  • 11. Data: 2013-05-15 16:05:35
    Temat: Re: prezentacja nadawcy przelewu będącego współposiadaczem rachunku w mBanku i w innych bankach
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kamil "Jońca" wrote:

    > strzelam pit-36/37 + pit-38 jednego z nich?

    Jest to jakaś opcja. Zapomniałem o niej.

  • 12. Data: 2013-05-15 18:48:48
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-05-15 07:09, cef pisze:

    > Mógłbyś wyjaśnić jak to jest możliwe, że małżonkowie rozliczający się
    > wspólnie
    > mają jakieś odrębne nadpłaty i niedopłaty?

    Mąż przez część roku pracował i pobierał emeryturę więc prze kilka
    miesięcy w dwóch miejscach co miesiąc potrącali 1/12 kwoty wolnej od
    podatku i na koniec roku mąż ucieszył się że ma do oddania fiskusowi
    kilkaset złotych. Żona rozliczała się z mężem z przyzwyczajenia ;)
    Przelew niedopłaty zrobiła żona i Alior jej dane umieścił w przelewie.
    US się pogubił ;)

  • 13. Data: 2013-05-15 18:51:26
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-05-15 08:06, Marek pisze:
    > Pierwszy raz słyszę żeby US obchodził nadawca przelewu. Przelew
    > podatkowy ma specjalny format, określa nie tylko nadawcę ale i płatnika
    > (zobowiązanego) podatku poprzez nip i/lub regon.

    W formatce (chyba) masz miejsce na jeden NIP/PESEL i w przypadku
    współmałżonków rozliczających się wspólnie US nie daje rady jak
    niedopłata "wisi" w systemie u jednego, a wpłatę mają od drugiego.

  • 14. Data: 2013-05-15 19:38:07
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    > pytanie 2: w jakich bankach (innych niż mBank) widać będzie tylko drugiego
    współposiadacza?

    napewno Inteligo pokazuje zawsze tego który zlecał przelew

    > pytanie 3: w jakich bankach (innych niż mBank) widać będzie tylko pierwszego
    współposiadacza?

    prawdopodobnie Millenium zawsze pokazuje pierwszego posiadacza

    > pytanie 4: w jakich bankach (innych niż mBank) widać będzie oboje współposiadaczy?

    ktoś wspomniał Credit Agricole (Lukas) - nie wiem, nie mam konta w tym banku

  • 15. Data: 2013-05-15 22:41:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    osa wrote:

> [...]
    > kilkaset złotych. Żona rozliczała się z mężem z przyzwyczajenia ;)
    > Przelew niedopłaty zrobiła żona i Alior jej dane umieścił w przelewie.

    Jak może powstać nadpłata czy niedopłata, to wiadomo.
    Chodziło o coś innego, ale to już podpowiedziano - pit38,
    którego nie obejmuje WSPÓLNE zeznanie..