  • 171. Data: 2008-10-29 13:01:17
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: "MacGregor" <m...@p...onet.pl>

    news:ge9ijm$ijn$1@news.onet.pl...
    > Niech Ci będzie, ja jednak wolę 100% głosu w polskim banku, niż X% (ile
    > tam mamy "siły"?) w banku polsko-niemiecko-maltańsko..........

    A ile to masz 100% Polskich Banków? 1 czy 2.
    Bo już nawet taki co ma w nazwie Bank Polski nie jest "Polski" w 100%.
    Zostaje chyba tylko BGK (jeżeli się mylę, niech mnie ktoś poprawi ;-)).

    --
    MacGregor

  • 172. Data: 2008-10-29 13:04:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 14:01:17 +0100, MacGregor napisał(a):

    > A ile to masz 100% Polskich Banków? 1 czy 2. Bo już nawet taki co ma w
    > nazwie Bank Polski nie jest "Polski" w 100%. Zostaje chyba tylko BGK
    > (jeżeli się mylę, niech mnie ktoś poprawi ;-)).

    Lekki OT, ale na temat:

    http://tinyurl.com/gwiazdowski-o-euro

    i (przełamany) link do Dziennika:

    <http://www.dziennik.pl/opinie/article258216/
    Gwiazdowski_Zwolennicy_euro_robia_z_Polakow_kretynow
    .html>

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 173. Data: 2008-10-29 13:04:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MacGregor pisze:
> [...]
    > Bo już nawet taki co ma w nazwie Bank Polski nie jest "Polski" w 100%.
    > Zostaje chyba tylko BGK (jeżeli się mylę, niech mnie ktoś poprawi ;-)).

    Mówimy o bankach emitujących pieniądze.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 174. Data: 2008-10-29 15:36:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    colnet pisze:
    > Jak w temacie. Chciałbym zjednoczyć siły wszystkich którzy nie chcą

    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=484

    ,,Lech Kaczyński jest laikiem w sprawie euro. Ma poglądy przeciętnego
    obywatela" - stwierdził w TVN24 eurodeputowany SDPL Dariusz Rosati.

    Jako przeciętny obywatel chciałbym zwrócić uwagę, że nie wiem, w czym
    dokładnie przyjęcie euro poprawi moją sytuację.

    Niech sobie euro będzie, jak być musi, ale promowanie go przy pomocy
    argumentacji rodem z reklam proszków do prania - ,,wypiorą lepiej niż
    inne, zwykłe, proszki" - jest tylko i wyłącznie dowodem na to, że
    politycy traktują ,,przeciętnych obywateli" jak idiotów. Jednym z
    argumentów za przyjęciem euro jest przecież to, że Polakom będzie
    ,,łatwiej" podróżować po Europie!!!

    Są jeszcze inne argumenty. Otóż w euro są niższe stopy procentowe!
    NIŻSZE od czego? Od tych, które mamy teraz w Polsce? Skoro niższe są
    lepsze, to może obniżmy nasze? Ale profesor Balcerowicz powiedział
    przecież wczoraj, że cały problem z krachem na rynkach finansowych wziął
    się z tego, że FED utrzymywał zbyt niskie stopy procentowe. To może
    niskie wcale nie są takie dobre? I kto wie najlepiej jakie powinny być?
    Wczoraj na przykład profesor Kołodko mówił, że on wie najlepiej. Ciekawe
    czy jeszcze lepiej od Rosatiego?

    ,,Przeciętny obywatel" ma ,,gdzieś" jak się będą nazywały papierki
    stanowiące ,,legalny środek płatniczy".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 175. Data: 2008-10-29 15:56:33
    Od: C...@g...com

    On 29 Paź, 12:42, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Zyski z emisji złotówki należą do Polski. Zyski z emisji euro już nie.
    Nie ma żadnych zysków z emisji przez BC gotówki - to zwyczajna
    kradzież dokonywana na ludziach, zwie się to inaczej podatek
    inflacyjny.

  • 176. Data: 2008-10-29 16:18:16
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Liwiusz schrieb:

> [...]
    > politycy traktują ,,przeciętnych obywateli" jak idiotów. Jednym z
    > argumentów za przyjęciem euro jest przecież to, że Polakom będzie

    Tez jestem tego zdania.
    A posty na tej grupie typu "karta do placenia za granica" czy "mam karte
    w banku X, ale tam kursy to porazka" sa wysylane przez Specjalne Komorki
    Rzadowe do Robienia Idiotow z Obywateli.

    > Są jeszcze inne argumenty. Otóż w euro są niższe stopy procentowe!
    > NIŻSZE od czego? Od tych, które mamy teraz w Polsce?

    Owszem.
    Przykladowo - w jakim banku w Polsce znajdziesz kredyt hipoteczny w
    zlotowkach na 5%?

    > Skoro niższe są
    > lepsze, to może obniżmy nasze?

    Wiesz, ale to nie jest takie proste.
    Cos obnizysz w jednym miejscu, to cos innego wzrosnie w innym miejscu
    (np. inflacja).

    > Ale profesor Balcerowicz powiedział
    > przecież wczoraj, że cały problem z krachem na rynkach finansowych wziął
    > się z tego, że FED utrzymywał zbyt niskie stopy procentowe.

    W USA panuje troche inna sytuacja gospodarcza niz w Polsce, ale to
    pewnie szczegol, ktorego nie raczyles dotad zauwazyc.

    > To może
    > niskie wcale nie są takie dobre?

