  • 31. Data: 2002-06-25 15:24:22
    Temat: Re: Bank dla spółki z dostęprzem przez internet.
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 25 Jun 2002 11:41:25 +0200), "Krzysztof
    Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> był(a) napisał(a):

    >Spółka cywilna jak najbardziej nadaje się do prowadzenia "permanentnej" (po
    >polsku: stałej) działalności gospodarczej. Forma spółki jawnej została
    >stworzona głównie dla spółek osiągających wyższe obroty (bodajże 400 000
    >euro) - po osiągnięciu to których spółka cywilna nie może kontynuować
    >działalności w formie właśnie spółki cywilnej.

    Akurat to Twoje zdanie jest takie sobie... Logika odwrotna... Ponieważ
    nie można SC powyżej 400 tysiaków, to robimy jawną. Ale czemu nie
    można? Po co jawna? Poza inną nazwą i faktem, że w niej można mieć
    większy obrót, musi mieć jakieś różnice, bo inaczej jest to
    nielogiczne.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 32. Data: 2002-06-25 15:27:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 25 Jun 2002 16:00:42 +0200), "Krzysztof
> [...]

    >Nie czytałeś uważnie co pisałem. Sam mam i spółkę cywilną i osobną DG.
    >Chodzi o to, że teoretyczne rozważania o sc należy rozpocząć wogóle na
    >poziomie kodeksu cywilnego. Często się kojarzy sc od razu z wpisami do DG,
    >VATem itp - a to są tylko rozwiązania praktyczne tej formy prowadzenia
    >przedsiębiorstwa. Zauważ, że możesz zawrzeć umowę spółki na piśmie i na tym
    >poprzestać. Nikt nie musi o tym wiedzieć, nie musisz wykonywać
    >działalności - oczywiście będzie to sprzeczne z art. 860 "Przez umowę spółki
    >wspólnicy zobowiązują się dążyć do osiągnięcia wspólnego celu

    Nie będzie sprzeczne. Dążą... A że wolno im to idzie i nie zdołali
    nawet zarejestrować się w UG, to cóż -- widać są marni biznesmeni :-)

  • 33. Data: 2002-06-25 15:28:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 25 Jun 2002 09:33:30 +0200), Jaroslaw
    Andrzejewski <j...@d...com.pl> był(a) napisał(a):

    >abo prawo o D.G. się zmieniło i chyba teraz s.c. nie jest
    >przedsiębiorcą.

    Dobrze, to wszystko wiem, ale Wy tą logikę od końca rozumujecie. Ja
    pytm co to daje W PRAKTYCE, a nie w teorii. Co z tego, że teraz ja
    jestem przedsiębiorca i wspólnik jest przedsiębiorca? Przeszkadza to w
    czymś?

    Wciąż nie wiem PO CO JAWNA? Rozumiem różnice pomiedzy SC, ZOO, SA i
    widzę odpowiednie zastosowania dla nich. A Jawna po co? Żeby był wybór
    wśród SC?

  • 34. Data: 2002-06-26 06:54:55
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Wciąż nie wiem PO CO JAWNA? Rozumiem różnice pomiedzy SC, ZOO, SA i
    > widzę odpowiednie zastosowania dla nich. A Jawna po co? Żeby był wybór
    > wśród SC?

    http://firma.onet.pl/A,687,1058938,poradnik.html

    "Ze względu na konieczność ujednolicenia prawa według dyrektyw Unii
    Europejskiej ta forma prowadzenia działalności skazana jest na wymarcie. Należy
    sądzić, że od 01.01.04 wszystkie spółki cywilne będą musiały ulec
    przekształceniu w inne formy spółek. Jest to czynnik zdecydowanie przemawiający
    przeciw rozpoczynaniu działalności w formie spółki cywilnej."

    Nie będę więc tworzył SC po to, żeby za 1.5 roku robić przekształcenie i znowu
    uczestniczyć w papierologii (ergo ponosić koszty i tracić czas). Pytanie o to,
    dlaczego wprowadzono SJ a likwiduje się SC zamiast np. zmienić zasady działania
    SC, kieruj do ustawodawcy.

