  • 11. Data: 2009-12-22 13:03:22
    Temat: Re: Alior - nowa TOiP już jest
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 04:20:04 -0800, ShooleR napisał(a):

    > Ten bank nigdy nie był "dobry" - nawet lokata nocna 11% była naciągana i
    > realnie dawała mniej niż ówczesne propozycje od konkurencji. Teraz niby
    > "równają do innych" z opłatami - jakoś ING, BZ WBK i mBANK mają ciągle
    > darmowe konto, darmowe karty i większość przelewów...

    Trochę chyba naciągasz rzeczywistość do swojej tezy, nieprawdaż? Przelewy
    w A są darmowe, a kosztuje karta debetowa, która umożliwia wypłaty za
    darmo z bankomatów na cały świecie - darmowe konta ING, BZWBK i mBanku
    nie mają darmowych wszystkich wypłat - wyjątek stanowi tu mBank gdzie
    poza polską wszystkie bankomaty są darmowe.

    Xenocide

  • 12. Data: 2009-12-22 13:09:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 13:03:22 +0000, xbartx napisał(a):

> [...]
    > i mBanku nie mają darmowych wszystkich wypłat - wyjątek stanowi tu mBank
    > gdzie poza polską wszystkie bankomaty są darmowe.

    Dla mnie w ogóle jakby tej zmiany nie było -- 15 tys. wykręcam w pół roku
    (wraz z kartą dodatkową). A sam swoją też na luzie to przerobię.
    Tyle co chyba zaczynam być ciekaw czy obroty liczą się dla podstawowej
    tylko, czy dla tandemu razem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 13. Data: 2009-12-22 13:20:39
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 13:09:29 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Dla mnie w ogóle jakby tej zmiany nie było -- 15 tys. wykręcam w pół
    > roku (wraz z kartą dodatkową). A sam swoją też na luzie to przerobię.

    Nie prowadzisz czasem za hulaszczy tryb życia ;)

    > Tyle co chyba zaczynam być ciekaw czy obroty liczą się dla podstawowej
    > tylko, czy dla tandemu razem.

    No ciekawe. W Multi pamiętam każda karta miała osobny limit, w Citi
    zazwyczaj dodatkowa gratis dożywotnio - więcej przypadków nie
    przerabiałem i chyba nie zamierzam ;)

    Xenocide

  • 14. Data: 2009-12-22 13:31:10
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 13:20:39 +0000, xbartx napisał(a):

    > Nie prowadzisz czasem za hulaszczy tryb życia

    Nie, po prostu wszystko -- dosłownie wszystko -- idzie u mnie na kartę.
    Karma dla psa, II śniadanie, paliwo, cokolwiek.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 15. Data: 2009-12-22 14:22:57
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Dec 22, 2:09 pm, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
> [...]
    > (wraz z kartą dodatkową). A sam swoją też na luzie to przerobię.
    > Tyle co chyba zaczynam być ciekaw czy obroty liczą się dla podstawowej

    Cholera wie - pytałem kiedyś jak jest ze zwolnieniem z opłat karty
    dodatkowej - podobno "niedasię". No i obroty obrotami - gorsza rzecz,
    że wygląda na to że ta 'opłata za użytkowanie karty' naliczana jest
    dla obydwu osobno.

    mucher

  • 16. Data: 2009-12-22 14:37:02
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > darmowe konta ING, BZWBK i mBanku
    > nie mają darmowych wszystkich wypłat - wyjątek stanowi tu mBank gdzie
    > poza polską wszystkie bankomaty są darmowe.

    tak prawie darmowe są...kursy wymiany w BRE nie należą do
    najkorzystniejszych, powyżej (chyba 100 euro) warto wypłacić debetówką
    Polbanku i nawet po zapłaceniu 10 zł prowizji bardziej się opłaca

    kursy Aliora też jakieś super/hiper dobre nie były

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    wychodzi na to, że można mieć całkowicie darmowe konto w Aliorze pod
    warunkiem, że nie została do niego wydana kd ;-)
    czyli jeszcze nie taka tragedia

  • 17. Data: 2009-12-22 14:40:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie, po prostu wszystko -- dosłownie wszystko -- idzie u mnie na kartę.
    > Karma dla psa, II śniadanie, paliwo, cokolwiek.

    ja mam tak samo, ale kk Alior nie jest dla mnie kartą główną więc mogę
    limitu nie wyrobić, ale gdybym korzystał tylko z niej to z palcem w
    d....wykręciłbym limit ;-)

    czy 10kzł dla silvera to było tak mało? bankowi się nie opłacało?
    rozumiem, ze jak ktos z karty prawie wcale nie korzystał, ale 10kzł
    rocznie to już jest jakaś kwota...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2009-12-22 15:01:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 06:22:57 -0800, mucher napisał(a):

    > Cholera wie - pytałem kiedyś jak jest ze zwolnieniem z opłat karty
    > dodatkowej - podobno "niedasię". No i obroty obrotami - gorsza rzecz, że
    > wygląda na to że ta 'opłata za uż

    Za wydanie dodatkowej nie zapłaciłem złotówki nawet.
    Zresztą przy cenie 20 zł też mi (nie mi, lecz użytkownikowi ;-) się
    opłaca.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 19. Data: 2009-12-22 18:40:14
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 22 Gru, 15:40, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > czy 10kzł dla silvera to było tak mało? bankowi się nie opłacało?
    > rozumiem, ze jak ktos z karty prawie wcale nie korzystał, ale 10kzł
    > rocznie to już jest jakaś kwota...

    Gdzieś czytałem, że statystyczny użytkownik karty kredytowej wydaje za
    jej pośrednictwem przeciętnie 1700 PLN rocznie. Zatem "dycha" to chyba
    niemało...;-)

  • 20. Data: 2009-12-22 18:43:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szczurwa wrote:

    > Gdzieś czytałem, że statystyczny użytkownik karty kredytowej wydaje za
    > jej pośrednictwem przeciętnie 1700 PLN rocznie. Zatem "dycha" to chyba
    > niemało...;-)

    1700 zł rocznie?

    to jakaś karta dla dzieci w przedszkolu czy jak?

    chyba, że mówisz o zapłaconych odsetkach.