  • 1. Data: 2008-06-02 18:17:54
    Temat: Sprzedaż mieszkania z kredytem - kilka pytań i wątpliwości
    Od: "S" <s...@o...pl>

    Witam.
    Chciałbym się poradzić Szanownych Grupowiczów w ważnej dla mnie sprawie, o
    której nie mam zielonego pojęcia.
    Zamierzam sprzedać mieszkanie, które kupiłem na kredyt i kredyt ten jest
    nadal spłacany i interesuje mnie droga jaką muszę przebyć by to uczynić.
    Zakładam, że mam już kupującego.

    1. Umowa przedwstępna - czy jako właściciela wpisuję siebie i bank?
    2. Jakie formalności załatwiam w banku, który udzielił mi kredytu? Jakie
    dokumenty muszę zdobyć by móc sprzedać mieszkanie? Co z wpisami do hipoteki?
    3. Powiedzmy, że załatwiłem wszystko co pktcie 2, jestem z klientem u
    notariusza i jak teraz wygląda ta sytuacja? Czy musi być ktoś z banku
    (współwłaściciel mieszkania) w celu podpisu na akcie sprzedaży? A może
    dostaje jakieś pismo czy coś?
    4. Jak wygląda potem rozliczenie kredytu w banku?

    W czasie sprzedaży muszę się wymeldować, więc tak właściwie to podpisując
    akt notarialny jestem "bezdomny"?

    I teraz sprawa kupna nowego mieszkania, też na kredyt.
    Jak wygląda załatwianie kredytu jak w danym momencie nigdzie nie będę
    zameldowany (sprzedałem swoje mieszkanie, a wynajmuję). Muszę skombinować
    meldunek?

    Będę wdzięczny za rady i odpowiedzi, najlepiej osób które coś takiego
    przechodziły.

  • 2. Data: 2008-06-02 18:45:47
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    S wrote:
    > 1. Umowa przedwstępna - czy jako właściciela wpisuję siebie i bank?
    Wlascicielem jestes Ty. Na rzecz banku jest wpisane obciazenie w dziale
    IV KW ale nie ma to nic wspolnego z wlasnoscia.

    > 2. Jakie formalności załatwiam w banku, który udzielił mi kredytu? Jakie
    > dokumenty muszę zdobyć by móc sprzedać mieszkanie? Co z wpisami do hipoteki?
    Najlepiej Ci to powiedza w banku, ktory udzielil kredytu. Wpis na pewnym
    etapie (ponizej( zostanie wykreslony. Na pewno bedzie potrzebne
    zaswiadczenie o wysokosci zadluzenia na dzien (aktu notarialnego).

> [...]
    > notariusza i jak teraz wygląda ta sytuacja? Czy musi być ktoś z banku
    > (współwłaściciel mieszkania) w celu podpisu na akcie sprzedaży? A może
    Bank nie jest wspolwlascicielem. Spisujecie akt, w ktorym:
    okreslacie platnosc ratalna - 1 rata - ktora pojdzie prosto do banku
    umowicie sie, ze dostarczysz zgode banku na wykreslenie wpisu z KW (lub
    zlozysz wniosek o wykreslenie samodzielnie i dostarczysz potwierdzenie
    zlozenia wniosku)
    wtedy reszta kasy pojdzie na Twoje konto a Ty wydasz lokal kupujacemu

    Bedzie tez klauzula ze poddajesz sie egzekucji wprost z tego aktu, w
    wypadku gdybys nie dostarczyl papieru/nie zlozyl wniosku :)

    > 4. Jak wygląda potem rozliczenie kredytu w banku?
    jw

    > W czasie sprzedaży muszę się wymeldować, więc tak właściwie to podpisując
    > akt notarialny jestem "bezdomny"?
    A co ma meldunek do sprzedazy? Meldunek jest administracyjnym
    potwierdzeniem miejsca pobytu, jesli prawda bedzie ze w dniu sprzedazy
    przebywasz w miejscu zamieszkania, nie ma podstawy do zmiany tego
    meldunku. Po sprzedazy pewnie bedziesz musial sie gdzies przeniesc, co
    zglosisz we wlasciwym czasie i miejscu.

> [...]
    > Jak wygląda załatwianie kredytu jak w danym momencie nigdzie nie będę
    > zameldowany (sprzedałem swoje mieszkanie, a wynajmuję). Muszę skombinować
    Jak sie szybko uwiniesz to mozesz byc zameldowany w starym :)

    > Będę wdzięczny za rady i odpowiedzi, najlepiej osób które coś takiego
    > przechodziły.
    Banki maja to przecwiczone, a kazdy troche innych papierow wymaga, wiec
    tam najlepiej pytaj.

    Wieslaw