  • 51. Data: 2022-01-01 03:36:47
    Temat: Re: polski ład a kredyty?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Czyli "naprawde da sie zarobic", ale nie zawsze.

    Na ruletce też się da zarobić - prawie w połowie przypadków :-)
    Nie trzeba mieć wiele szczęścia żeby wygrać, zwłaszcza grając krótko.

    Największym wygranym są na pewno zarządzający, tak jak i w ruletce.
    Oni wygrywają (praktycznie) zawsze. Tak jak w kantorze wygrywa pośrednik
    (kantor) itd. To jest raczej prosta statystyka.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 52. Data: 2022-01-01 16:06:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.01.2022 o 03:36, Krzysztof Halasa pisze:
    > Na ruletce też się da zarobić - prawie w połowie przypadków:-)
    > Nie trzeba mieć wiele szczęścia żeby wygrać, zwłaszcza grając krótko.

    Ponieważ od wygranych jest bardzo wysokie opodatkowanie, to generalnie
    nie da się zarobić. Można jedynie mniej lub więcej stracić.

    --
    Robert Tomasik

  • 53. Data: 2022-01-01 22:46:22
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 31.12.2021 o 09:16, Robert_DF pisze:

    > wbrew temu co się opowiada są w Polsce osoby, które mają dużo gotówki
    > (nie mylić z NBP) i kupują nieruchomości bez kredytu, w wielu
    > przypadkach nawet na kredyt nie mają szansy
    >
    > co ciekawe, duże i drogie mieszkania są często kupowane bez udziału
    > kredytu...

    Nie polemizuje, że jest trochę ludzi z dużymi pieniędzmi, którzy kupują
    nieruchomości. Ale ilu jest takich ludzi i ile oni kupują na własne
    potrzeby (nawet wliczając jakieś lokale/domki sezonowe)? Liczę tylko na
    własne bo wtedy można przepłacić aby spełnić jakieś swoje zachcianki. A
    jak się kupuje na inwestycje to trzeba kupić jak najtaniej niezależnie
    za gotówkę czy na kredyt żeby jak najwięcej zarobić ;)

    Tutaj piszą, że obecnie (czyli III kwartał bo nowszych danych brak)
    bardzo dużo lokali jest kupowanych na kredyt:
    "Połowa lokali kupowana jest ostatnio na kredyt. Dotąd transakcje
    realizowane były przeważnie za gotówkę. Z pominięciem pierwszego
    kwartału pandemii zbliżone proporcje były przedtem w trzecim kwartale
    2012 r."
    Cytat z
    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/nbp-rynek-
    mieszkaniowy-az-polowa-mieszkan-kupowana-na-kredyt-t
    ego-jeszcze-nie-bylo/jcwpqqq

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 54. Data: 2022-01-02 21:01:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-12-31, Zdzichu500 <n...@n...org> wrote:

    > Możesz rozwinąć? Wydaje się, że dużo łatwiej dorzucić do raty za

    Co tu rozwijać? Większość nowych mieszkań kupowanych jest za gotówkę.
    https://www.rp.pl/nieruchomosci/art1873421-ponad-70-
    proc-nowych-mieszkan-kupujemy-za-gotowke

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 55. Data: 2022-01-02 21:02:47
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-12-31, Zdzichu500 <n...@n...org> wrote:

    [...]

    > Nie wiem skąd wiara w to, że powierzający pieniądze funduszom na tym
    > zarobią.

    Ale tu mowa o funduszach emerytalnych przede wszystkim.
    One mają hajs i (mało bo mało) dla swoich udziałowców zarabiają.

