  • 1. Data: 2009-08-12 21:06:45
    Temat: Alior - grace period
    Od: ForALL <N...@s...info>

    Witam,

    Hm albo ja czegos nie kapuje albo cos tutaj zle pisze bo gdzie te 58 dni
    o ktorych pisze alior przy kartach:

    http://www.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/kart
    y_kredytowe/karta_kredytowa_mastercard

    Na stronie na samym dole jest info:

    * załóżmy, że 30 września dostajesz kartę kredytową z przyznanym
    indywidualnie limitem i ustawionym przez Ciebie cyklem rozliczeniowym
    kończącym się 15. dnia każdego miesiąca;
    * po zakończeniu cyklu rozliczeniowego, tj. po 15 października,
    wyślemy Ci Wyciąg z rachunku Twojej karty kredytowej zawierający listę
    dokonanych operacji kartą; łatwo sprawdzisz, co i kiedy kupiłeś;
    * za zakupy zrobione kartą w tym okresie nie zapłacisz ani grosza
    odsetek - pod warunkiem, że do 12 listopada spłacisz całkowitą kwotę
    zadłużenia wskazaną w wyciągu.

    Wg tego to nawet miesiaca nie ma....a 58 dni to mija 12 grudnia chyba
    sie pomylili?

    For@ll

  • 2. Data: 2009-08-12 21:16:44
    Temat: Re: Alior - grace period
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 8/12/09 11:06 PM, ForALL pisze:

    > Wg tego to nawet miesiaca nie ma....a 58 dni to mija 12 grudnia chyba
    > sie pomylili?

    Radzę uważnie przeczytać co to jest GP i jak w ogóle działają kk zanim
    zaczniesz używać.

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2009-08-12 21:40:05
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 23:06:45 +0200, ForALL
    <N...@s...info> wklepał(-a):
> [...]
    >zadłużenia wskazaną w wyciągu.
    >
    >Wg tego to nawet miesiaca nie ma....a 58 dni to mija 12 grudnia chyba

    Zadanie domowe: ile jest dni od początku cyklu (16 września) do terminu
    płatności 12 listopada?

    Swoją drogą mogli to napisać prościej np. "cykl zaczyna się 16 września, kończy
    się 15 października i od tego dnia masz jeszcze XX dni bez odsetek, razem 58
    dni".

    --
    Sławomir Szyszło

  • 4. Data: 2009-08-13 01:27:38
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Sie, 17:40, Sławomir Szyszło <s...@C...pl> wrote:

    > Swoją drogą mogli to napisać prościej np. "cykl zaczyna się 16 września, kończy
    > się 15 października i od tego dnia masz jeszcze XX dni bez odsetek, razem 58
    > dni".

    Co kraj to obyczaj. Wydaje mi sie ze w Polsce i w UK zazwyczaj ta
    informacja jest podawana w sposob: "do 58 dni bez odsetek". W Stanach
    standardowa formulka to "grace period co najmniej 25 dni".

    Pytanie "obok" tematu, tzn. GP, ale nie tylko w Alior:
    Jak rozne banki w PL traktuja czesciowa splate zadluzenia w GP? Czy w
    konsekwencji naliczaja odsetki od zadluzenia pozostalego po wplacie,
    czy od calej sumy z wyciagu, tak jakby tej wplaty nie bylo?

  • 5. Data: 2009-08-13 05:45:32
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    f.googlegroups.com...

    Jak rozne banki w PL traktuja czesciowa splate zadluzenia w GP? Czy w
    konsekwencji naliczaja odsetki od zadluzenia pozostalego po wplacie,
    czy od calej sumy z wyciagu, tak jakby tej wplaty nie bylo?

    Naliczaja za czas wykorzystania kredytu. Od daty transakcji do splaty. Za
    splacona czesc odsetek nie naliczaja po dniu wplywu srodkow.

    MK

  • 6. Data: 2009-08-13 07:47:50
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "ForALL"
> [...]
    > zadłużenia wskazaną w wyciągu.
    >
    > Wg tego to nawet miesiaca nie ma....a 58 dni to mija 12 grudnia chyba

    owszem, pomylili się ale ty również
    Twoj blad jest oczywisty dla kazdego kto mial kiedys KK :-)

    Ich błąd jest w tym przykładzie taki, że aby moc wykorzystac te 58 dni
    GP
    powinienes 15 wrzesnia kartę już mieć i móc nią płacić
    Wtedy twoj zakup znajdzie sie na wyciagu 15 pazdziernika (30 dni
    pozniej)
    i masz na splate jeszcze 28 dni (16 dni pazdziernika i 12 dni listopada)
    Ostatecznie zaplacisz za zakup po 58 dniach - w ich przykladzie slabo im
    wyszlo skoro karte dają dopiero 30 wrzesnia
    *** blad ***