    Kamiluu

  • 35. Data: 2002-06-26 10:42:04
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > można? Po co jawna? Poza inną nazwą i faktem, że w niej można mieć
    > większy obrót, musi mieć jakieś różnice, bo inaczej jest to

    Mógłbym zaczepnie zapytać: a po co jest ryczałt i karta podatkowa? Po co
    jest KPiR? Ile osób, które nie muszą prowadzić ksiąg handlowych w sc (lub
    DG) je prowadzi? Podobnie jest z sj - zazwyczaj nie ma żadnej potrzeby
    zakładania sj dopóki można mieć sc.

    K. Kowalski

  • 36. Data: 2002-06-26 10:43:50
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    > Wciąż nie wiem PO CO JAWNA? Rozumiem różnice pomiedzy SC, ZOO, SA i
    > widzę odpowiednie zastosowania dla nich. A Jawna po co? Żeby był wybór
    > wśród SC?

    A po kiego grzyba VAT-7 i PIT-5 po miesiąc? Komu to jest do szczęścia
    potrzebne? Dla mnie to wszystko pazerność państwa i jeden wielki burdel
    :-)))

    K. Kowalski

  • 37. Data: 2002-06-26 12:24:22
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Wed, 26 Jun 2002 12:43:50 +0200, "Krzysztof Kowalski"
    <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> napisał(-a):

    >A po kiego grzyba VAT-7 i PIT-5 po miesiąc? Komu to jest do szczęścia
    >potrzebne? Dla mnie to wszystko pazerność państwa i jeden wielki burdel
    >:-)))

    eee, PIT-5 dopiero od pierwszej zaliczki

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 38. Data: 2002-06-26 15:49:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 26 Jun 2002 12:42:04 +0200), "Krzysztof

    >Mógłbym zaczepnie zapytać: a po co jest ryczałt i karta podatkowa?
    >Po co jest KPiR?

    Dla uproszczenia księgowości. Każda z form coś daje.

    > Ile osób, które nie muszą prowadzić ksiąg handlowych w sc (lub
    >DG) je prowadzi?

    Ksiegi też coś dają -- lepszy obraz przedsiębiorstwa. Dlatego część
    ludzi, choć nie musi, je prowadzi.

    >Podobnie jest z sj - zazwyczaj nie ma żadnej potrzeby
    >zakładania sj dopóki można mieć sc.

    No i nadal nie wiem, jakie różnice, poza logicznymi, niesie s.j.

  • 39. Data: 2002-06-26 15:49:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 26 Jun 2002 12:43:50 +0200), "Krzysztof

    >A po kiego grzyba VAT-7 i PIT-5 po miesiąc? Komu to jest do szczęścia
    >potrzebne?

    Urzędowi do stałej kontroli nad zasobami oraz do stałego przypływu
    gotówki.

    >Dla mnie to wszystko pazerność państwa i jeden wielki burdel
    >:-)))

    Może, ale ma wyjaśnienie.

  • 40. Data: 2002-06-27 07:27:18
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

> [...]
    > ludzi, choć nie musi, je prowadzi.

    > No i nadal nie wiem, jakie różnice, poza logicznymi, niesie s.j.

    No to przecież sam sobie odpowiedziałeś. Parafrazując:
    " [sc - przyp. mój] dla uproszczenia księgowości [i prowadzenia biznesu -
    przyp. mój]. Każda z form coś daje."
    " [Spółka jawna - przyp. mój] też coś daje - lepszy obraz przedsiębiorstwa.
    Dlatego część ludzi, choć nie musi, ją prowadzi."

    O to właśnie chodzi - różnice subiektywne tak samo jak przy rodzaju
    księgowości. Generalnie czym prościej tym łatwiej, ale jeśli ktoś potrzebuje
    bardziej zaawansowanej formy - to jego wolność.

    K. Kowalski