  • 11. Data: 2009-08-04 06:16:34
    Temat: Re: BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@w...pl>

    witek pisze:

    > w dwóch przypadkach
    >
    > a) raz do roku
    >
    > b) kiedy ktoś/coś na podstawie informacji z biura kredytowego czegoś ci
    > odmówił. Wówczas w ciągu 60 dni możesz z tego biura uzyskać bezpłatny
    > raport.
    >
    > Płatny raport możesz dostać w każdej chwili za ~15 dolarów.

    Ograniczenie częstotliwości darmowych przesyłek ma sens, ale możliwość
    otrzymania darmowego raportu chociażby raz na 2 lata powinna istnieć.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Szczepanik

  • 12. Data: 2009-08-04 06:31:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 03.08.09 23:10, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > A ja tam uważam, że BIK ma rację. Przecież BIK wcale nie uzależnia
    > udostępnienia informacji od wniesienia opłaty. Raport jest dostępny za
    > darmo i od ręki w siedzibie BIK. A jak pan Ryszard Z. chce go dostać do
    > domu to niech sobie za przesyłkę zapłaci. Co w tym złego? Czemu kto inny
    > ma za to płacić? Z jakiej racji to BIK ma pokrywać koszt przesyłki?

    Problem jest taki, że nad BIK-iem jest jeszcze ustawa o ochronie danych.
    I wg. tej ustawy, prowadzący bazę d.o. jest zobligowany udostępniać
    zainteresowanym dane jakie na ich temat przetwarza.

    I nie ma znaczenia to, że to ich kosztuje. Jeśli ich na to nie stać, to
    nie powinni otwierać interesu.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2009-08-04 07:33:25
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 4, 8:31 am, Pete <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > zainteresowanym dane jakie na ich temat przetwarza.
    >
    > I nie ma znaczenia to, że to ich kosztuje. Jeśli ich na to nie stać, to

    Wszystko fajnie tylko kto za to zaplaci? Przeciez nie BIK tylko my.

    I teraz pytanie do klientow bankow - czy chca sponsorowac absolutnie
    wszystkim i absolutnie zawsze darmowe przesylki z BIK czy moze zrobic
    ograniczenia np. ze za free - owszem - ale raz na dwa lata.

  • 14. Data: 2009-08-04 10:10:26
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 00:33:25 -0700, BK napisał(a):

> [...]
    > wszystkim i absolutnie zawsze darmowe przesylki z BIK czy moze zrobic
    > ograniczenia np. ze za free - owszem - ale raz na dwa lata.

    Dobrym pomysłem byłoby też uzyskanie raportu w formie elektronicznej np
    PDF i już samemu decydowanie o drukowaniu lub nie - koszt raportu zerowy,
    jedynie koszt wdrożenia odpowiedniego rozwiązania.

    Xenocide

  • 15. Data: 2009-08-04 10:43:25
    Od: "Filip Lach" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pete <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > zainteresowanym dane jakie na ich temat przetwarza.
    >
    > I nie ma znaczenia to, że to ich kosztuje. Jeśli ich na to nie stać, to

    O kurcze, ale mnie chodziło w tym artykule o coś zupełnie innego! Wcale nie o
    aspekt finansowy, tylko o kwestię ustawy o danych osobowych i BIK.
    w artykule jest napisane:
    "Do samego BIK SA wpływa miesięcznie kilkanaście tysięcy wniosków o
    udostępnienie informacji o własnych danych osobowych. Według art. 33 ust. 1
    ustawy o ochronie danych osobowych administrator takich danych, na wniosek
    osoby, której one dotyczą, ma obowiązek umożliwić ich sprawdzenie,
    uzupełnienie i uaktualnienie. "
    I tu pytanie, czy administratorem danych jest BIK, czy banki. Bo jeśli BIK, to
    z tego orzeczenia wynika, że BIK nie może stwierdzić, że modyfikacji danych
    mogą dokonywać jedynie banki. I to było to, co zwróciło moją uwagę w tym artykule.
    Ja pobieram swój raport z BIK dwa razy do roku bezpłatnie, bo dwukrotnie w
    życiu zdarzyło mi się zgubić dokumenty i wolę na bieżąco kontrolować zapytania
    i kredyty jakie się na "moim" koncie pojawiają

  • 16. Data: 2009-08-04 17:10:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Filip Lach" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...]
    > danych
    > mogą dokonywać jedynie banki. I to było to, co zwróciło moją uwagę w tym

