    From: "..::jazzoo::.." <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: transakcje kartą bez podpisu...
    Date: Thu, 30 May 2002 15:40:40 +0200

    Witam!

    Taka mała ciekawostka ;-))
    Ostatnio wróciła z Hiszpani kumpela, która mieszka tam
    na stałe i co za tym idzie korzysta z tamtejszej bankowości.
    Jak byliśmy w markecie "wyjeżdzamy" z kartami do kasjerki,
    i tu mała niespodzianka... na karcie kumpeli (ładna VISA z chipem
    i paskiem magnetycznym ;-)) na rewersie nie ma wzoru podpisu!?
    Kasjerka się troszkę zdziwiła, poprosiła ją o dokument (paszport)
    pooglądała, przyjęła podpis na slipie i już.

    Niby nic dziwnego, ale po przemyśleniu tematu nasuwa się pytanie,
    czy nie jest to rzeczywiście większe bezpieczeństwo niż karta z podpisem?

    Hmmm... oczywiście nie mogłem nie spytać dlaczego nie ma podpisu ;-))
    Okazuje się że: "jeśli bank wysyła kartę pocztą to prosi też o nie
    podpisywanie jej na rewersie, chyba że klient uda się do placówki
    i podpisze ją przy pracowniku składając jednocześnie wzór podpisu
    na karcie w banku" Nawet to logiczne ;-))

    Biorąc pod uwagę ostatnie artykuły o reklamacjach klienta mBanku
    (i kilka podobnych sytuacjach z innych banków) jest to lepsze podejście
    niż późniejsze argumentowanie banku, że uzna reklamację jak złodziej
    karty odda im kartę, aby mogli porównać sobie ze slipami ze sklepu ;-((

    Tak dalej analizując, to przypominam sobie, że chyba tylko w Millennium
    podpisywałem jednocześnie VISE i kartę wzorów podpisów w banku.
    Ale reklamacji kartowej tam nigdy nie składałem, wiec nie wiem na ile to się
    przydało ;-)))

    Pozdrawiam
    marcin