  • 21. Data: 2008-12-17 20:36:29
    Temat: Re: sumowanie limitu kart a Alior
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Szymon" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gibgno$66s$1@news.dialog.net.pl...

    > Tak i zapewne wiesz o tym, iż bank może żądać ich zweryfikowania?
    > Rozumiem, iż mój hipotetyczny nauczyciel ma podać 1500zł + 8500zł z innych
    > źródeł dochodu, co oczywiście nie wzbudzi niczyich podejrzeń :-)))

    Oczywiście, że nie wzbudzi. Pies z kulawą nogą się tym nie zainteresuje.

    marekz

  • 22. Data: 2008-12-17 20:40:11
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > A wtedy bank wyśle pismo do US i będę odpowiadał za nieujawnione dochody.

    My chyba żyjemy w dwóch różnych rzeczywistościach równoległych. :-)

    marekz

  • 23. Data: 2008-12-17 20:43:29
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Oczywiście, że nie wzbudzi. Pies z kulawą nogą się tym nie zainteresuje.

    Dobra wiadomość zatem dla niektórych - nic tylko podawać 100.000 dochodu z
    innych źródeł, potem wnioskować o wielokrotność mięsięcznego dochodu i wio z
    kredytem na zakupy. Przed świętami jak znalazł :-)))

  • 24. Data: 2008-12-17 20:56:42
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Dobra wiadomość zatem dla niektórych - nic tylko podawać 100.000 dochodu z
    > innych źródeł, potem wnioskować o wielokrotność mięsięcznego dochodu i wio
    > z kredytem na zakupy. Przed świętami jak znalazł :-)))

    Nie trzeba aż tyle. Deklarując 10-20k spełnisz wymogi dla każdej karty
    powszechnie dostepnej na polskim rynku, nawet z uwzględnienniem wpływu na
    zdolność kredytową tych już posiadanych.

    marekz

  • 25. Data: 2008-12-17 21:30:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-17, Szymon <x...@o...pl> wrote:

    > A wtedy bank wyśle pismo do US i będę odpowiadał za nieujawnione dochody.
    > Już były akcje na Allegro, gdzie ludzi ścigano za brak podatku od umów
    > cywilno-prawnych, bo ktoś tam sprzedał komputer czy jakiś TV, a tu mówisz,
    > że 120.000 złotych rocznej darowizny netto to tak sobie lata i nikogo nie
    > obchodzi? :-))

    Tam zaraz darowizny. Pod nierząd to lepiej podciągnąć. Znaczy masz
    kochankę, bo Cię utrzymuje. ;) Dochody z własnego nierządu są chyba
    jeszcze nieopodatkowane, więc US Ci raczej nie pogrozi ;).

    [...]

    Choć z drugiej strony to grozi co najmniej skandal obyczajowo-polityczny
    (no bo jakżetotak! Nauczyciel! Kochankę!? I jeszcze ta go utrzymuje!
    Skandal!). ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2008-12-17 21:39:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Szymon pisze:
> [...]
    > że 120.000 złotych rocznej darowizny netto to tak sobie lata i nikogo nie

    No ale to zupełnie co innego.

    > To inna procedura. Mylisz pojęcia. Jak założysz golda pod lokatę (110%
    > limitu karty) to nikt nie pyta także o dochody i nie poświadczasz tu
    > nieprawdy. Likwidacja lokaty to jednoczesna likwidacja karty. Ciekawe
    > dlaczego bank nie zostawi bezrobotnemu tego golda z jakimś tam skromnym
    > limitem 5000zł. Wszak nie takie kwoty to dla niego błahostka :-)))

    Ale co ma gold pod lokatę do tego o czym pisałem ? Nie pisałem o tym.

    > To prawda, bo dostałeś w oparciu o historię wpływów.

    Wpływy można mieć z dowolnego źródła. Można być bezrobotnym i też mieć
    wpływy na Aquariusa (wpłacasz 5k i wypłacasz i już jest wpływ).

    > Nie do końca. Bank do pakietu Platinum dokłada często pakiet różnych usług,
    > ubezpieczeń itp. do których ów nauczyciel nie miałby dostępu, gdybym nie
    > posłużył się fałszerstwem. Bank zatem poniósł stratę (obsługa klienta
    > nieuprawnionego). Co więcej - niektóre limity mogą dotyczyć Platinum, ale
    > nie łapią się już dla Classica i tu masz ewidentną sprawę.

    Jaką stratę ? Classic jest do 20k. To o jakich limitach tu rozmawiamy ?

    > Rozumiem, iż w Twojej opinii bank informuje na umowie, iż podpisujesz będąc
    > zapoznanym z konsekwencjami złożenia fałszywego oświadczenia tak sobie... z
    > nudów... bo przecież to drobnostka nieweryfikowalna.

    Mniej więcej.

    --
    Mithos

  • 27. Data: 2008-12-17 22:45:17
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 17 Gru, 20:20, "Szymon" <x...@o...pl> wrote:

> [...]
    > nieuprawnionego). Co więcej - niektóre limity mogą dotyczyć Platinum, ale
    > nie łapią się już dla Classica i tu masz ewidentną sprawę.

    Jaką stratę ? Żadna platyna nie jest za darmo (chyba że w citigold),
    zatem za owe usługi delikwent zapłącił w cenie wydania/używania karty,
    prawda ?

  • 28. Data: 2008-12-17 22:50:23
    Od: szczurwa <s...@g...com>

> [...]

    > dlaczego bank nie zostawi bezrobotnemu tego golda z jakimś tam skromnym
    > limitem 5000zł. Wszak nie takie kwoty to dla niego błahostka :-)))

    Przez prawie rok, w latach 2000-2001 byłem bezrobotnym i posiadałem
    golda citi z limitem 28000 PLN. Bez jakichkolwiek lokat czy
    zabezpieczeń. Oficjalny status, nazwijmy to "pracowniczy", ma się
    nijak do zdolności płatniczej, o czym banki często zapominają.

  • 29. Data: 2008-12-18 07:46:18
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Nie trzeba aż tyle. Deklarując 10-20k spełnisz wymogi dla każdej karty
    > powszechnie dostepnej na polskim rynku, nawet z uwzględnienniem wpływu na
    > zdolność kredytową tych już posiadanych.

    Ale jak szaleć to szaleć :-))
    Owszem, jeśli bezrobotny zadeklaruje 10-20k, wymyśli sobie miejsce pracy, bo
    bank go może o nie zapytać (podpisujesz zresztą zwykle klauzulę o zgodzie na
    weryfikację dochodów) to dostanie każdą kartę. W tych widełkach nawet na
    100.000zł (x6 dochód zwykle). I rozumiem, że w Twojej interpretacji nie
    popełnił przestępstwa, nic nie wyłudził i wszystko gra... Proponuję jednak
    użyć google i wpisać "wyłudzenie kredytu". Zobaczysz jakie kwoty już bank
    ściga.

  • 30. Data: 2008-12-18 07:48:01
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Tam zaraz darowizny. Pod nierząd to lepiej podciągnąć. Znaczy masz
    > kochankę, bo Cię utrzymuje. ;) Dochody z własnego nierządu są chyba
    > jeszcze nieopodatkowane, więc US Ci raczej nie pogrozi ;).

    No nie wiem czy na tę skalę nie znalazłby się jakiś paragraf.

    > Choć z drugiej strony to grozi co najmniej skandal obyczajowo-polityczny
    > (no bo jakżetotak! Nauczyciel! Kochankę!? I jeszcze ta go utrzymuje!
    > Skandal!). ;)

    :-) Ciekawa byłaby też weryfikacja przez bank takich dochodów :-)