    BIK podaje na swojej WWW

    Na jakiej podstawie pobierana jest opłata za przesłanie raportu?
    Jako administrator danych osobowych (przekazanych przez banki i SKOK-i),
    Biuro Informacji Kredytowej zobowiązane jest na podstawie Ustawy o
    ochronie danych osobowych do udostępniania osobom, których dane dotyczą,
    informacji określonych w art. 32 tej ustawy i taki obowiązek Biuro
    Informacji Kredytowej wypełnia, udostępniając na życzenie zainteresowanych
    podmiotów tzw. Raport STANDARD. Jest to wydruk zawierający informacje
    wymagane przez art. 32 ustawy. Każdy, kto zgłosi się do naszego Biura
    Obsługi Klienta w Warszawie przy ul. Postępu 17A Raport STANDARD otrzyma
    bezpłatnie, w ustawowo przewidzianym terminie, czyli w ciągu 30 dni od
    złożenia wniosku i nie częściej niż raz na 6 miesięcy. Jeżeli jednak dana
    osoba chciałaby, aby Raport STANDARD został przesłany za pośrednictwem
    Poczty Polskiej, to jest to specjalna, dodatkowa i niestandardowa usługa,
    wymagająca poniesienia określonych kosztów przez administratora danych
    (koszty: zapakowania, kopert, nadruków, obsługi pocztowej, itp.). Ustawa o
    ochronie danych osobowych nie nakłada na administratora danych obowiązku
    świadczenia takich usług, tym bardziej nie ma więc obowiązku świadczenia ich
    nieodpłatnie. Wprowadzona przez BIK opłata za wysyłkę Raportu STANDARD
    stanowi jedynie zryczałtowana wielkość wspomnianych wyżej kosztów oraz
    uiszczanej przez BIK opłaty pocztowej. Podobne opłaty (nawet większe)
    pobierają standardowo inne działające na rynku biura, np. biura informacji
    gospodarczej.

    Zgadzam sie z Toba... BIK powinien wszczac dzialania wyjasniajace po
    powzieciu informacji o bledach w administrowanej przez niego bazie danych.
    Klient-konsument nie moze sam ustalic z czyjej winy bledne dane zostaly
    umieszczone w BIK. Mysle, ze sprawa niedlugo wroci, ale juz pod katem samej
    bazy a nie oplat pobieranych za mozliwosc sprawdzenia danych i korekty
    blednych danych.

    MK

  • 17. Data: 2009-08-04 17:12:57
    Od: "Filip Lach" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > bazy a nie oplat pobieranych za mozliwosc sprawdzenia danych i korekty

    Aż żałuję, że nie mam żadnych błędów wystąpiłbym dla zabawy z żądaniem korekty...

  • 18. Data: 2009-08-04 18:00:17
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    MK pisze:

> [...]
    > Obsługi Klienta w Warszawie przy ul. Postępu 17A Raport STANDARD otrzyma
    > bezpłatnie, w ustawowo przewidzianym terminie, czyli w ciągu 30 dni od

    To BIK jest teraz przeniesiony z ul. Pruszkowskiej na ul. Postępu?

    --
    animka

  • 19. Data: 2009-08-04 19:37:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> wrote in message

    To BIK jest teraz przeniesiony z ul. Pruszkowskiej na ul. Postępu?

    Tak, chyba w czerwcu sie przeniesli...

    MK

  • 20. Data: 2009-08-04 19:43:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Aż żałuję, że nie mam żadnych błędów wystąpiłbym dla zabawy z żądaniem
    > korekty...

    Ja podejrzewam, ze bede mial, wyslalem jesnemu bankowi prosbe o wykreslenie
    zobowiazan, ktore zostaly splacone. Odpowiedzieli mi, ze nie przyjmuja
    takich dyspozycji listownie i mam isc do oddzialu, wnioskuje wiec, ze BIK
    ciagle przetwarza te dane bez mojej zgody. O raport jeszcze nie wystepuje,
    bo pod koniec sierpnia konczy mi sie umowa jednej karty i limitu
    kredytowego, wiec chce sprawdzic czy beda stosowne korekty. Prosbe o
    skorygowanie danych zloze za posrednictwem BIKu :). Chyba, ze mnie zaskocza
    i wszystko bedzie ok. Przy okazji podyskutuje z nimi na temat oceny
    punktowej...

    MK