    O widzisz, zaczynasz lapac.
    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, i zalezy to od wielu czynnikow.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 177. Data: 2008-10-29 21:20:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> writes:

    > Znaczy sie, wg. tej definicji, wystarczy wydrukowac 400 mld zl
    > (zalozmy, ze koszt druku siegnie 100 mln zl, wiec zostaje nam 399,9
    > mld zysku), wymienic na dolary, i tym samym splacic cale zadluzenie
    > Polski?

    Cale to nie, tylko zlotowkowe. Ale owszem, pomijajac moze jakies
    trybunaly stanu itp. byloby to teoretycznie mozliwe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 178. Data: 2008-10-29 21:22:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

    > Tak mają. Ten dochód Państwa jest dokładnie tym samym co strata Obywateli
    > na inflacji. Po prostu skutek taki sam jak dodatkowy podatek. Tylko
    > zwykłemu człowiekowi trudniej uniknąć jego płacenia niż w wypadku innych
    > podatków.

    Zaraz tam trudniej. Normalnie w takich przypadkach wszyscy przechodza
    na rozliczenia w innych "jednostkach umownych".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 179. Data: 2008-10-29 21:30:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Są jeszcze inne argumenty. Otóż w euro są niższe stopy procentowe!
    > NIŻSZE od czego? Od tych, które mamy teraz w Polsce?

    Wlasnie.

    > Skoro niższe są
    > lepsze, to może obniżmy nasze?

    Jest z tym problem - spowodowaloby to dalsza dewaluacje zlotowki.

    > Ale profesor Balcerowicz powiedział
    > przecież wczoraj, że cały problem z krachem na rynkach finansowych
    > wziął się z tego, że FED utrzymywał zbyt niskie stopy procentowe.

    Obawiam sie ze to mocne uproszczenie, w szczegolnosci "caly". Ale
    zapewne czesciowo tak bylo - tyle ze tam ew. niewielka dewaluacja
    dolara nie bylaby dla przynajmniej rzadu zadnym problemem.

    > może niskie wcale nie są takie dobre? I kto wie najlepiej jakie
    > powinny być?

    Takie, ktore zapewniaja stabilnosc walucie. Niestety same stopy
    procentowe, nawet w najlepszej wysokosci, moga nie wystarczyc.

    > ,,Przeciętny obywatel" ma ,,gdzieś" jak się będą nazywały papierki
    > stanowiące ,,legalny środek płatniczy".

    Z tym sie moge zgodzic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 180. Data: 2008-10-29 21:56:54
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 22:12:03 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Czlowieku, nie rob z siebie przyglupa majacego problemy ze zrozumieniem
    > prostego tekstu!

    Jak zwykle u euro-oszołomów, zamiast argumentów są obelgi.

    > Nie zarzucaj komus klamstwa tylko dlatego, ze nie potrafisz przyswoic
    > kilku podstawowych terminow z ekonomii!

    Przedtem kłamałeś, teraz już łżesz w żywe oczy i to wbrew oficjalnym
    dokumentom, które cytuję!

    > Nie wyrywaj jednego zdania z calosci, skoro nawet ze zrozumieniem
    > jednego zdania masz trudnosci!

    Jeśli to zdanie w sposób jednoznaczny wykazuje twoje kłamstwo, nie widzę
    powodu by go nie użyć.

    > To znalazles w tym tekscie, czy bylo zbyt skomplikowane, wiec myslenie
    > ci sie wylaczylo?
    >
    > Na mocy art. 106 ust. 1 Traktatu i art. 16 Statutu Rada Prezesów
    > Europejskiego Banku Centralnego (EBC) posiada wyłączne
    > prawo do zatwierdzania emisji banknotów we Wspólnocie.

    Prawo do *zatwierdzania emisji*!
    Ale prawo do samej emisji mają krajowe banki centralne!
    Specjalnie cytuję jeszcze raz:

    Czego w powyższym nie rozumiesz?
    Zdania "krajowe banki centralne (KBC) mogą emitować banknoty"?
    Nie rozumiesz pojęcia KBC?
    Proszę bardzo:

    "+KBC+ oznacza krajowe banki centralne Państw Członkowskich,
    które przyjęły jednolitą walutę zgodnie z Traktatem ustanawiającym
    Wspólnotę Europejską".

    Jeśli w dalszym ciągu chcesz twierdzić, że centralne banki
    poszczególnych krajów unii monetarnej nie mają żadnego prawa do emisji
    euro, to zobacz na Art. 4 tego dokumentu
    http://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/02001d0913-20080101
    -pl.pdf:

    "1. Całkowita wartość wprowadzonych do obiegu banknotów euro jest
    przydzielana członkom Eurosystemu w drodze zastosowania klucza
    przydziału banknotów.
    2. Różnica między wartością banknotów euro przeznaczonych dla
    każdego KBC zgodnie z kluczem przydziału banknotów a wartością
    banknotów euro, które dany KBC wprowadzi do obiegu, stanowi
    podstawę wewnętrznych sald Eurosystemu. EBC prowadzi w ramach
    Eurosystemu system wewnętrznych roszczeń w stosunku do KBC,
    proporcjonalnie do ich udziału w kluczu subskrybowanego kapitału,
    dotyczących *równowartości banknotów euro, jaki dany KBC wyemituje.*"

    Jeśli w dalszym ciągu masz zamiar twierdzić, że ten dokument nie jest
    wystarczającym dowodem na to, że poszczególne krajowe banki centralne
    (KBC) maja prawo do emisji swoich pul banknotów euro, to ja kończę z
    tobą dyskusję.

    --
    Krzysztof