    > to polecam przeczytać (jest też polskie tłumaczenie) Big Short.
    > Ewentualnie obejrzeć film pod tym samym tutułem (chociaż wiadomo, że
    > książka lepsza)

    Bo Ty myślisz o funduszach sprzed 13 lat.
    Od dawna na topie są ETFy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 56. Data: 2022-01-03 11:32:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 1 Jan 2022 16:06:14 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > od wygranych jest bardzo wysokie opodatkowanie,

    10% to prawdziwa hatkumba.
    Poniżej 2280 zł nic.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 57. Data: 2022-01-03 22:31:29
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    W dniu 02.01.2022 o 21:01, Wojciech Bancer pisze:

    > Co tu rozwijać? Większość nowych mieszkań kupowanych jest za gotówkę.
    > https://www.rp.pl/nieruchomosci/art1873421-ponad-70-
    proc-nowych-mieszkan-kupujemy-za-gotowke

    Ok, artykuł jest z połowy 2018, odnosi się do raportu NBP który też ma
    pewne opóźnienie. Wtedy ceny nieruchomości były inne. O C19 nikt nie
    myślał a zerowe stopy procentowe w PL były raczej nieoczekiwane. Z
    najnowszego raportu NBP (za III kwartał 2021 czyli przy mimnimach
    wiboru) wynika, że się zmieniło.

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/nbp-rynek-
    mieszkaniowy-az-polowa-mieszkan-kupowana-na-kredyt-t
    ego-jeszcze-nie-bylo/jcwpqqq

    Co by było zgodne z intuicją, spadły stopy, spadł wibor, kredyt tani to
    kupujemy na kredyt. I prawie nikt nie myślał, że za chwilę stopy i wibor
    w górę.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 58. Data: 2022-01-03 22:41:14
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 22:31, Zdzichu500 pisze:

    > Co by było zgodne z intuicją, spadły stopy, spadł wibor, kredyt tani to
    > kupujemy na kredyt. I prawie nikt nie myślał, że za chwilę stopy i wibor
> [...]

    kredytu hipo nie ocenia się po oprocentowaniu, które jest zmienne tylko
    po marży banku obowiązującej w całym okresie kredytowania

    nóż mi się w kieszeni otwierał, jak różni "spece" zachęcali do brania
    kredytów jak wibor miał ~0,2%

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 59. Data: 2022-01-03 22:44:04
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 02.01.2022 o 21:02, Wojciech Bancer pisze:

    > Ale tu mowa o funduszach emerytalnych przede wszystkim.
    > One mają hajs i (mało bo mało) dla swoich udziałowców zarabiają.

    A w czasie ostatniego kryzysu na nieruchomościach
    to fundusze emerytalne też nie umoczyły? Niektóre całkiem sporo.

    > Bo Ty myślisz o funduszach sprzed 13 lat.
    > Od dawna na topie są ETFy.

    A czym się różni taki ETF od funduszu aktywnie zarządzanego w momencie
    gdy instrumenty w które inwestują zaliczy potężną zwałę? Jedynie ETF to
    przyznanie się, że braliśmy dużą prowizję za nic (większość funduszy w
    dłuższym terminie nie wypracowywała zysku większego niż szeroki rynek)
    więc nie analizują co kupić tylko kupują wszystko jak leci za to z
    mniejszą prowizją (załóżmy fizyczne odwzorowanie indeksu akcyjnego). W
    rzeczywistości ciekawe czy nie będzie gorzej bo ETF może nie mieć akcji
    z danego indeksu a jedynie coś co się ma zachowywać podobnie. Więc jak
    będzie krach na S&P500 czy WIG20 to odpowiednie ETFy polecą razem z
    nimi. Może nawet przyczynią się do pogłębienia krachu bo skoro teraz
    jest dużo kapitału w ETF, które kupują wszystko jak leci to kupują także
    totalne wydmuszki, bankrutów itp. byle tylko akcje były w odpowiednim
    indeksie a to pompuje ich kursy.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 60. Data: 2022-01-03 22:46:11
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 03.01.2022 o 22:41, Robert_DF pisze:

> [...]
    > po marży banku obowiązującej w całym okresie kredytowania
    >
    > nóż mi się w kieszeni otwierał, jak różni "spece" zachęcali do brania

    My to wiemy. Ale przekonaj do tego przeciętnego kredytobiorcę...

    Pozdrawiam,
    Zdzichu