  • 41. Data: 2009-01-17 00:24:49
    Temat: Re: zabezpieczenie przed wyczyszczeniem konta zeskanowaną kartą
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 18:26:46 -0600, witek napisał(a):

    > straszne
    > dlaczego musi? biją gdzieś?

    A czy koniecznie muszą bić?
    Wystarczy, że pracodawca przelewa wynagrodzenie na konto i pracownik
    praktycznie *musi* używać karty płatniczej, choćby do podjęcia kasy z
    bankomatu.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 42. Data: 2009-01-17 00:33:02
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 06:12:05 +0100, MK napisał(a):

    > Przeciez mowie. Jak sie okaze, ze wyplaty dokonano nie 600 km dalej tylko 5
    > km to co? Beda pomysly na zablokowanie kazdego pijrdynczego bankomatu? A
    > moze na wprowadzenie hasel smsowych? To tez ryzykowne... moze wiec kazda
    > wyplate nalezaloby zglaszac dzien wczesniej w banku ;).

    Nie znam statystyk odnośnie miejsca dokonywania takich wypłat, ale
    wnioskując z tego, co można przeczytać, w większości przypadków takich
    wypłat dokonuje się raczej za granicą, choćby z tego względu,
    prawdopodobieństwo złapania sprawcy wypłacającego w odległości 5 km jest
    bez porównania większe, niż złapania sprawcy wypłacającego gdzieś na
    antypodach.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 43. Data: 2009-01-17 09:23:09
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Chris"
    > Wystarczy, że pracodawca przelewa wynagrodzenie na konto i pracownik
    > praktycznie *musi* używać karty płatniczej, choćby do podjęcia kasy z
    > bankomatu.

    a co szkodzi miec kartę podpiętą nie pod główne konto?
    uzywam takich banków, które na to pozwalają - np. Fortis, DB-PBC,
    Inteligo
    *** blad ***

  • 44. Data: 2009-01-17 09:29:50
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    plusz schrieb:
    > tak mi przyszło do głowy oglądając reportaż o wyczyszczeniu kont
    > zeskanowaną kartą
    >
    > Czy byłoby techniczne możliwe ograniczenie działania karty tylko do
    > terenu Polski (a może i tylko jednego miasta) ?
    >
    > Można byłoby zmieniać to ustawienie przez Internet - tak jak zmienia
    > się limity wypłat.
    >
    > Co sądzicie?

    Tak robia niektore banki (czasem uprzedzajac, czasem nie uprzedzajac o
    tym klientow).

    Niedawno dosc mocno zdziwilem sie, nie mogac placic jedna z kart w
    Indiach (choc blokada dotyczyla tylko platnosci z podpisem).

    Ale interfejs www do czegos takiego bylby oczywiscie idealny.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 45. Data: 2009-01-17 11:17:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    blad pisze:
    > Użytkownik "Chris"
    >
    > a co szkodzi miec kartę podpiętą nie pod główne konto?
    > uzywam takich banków, które na to pozwalają - np. Fortis,

    e-Pakiet? Pozwala na kilka kont? Jak?

    --
    Pete

  • 46. Data: 2009-01-17 11:40:43
    Od: "Norbert Edward Krolog" <b...@g...pl>

    plusz <p...@g...com> napisał(a):

    > Czy by=B3oby techniczne mo=BFliwe ograniczenie dzia=B3ania karty tylko do
    > terenu Polski (a mo=BFe i tylko jednego miasta) ?

    W zamierzchlych czasach poslkiej bankowosci funkcjonowalo cos takiego jak
    Visa Domestic, wydawal ja na pewno nie istniejacy juz Powszechny Bank
    Gospodarczy S. A., problem polegal na tym, ze troche trudno bylo tam otworzyc
    konto, bo trzeba bylo przedstawic umowe o prace na czas nieoznaczony. Takie
    czasy...

    Byly tez karty krajowe - Express M, czy Polcard (wypukla), Polcard Bis (EUO)
    i jeszcze jakis bankomatowy Polcard-T, ale to troche co innego.

    Z jednej strony ograniczenie do transakcji krajowych jest zatem mozliwe, z
    drugiej zas banki zdecydowanie odchodza od tych ograniczen, wiec nie sadze,
    aby w praktyce uzyskanie takiego ograniczcenia bylo mozliwe.

    Co do ograniczenia do jednego miasta - to bron obosieczna, kiedys dokonywalem
    transakcji w samym centrum mojego miasta "domyslnego", a w historii
    transakcje mialem, jako wykonana w Gdynii (po prostu umowe z centrum
    rozliczeniowym miala matka, a nie sklep-corka). Przy takich ograniczeniach
    transakcja by nie przeszla.

    Mysle, ze przedsawione tu rozwiazanie, zgodnie z ktorym na rachunku z karta
    trzymasz tylko tyle pieniedzy, ile w najblizszytm czasie bedzie Ci potrzebne
    (a reszte na koncie glownym, z ktorego zasilasz to kartowe), choc uciazliwe,
    jest bezpieczne.

    Pozdrawiam, nekrolog

  • 47. Data: 2009-01-17 12:48:55
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Pete"

    > e-Pakiet? Pozwala na kilka kont? Jak?

    normalnie, od zawsze mam konto techniczne dla karty VE (0%),
    tyle, że najpierw używałem pl@net do konta złotego
    a dopiero potem przenioslem sie na e-pakiet
    Technicznie można, więc jak chcesz to się powołaj na mnie :-)
    (powiedz, że "najbardziej upierdliwy klient Fortisa ma takie konto)
    *** blad ***

  • 48. Data: 2009-01-17 15:05:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > Z obserwacji otoczenia, także podczas wyjazdów zagranicznych.

    Widocznie mamy inne "otoczenia".

    > Jeśli rozważamy emerytów jeżdżących za granicę, to nie sądzę, żeby dla
    > nich problemem było posiadanie drugiej karty, ważnej także za
    > granicą.

    Tylko po co? Dwie karty to wieksza szansa na fraud, nie? A mialo byc
    lepiej.

    > Niemcy i Austriacy mają te swoje jakieś karty ważne tylko u nich i
    > myślę, że to jest całkiem niegłupia sprawa, żeby mieć osobną kartę na
    > rynek lokalny, a osobną na zagranicę.

    Tyle ze to wyglada zupelnie inaczej jesli jest robione ze wzgledu
    na koszty, a zupelnie inaczej jesli ma miec cos wspolnego
    z "bezpieczenstwem".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 49. Data: 2009-01-17 15:06:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > Nie znam statystyk odnośnie miejsca dokonywania takich wypłat, ale
    > wnioskując z tego, co można przeczytać, w większości przypadków takich

    Nie znasz statystyk ale je znasz? Dziwna sprawa.

    > choćby z tego względu,
    > prawdopodobieństwo złapania sprawcy wypłacającego w odległości 5 km jest
    > bez porównania większe, niż złapania sprawcy wypłacającego gdzieś na
    > antypodach.

    a) Europa to nie sa zadne antypody
    b) Nie wiem z czego mialaby wynikac taka zaleznosc, zwlaszcza to "bez
    porownania".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 50. Data: 2009-01-17 19:27:20
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 10:23:09 +0100, blad napisał(a):

    > a co szkodzi miec kartę podpiętą nie pod główne konto?

    Ale to nie wyeliminuje konieczności używania karty, a przecież tego
    dotyczyła moja odpowiedź

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof