    >
    > Czy którykolwiek bank działający w Polsce wyda mi kartę kredytową
    > której limit będzie wyrażony w euro a nie w złotówkach?

    Przy odpowiednich dochodach mozesz bez wiekszego problemu uzyskac
    karte charge w USD lub EUR.

    http://www.americanexpress.com/poland/popup_icc_pl.h
    tml

    Karte taka mozna dostac tez za posrednictwem Fortis Banku Polska.

  • 13. Data: 2009-05-13 11:49:56
    Od: k...@o...pl

    On 13 Maj, 11:10, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Właśnie o to pytam.
    > I co dalej?
    > Ma pieniadze w ręce i ....

    Idą do banku i wpłacają na konto karty tak jak na konto walutowe
    albo maja juz wpłacone na koncie walutowym i robia przelew
    wewnatrzbankowy wiec bezpłatny.

    > To raz.
    > Dwa, że jakakolwiek kombinacja nie jest warta zachodu bo kosztuje
    > wiecej, niż ten "złodziejski kurs".
    No co Ty. Róznica może siegac ok 5% spokojnie. Zalezy oczywiscie od
    typu karty, banku itd.
    5% od 4000zł to 200zł. Nawet gdyby te 4k to był obrót roczny to czy
    warto pogardzić?
    a wiele osób robi wiecej w miesiąc zwłaszcza z okazji urlopów itp.

    > No chyba że się miesiecznie przepuszcza kilanascie tysiecy, to i wowczas
    > z 10 zł można zaoszczędzić :)
    Jak te 10zł obliczyłeś?:)

  • 14. Data: 2009-05-13 16:59:00
    Od: "Sinus" <s...@N...gazeta.pl>

    k...@o...pl napisał(a):
    > On 13 Maj, 10:08, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > BTW w sobot=EA od 0 do 8 rano nie b=EAd=B1 dzia=B3a=E6 karty Polbanku.

    Czyli pewnie cały dzień nie będą działać, bo jak w tym banku jest jakaś
    kilkugodzinna awaria to nie działa późnie kilkadziesiąt godzin.

    Sinus

  • 15. Data: 2009-05-14 07:57:53
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 13 May 2009 09:50:46 +0200, Robert Kois napisał(a):

    > Jest nawet lepsza :)
    > Według Tabel A kursów średnich NBP (przy dniu wolnym brałem z następnego
    > dnia roboczego (w nawiasie z poprzedniego)) i rozliczeń karty w Polbanku
    >
    > Data Waluta NBP Polbank
    > 29-04-2009 EUR 4,4498 4,3737
    > 09-05-2009 CZK 0,1637 0,1627 (tabela NBP z 11-05, 08-05 było 0,1633)
    > 19-04-2008 CZK 0,1613 0,1587 (tabela NBP z 20-04, 17-04 było 0,1603)
    > 10-04-2009 CZK 0,1651 0,1644
    > 29-03-2009 CZK 0,1718 0,1661 (tabela NBP z 30-03, 27-03 było 0,1688)
    > 27-01-2009 EUR 4,3214 4,3167

    Trochę bez sensu to podałem, bo brałem datę transakcji a nie rozliczenia
    Poniżej po datach rozliczenia (3 jeszcze nie mam bo wyciąg jeszcze nie
    wygenerowany)

    Data rozliczenia Waluta Polbank NBP
    28-01-2009 EUR 4,3167 4,3789
    30-03-2009 CZK 0,1661 0,1718
    14-04-2009 CZK 0,1644 0,1652

    --
    Kojer

  • 16. Data: 2009-05-14 18:36:01
    Od: k...@o...pl

    On 14 Maj, 09:57, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Trochę bez sensu to podałem, bo brałem datę transakcji a nie rozliczenia
    Trudno powiedzieć co brać, teoretycznie data rozliczenia do porównań
    jest lepsza
    - bo inne banki w tym dniu przeliczą transakcje z EUR na PLN.
    Natomiast stosowany kurs jest kursem z dnia kiedy transakcja trafiła
    do organizacji płatniczej...czyli zazwyczaj dzień transakcji albo
    następny...

  • 17. Data: 2009-05-14 18:48:48
    Od: k...@o...pl

> [...]

    Natomiast stosowany kurs jest kursem z dnia kiedy transakcja trafiła
    do organizacji płatniczej...czyli zazwyczaj dzień transakcji albo

    To jest dla karty MC czy Visy?

  • 18. Data: 2009-05-15 07:48:22
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 14 May 2009 11:48:48 -0700 (PDT), k...@o...pl napisał(a):

    > To jest dla karty MC czy Visy?

    VISA

    --
    Kojer

  • 19. Data: 2009-05-16 19:10:05
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Robert Kois wrote:

> [...]
    >>> 30-03-2009 CZK 0,1661 0,1718
    >
    > VISA

    A ktoś się orientuje jak przy tym wygląda MC?

    --
    MiCHA

  • 20. Data: 2009-05-16 19:22:38
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > A ktoś się orientuje jak przy tym wygląda MC?

    A zresztą sam sobie odpowiem (na tyle, na ile mam możliwość...):

    data księgowania / waluta / Polbank / NBP

    24.04.2009 / GBP / 4,9125 / 4,9407
    11.03.2009 / GBP / 5,0637 / 4,9908 [*]
    16.03.2009 / EUR / 4,4603 / 4,4940
    17.03.2009 / EUR / 4,4286 / 4,4653
    01.04.2009 / GBP / 5,0166 / 5,0645

    [*] dla daty operacji wygląda to tak:
    09.03.2009 / GBP / 5,0637 / 5,2262 (a 10.03 był kurs 5,1626)

    Szkoda, że żadna data i waluta się nie pokrywa z powyższymi danymi z
    Visy... :-(

    --
    MiCHA