eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank nie wykonał umowy - co robić? › Bank nie wykonał umowy - co robić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Janusz Zaręba" <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Date: Tue, 9 Sep 2008 18:26:19 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 37
    Message-ID: <ga6f4a$rmc$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1220984779 28364 172.20.26.238 (9 Sep 2008 18:26:19 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Sep 2008 18:26:19 +0000 (UTC)
    X-User: atos38
    X-Forwarded-For: 84.234.32.93
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:454671
    [ ukryj nagłówki ]

    W piątek rano osobiście poszedłem do banku w którym mam złotówki i poprosiłem
    o zakup dolarów czyli tzw. przewalutowanie.
    Cała operacja miała polegać na tym, że bank zamienia określoną ilość złotówek
    na moim koncie na dolary również na moim koncie. Wszystko dzieje się w
    komputerowym systemie bankowym. Ja jako klient, pieniędzy do ręki nie biorę.

    Z osobą która reprezentuje bank (panią pracownik banku) uzgodniliśmy wszystkie
    dane numeryczne tzn.:
    1) kwotę złotówek (kilkadziesiąt tysięcy)
    2) po jakim kursie zostaną zakupione dolary i ile ich będzie oraz
    3) podane były numery moich 2 kont bankowych (złotówkowe i dolarowe) między
    którymi miał być ten przelew.

    Strony podpisały: &#8222;Potwierdzenie zawarcia kasowej/terminowej transakcji
    wymiany walutowej&#8221;.
    Wieczorem (po godz. 18 czyli po godzinach pracy banku) dowiaduję się, że
    (e-mail), że BANK SPORZĄDZIŁ UMOWĘ KTÓREJ SAM NIE AKCEPTUJE.

    To znaczy bank stwierdził, że według banku umowa zawiera błędy i nie wykonał
    opisanej tu transakcji. (jest napisane &#8222;bank sprzedaje PLN&#8221; , a w dalej
    &#8222;bank
    kupuje USD&#8221;). Według mnie nie jest to błąd ponieważ wszystko jest zgodne z
    dyspozycją właściciela pieniędzy na kontach które zostały wskazane.
    W najbliższy poniedziałek rano pani kierowniczka banku stwierdziła, że
    pracownik banku popełnił błąd i (wina leży po stronie banku) i tyle.
    A jak chce dolary to może mi sprzedać ale po poniedziałkowym dużo wyższym
    kursie (który był w poniedziałek bez łaski).

    1) wina leży tylko i wyłącznie po stronie banku &#8211; to bank formułuje &#8211;
    pisze
    umowę (w ciągu jednego dnia jestem stratny kilka tysięcy zł).
    2) jeśli to bank kreuje umowę czy mogę i czy powinienem oczekiwać, że bank
    dokona należytej staranności, jeśli nie, to będzie za to odpowiedzialny ?
    3) czy mogę, powinienem domagać się od banku tego przewalutowanie po kursie
    który został wpisany w umowę sporządzoną w piątek ? jeśli mogę to w jaki sposób?


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1