  • 1. Data: 2008-12-01 18:13:31
    Temat: wpłata gotówki na konto w oddziale - Alior, Alion i inne ;)
    Od: lelek <l...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    Jako że założyłem w piątek "konkursowe konto" postanowiłem dzisiaj
    wpłacić na swój rachunek gotówkę w oddziale Aliora. Nie znając procedury
    zapytałem Pani, co muszę podać przy wpłacie. "Podać numer konta?",
    zapytałem. "A chce Pan wpłacać na kogoś konto, czy swoje?" - usłyszałem
    w odpowiedzi kontr-pytanie. "Na swoje". Pani na to "W takim razie
    poproszę dowód, nr. konta nie wystarczy". I tutaj następuje tragedia
    zapomniałem dokumentów osobistych. Gdy to oświadczyłem, Pani w kasie
    stwierdziła, że w takim wypadku z wpłaty nici. Podziękowałem i
    pożegnawszy się, wyszedłem.
    Mając nadal gotówkę w kieszeni udałem się do pobliskiego PKO BP SA,
    gdzie bez problemu udało mi się podając Pani tylko nr konta na
    wyświetlaczu komórki wpłacić kwotę na swoje konto Inteligo.
    Pytanie: dlaczego niektóre banki potrzebują dowodu osobistego by przyjąć
    od klienta/właściciela gotówkę? Czyżby strach przed wpłatą korupcyjnej
    korzyści majątkowej o której dużo mówił brat Jarosław K. były premier?

    Przy okazji pytanie: które banki nie wymagają dowodu tożsamości by
    wpłacić pieniądze w oddziale banku? wiem, że w Lukas Banku także na
    "dzień dobry" proszą o dowód osobisty. Na razie PKO BP jest jedynym
    znanym mi przypadkiem, gdy do wpłaty w oddziale wystarczy nr. konta.

    Pozdrawiam serdecznie,

    lelek

  • 2. Data: 2008-12-01 18:29:25
    Od: "Marcin" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > proszą o dowód osobisty. Na razie PKO BP jest jedynym znanym mi
    > przypadkiem, gdy do wpłaty w oddziale wystarczy nr. konta.

    Bo ten bank ma nas zaskakiwać i zgodnie z obietnicą zaskakuje... ;-)
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2008-12-01 18:30:01
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    Dziwne. Przecież majac numer konta ktokolwiek może na nie wpłacić. Mnie
    gotówkowo w Lukasie wiele osób wpłacało i nikt nie weryfikował, czy podane
    nazwiska są prawdziwymi

  • 4. Data: 2008-12-01 18:47:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    lelek <l...@g...pl> writes:

> [...]
    > tragedia zapomniałem dokumentów osobistych. Gdy to oświadczyłem, Pani
    > w kasie stwierdziła, że w takim wypadku z wpłaty nici. Podziękowałem i

    Wróć do innej kasjerki i powiedz, że na cudze... 8-)

    A w ogóle to ile to było, bo powyżej pewnych limitów są obowiązani
    legitymować - ale też niezależnie od tego, na czyje konto wpłacasz...

    MJ

  • 5. Data: 2008-12-01 18:53:26
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Szymon" <x...@o...pl> writes:

    > Dziwne. Przecież majac numer konta ktokolwiek może na nie wpłacić. Mnie
    > gotówkowo w Lukasie wiele osób wpłacało i nikt nie weryfikował, czy podane
    > nazwiska są prawdziwymi

    Bo np. pozcyja w TOiP:
    - wpłata na swoje konto X PLN
    - wpłata na konto klienta XXXPLN
    (tak jest np w Multi)

    KJ

  • 6. Data: 2008-12-01 19:06:20
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Bo np. pozcyja w TOiP:
    > - wpłata na swoje konto X PLN
    > - wpłata na konto klienta XXXPLN
    > (tak jest np w Multi)

    W każdym razie jeśli chodzi o BZ WBK i Lukasa to można wpłacać
    bezprowizyjnie w placówkach niekoniecznie na swoje konto.

  • 7. Data: 2008-12-01 19:44:45
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski"

    > Wróć do innej kasjerki i powiedz, że na cudze... 8-)
    >
    > A w ogóle to ile to było, bo powyżej pewnych limitów są obowiązani
    > legitymować - ale też niezależnie od tego, na czyje konto wpłacasz...

    juz 20 lat temu w PKO BP w Zorbie wplacajacy "zidentyfikowany"
    dostawal przy wplacie kwitek z saldem i nie bylo z tej wplaty wyciagu
    a obcy oczywiscie salda nie dostawal
    Chyba to jednak nie wina Alioru tylko niedouczonej obslugi
    *** blad ***

  • 8. Data: 2008-12-01 19:57:23
    Od: lelek <l...@g...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > A w ogóle to ile to było, bo powyżej pewnych limitów są obowiązani
    > legitymować - ale też niezależnie od tego, na czyje konto wpłacasz...

    Wpłacałem ok. 2k zł więc suma nie porażająca, ale z Panią kasjerką nie
    było mowy o kwocie jaką chcę wpłacić. Mnie się raczej śmiać chciało, bo
    był tzw. "mój oddział" gdzie mam przypisany rachunek. Nawet Pani
    kasjerka znalazła mnie po nazwisku w systemie ;)

    lelek

  • 9. Data: 2008-12-01 20:08:47
    Od: lelek <l...@g...pl>

    blad pisze:

    > Chyba to jednak nie wina Alioru tylko niedouczonej obslugi
    > *** blad ***

    Też przypuszczam, że to wina Pani nie banku, że nie zostałem obsłużony.
    Mógłbym się przyczepić (podobnie jak jeden kolega z powodu zawalenia
    sprawy przez kuriera)do całego banku, ale po co? Ja im tam dobrze życzę
    i szczerze podziwiam, że ktoś zdecydował się budować bank od zera, bez
    bazy klientów na nowej licencji (Allianz Bank to będzie trochę inna
    bajka, bo ma dużą bazę klientów ubezpieczeniowych).

    Ja Alior na razie testuję i ma być teoretycznie zamiast VW Banku, Lukasa
    ekonta i fortisowego e-pakietu. Piszę że ma teoretycznie zastąpić bo nie
    wiem jak wypadną moje testy.
    Jeśli mój wątek wyglądał na czepialstwo, to przepraszam. Po prostu
    myślałem, że większość banków wymaga dokumentu potwierdzającego
    tożsamość przy wpłatach (moje poglądy z Lukas Banku skorygowane przez Was).

    Pozdrawiam serdecznie,

    lelek

  • 10. Data: 2008-12-01 20:29:44
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Gru, 19:13, lelek <l...@g...pl> wrote:

> [...]
    > od klienta/właściciela gotówkę? Czyżby strach przed wpłatą korupcyjnej
    > korzyści majątkowej o której dużo mówił brat Jarosław K. były premier?

    Tak na marginesie, premier Donald T. oficjalnie również nie posiada
    własnego konta...Przynajmniej w Polsce.