  • 31. Data: 2007-03-17 17:54:25
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michal wrote:

    > Zamów w jakimś sklepie online książki/gry/filmy/cokolwiek przy
    > których czas realizacji jest podany powyżej 7 dni i zapłać kartą. W
    > chwili płatności zostanie kwota zakupu zablokowana

    Co zostanie zablokowane, jak nic nie ma na rachunku?
    Transakcja będzie odrzucona - brak środków i już.

  • 32. Data: 2007-03-17 17:54:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > tak.
    > mam kartę debetow? i kredytow? i oboma płaci się w identyczny sposób.
    > Wystarczy podać numer karty i datę ważno?ci.
    > W obu kartach bez problemu da się przekroczyć limit.

    Witek,
    podaj jak technicznie dokonać takiego zabiegu
    w Inteligo, gdy nie ma środków na rachunku karty.
    Jakiego typu transakcji trzeba dokonać.
    Online nie przejdzie, MOTO też nie - więc jak?

  • 33. Data: 2007-03-17 18:15:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek napisał(a):
    > W przypadku karty kredytowej dowalą mi karę za przekroczenie umówionego
    > limitu, w przypadku karty debetowej zrobi mi się debet na koncie i też za to
    > zabulę.

    Jak na KK bedzie zakup > niz dostepne srodki to autoryzacja nie przejdzie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 34. Data: 2007-03-17 18:45:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.03.2007 cef <c...@i...pl> napisał/a:

    > Witek,
    > podaj jak technicznie dokonać takiego zabiegu
    > w Inteligo, gdy nie ma środków na rachunku karty.
    > Jakiego typu transakcji trzeba dokonać.
    > Online nie przejdzie, MOTO też nie - więc jak?

    Obciążenie po wygaśnięciu blokady?
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 35. Data: 2007-03-17 19:02:33
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > Witek,
    > podaj jak technicznie dokonać takiego zabiegu
    > w Inteligo, gdy nie ma środków na rachunku karty.
    > Jakiego typu transakcji trzeba dokonać.
    > Online nie przejdzie, MOTO też nie - więc jak?

    1)
    wpłacić 50 zł
    wykonać autoryzację na 50 zł.
    Poczekać aż blokada zniknie
    wykonać następną aturoyzację na 50 zł.

    obciążyć kartę obiema transakcje.
    zrobisz debet na 50 zł i nikt się nie będzie przejmował..

    2) wybrać się za granicę, wykonać transakcję na kwotę bliską stanu konta i o
    ile kurs w dniu rozliczenia transakcji bedzie inny niż w dniu zakupów to
    zaliczysz debet.

    3) powtórzyć to samo z bankomatem.

    4) zjeść w restauracji i dopisać napiwek.

    5) zarezerwować pokój w hotelu i przy wyjściu nie zapłacić np. za rozmowy
    telefoniczne. Nie zawsze są rozliczane automatycznie.
    przedłużyć rezerwację o jedną noc. W większości hoteli nie zapytają cie
    po raz drugi o kartę. Zwyklę chcą ją tylko raz na początku.

  • 36. Data: 2007-03-17 19:06:59
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message

    > Jak na KK bedzie zakup > niz dostepne srodki to autoryzacja nie przejdzie.

    Nieprawda.

    1)
    Autoryzacja przejdzie a różnice kursowe spowodują, że rozliczenie kilka dni
    później będzie większe.
    Kup sobie benzynę na stacji za granicą. Transakcja jest rozliczana zwykle
    kilka dni później.

    2) Kup sobie benzynę na stacji samoobsługowej, gdzie autoryzacja jest na
    początku np. np 1 euro, a rozliczenie jest na faktyczną ilość zatankowanej
    benzyny.

    3) wypłać sobie gotówkę na limit na karcie. Prowizja za wypłatę pójdzie
    ponad limit.

    4) Dużo banków pozwala na "lekkie" przekroczenie limitu na KK, ale zapłacisz
    za to karę.

  • 37. Data: 2007-03-17 19:09:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    s.com...
    On 17 Mar, 14:05, Karolina Godyń <k...@a...spamnie.com> wrote:

> [...]
    >każdą transakcję zdalną. I Inteligo skwapliwie z tego chorego prawa
    >korzysta:
    >
    >USTAWA
    >z dnia 12 września 2002 r.
    >o elektronicznych instrumentach płatniczych
    >Art. 28.
    >
    >6. O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
    >obciążają
    >operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została
    >wykorzystana
    >bez fizycznego przedstawienia.

    >Składając reklamację liczyłem po prostu na zwykłą przyzwoitość banku.

    Ten artykuł ma zupełnie inne znaczenie.
    Ten zapis oznacza tylko tyle, że masz prawo użyć karty bez jej fizycznej
    obecności i nie możesz powiedzieć, że takiej transakcji nie uznajesz jeśli
    to ty ją zrobiłeś. Ale to nie ma nic do faktu, że transakcja się odbyła bez
    twojej zgody.

  • 38. Data: 2007-03-17 19:10:28
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > Co zostanie zablokowane, jak nic nie ma na rachunku?
    > Transakcja będzie odrzucona - brak środków i już.

    Już ci powyżej napisałem, że nie masz racji.
    Kwota autoryzacji i kwota obciążenia rachunku mogą się z wielu powodów
    różnić.

  • 39. Data: 2007-03-17 19:34:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > Już ci powyżej napisałem, że nie masz racji.
    > Kwota autoryzacji i kwota obci?żenia rachunku mog? się z wielu powodów
    > różnić.

    Witek, nie pytam o sposoby zrobienia debetu.
    Pytam jak obciążyć tę kartę bez mojej wiedzy
    przy saldzie zerowym rachunku.

  • 40. Data: 2007-03-17 19:34:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

> [...]

    > dniu zakupów to zaliczysz debet.
    >
    > 3) powtórzyć to samo z bankomatem.
    >
    > 4) zjeść w restauracji i dopisać napiwek.

    Czyli jednak sobie gdybasz.

    Napisałeś tak:
    "System rozliczeń kartowych jest wszędzie taki sam.
    Autoryzacji w ogóle być nie musi, a bank jest zobowiązany obciążyć konto
    każdą transakcją przychodzącą z visy. Bez znaczenia jaki to rodzaj karty.
    Które konto zostanie obciażone jest już decyzją banku i zapisane jest w
    regulaminie."

    Ja nie pytałem jak zrobić sobie debet na rachunku karty debetowej,
    bo to jest zupełnie oczywiste i wynika ze sposobu rozliczeń karty.
    Pytałem jak to możliwe, że utrzymując stan konta 2zł, ktoś może dokonać
    transakcji na numer tej karty np na 50zł.