  • Data: 2006-10-14 18:44:19
    Temat: przeniesc kredyt czy nie? jak policzyc koszty..
    Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    2 lata temu bralem kredyt w BPH. Tak naprawde nie interesowaly mnie
    szczegoly obliczen, bo kredyt wziac musialem, a dalo sie go porownac
    kilkoma parametrami.
    Umowa z tamtego okresu okreslala marze banku na 2,4%, a oprocentowanie
    kredytu na marze + libor 6m. Kredyt w CHF na 15 lat na kwote 110tys pln
    (po owczesnym kursie bylo to 34 670 CHF). Aktualnie zostalo do splacenia
    jeszcze 29 469 CHF, czyli przeliczajac po dzisiejszym kursie jest to
    ok. 73,6tys pln. Raty malejace.
    Z obliczen banku wynika, ze odsetki do splacenia aktualnie to ok.
    8200 CHF.
    Mam aktualnie mozliwosc przeniesienia kredytu do mBanku. Tam jest
    to Libor 3m + marza, ktora wynosi 1,3% (przez pierwszy rok 0,5% ale
    pomijam). Jezeli dobrze licze, to roznica 1,1%.
    Dodatkowe koszty przeniesienia pokrywa mBank, ja jedynie oplacam
    bodaj hipoteke (zmiana w ksiedze wieczystej), podobno jest to ok.
    150pln (tak mnie poinformowano). Dodatkowo za splate wczesniejsza
    kredytu w BPH bede musial zaplacic 2% zadluzenia (wczesniej bylo 1%
    ale zmienili :( ), czyli ok. 1,5tys. Tak wiec calkowite koszty powinny
    byc ponizej 1700pln.
    Przy 2,97% oprocentowaniu koszt kredytu to ok. 6000CHF
    (obliczenia robilem na http://kalkulator.kredyt-hipoteczny.biz.pl/).
    Tak wiec moge oszczedzic na przestrzeni 13 lat ok. 2200CHF, co przy
    dzisiejszym kursie i odjeciu kosztow 1,7tys daje sume ok. 3800pln.
    Oczywiscie nie jest to fortuna, ale tak czy inaczej chce zalozyc
    konto w mBanku z powodu kosztow prowadzenia rachunku w BPH, wiec
    jezeli przy okazji moge zmniejszyc koszta, to czemu nie...

    Prosilbym o ewentualne rady, czy dobrym pomyslem jest przenosic
    kredyt przy warunkach jakie podalem, czy tez moze sprobowac zmniejszyc
    oprocentowanie w BPH (jest na to szansa? jak sie za to zabrac?).
    Wszelkie zwiazane rady beda mile widziane

    Sierp