    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: ALIOR i przelewy podatkowe
    Date: Thu, 10 Aug 2023 21:49:27 +0200

    Nie wiem, jak w innych bankach to działa, ale ALIOR BANK uparł się na
    osobną formatkę na przelewy podatkowe. Chciałem zapłacić podatek od
    spadku, ale w trzeciej grupie podatkowej, czyli formularz SD-3. Takiego
    formularza nie ma wśród formularzy wybieranych z listy wyboru w systemie
    tego banku. Próbowałem zrobić normalny przelew, bo w decyzji
    wyznaczającej, ale nie da się, bo system twierdzi, ze można tylko tym
    podatkowym. W końcu - za podpowiedzią - wysłałem wpisując inny
    formularz, zaś do Urzędu napisałem pismo, by sobie to odpowiednio
    zaksięgował. System bankowy domagał się podania jakiś dziwnych danych
    absolutnie nieadekwatnych do zaistniałej sytuacji, więc podałem cokolwiek.

    W sumie zadziałałem, ale uznałem, ze może warto, by bank o problemie
    wiedział. Więc napisałem do nich przez ten wewnętrzny system. Napisałem
    im, że nie mają formularza SD-3 na liście wyboru, a konsultant
    telefoniczny twierdzi, że nie mogą dodać, bo listę dostają od jakiegoś
    zewnętrznego podmiotu, więc niech temu zaradzą.

    Dostałem pisemną odpowiedź, z której wynika, że mojej reklamacji nie
    uznają - i nic więcej tam nie ma. Piszę to raczej jako ciekawostkę i
    powód do śmieszkowania. No bo nie wiem,, czy nie uznają, bo uważają, ze
    nie ma takiego formularza. Czy nie uznają, bo uważają, że klient banku
    nie ma obowiązku opłacania takiego podatku. A może coś innego. Bo na
    liście wyboru formularza takiego nie ma, a normalnego przelewu nie da
    się zrobić.
    --
    (~) Robert Tomasik