eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank nie wykonał umowy - co robić?Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
  • Data: 2008-09-10 04:28:10
    Temat: Re: Bank nie wykonał umowy - co robić?
    Od: "Janusz Zaręba" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    =?ISO-8859-2?Q?Janusz_Zar=EAba?= <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > W piątek rano osobiście poszedłem do banku w którym mam złotówki i poprosiłem
    > o zakup dolarów czyli tzw. przewalutowanie.
    > Cała operacja miała polegać na tym, że bank zamienia określoną ilość złotówek
    > na moim koncie na dolary również na moim koncie. Wszystko dzieje się w
    > komputerowym systemie bankowym. Ja jako klient, pieniędzy do ręki nie biorę.
    >
    > Z osobą która reprezentuje bank (panią pracownik banku) uzgodniliśmy wszystkie
    > dane numeryczne tzn.:
    > 1) kwotę złotówek (kilkadziesiąt tysięcy)
    > 2) po jakim kursie zostaną zakupione dolary i ile ich będzie oraz
    > 3) podane były numery moich 2 kont bankowych (złotówkowe i dolarowe) między
    > którymi miał być ten przelew.
    >
    > Strony podpisały: &#8222;Potwierdzenie zawarcia kasowej/terminowej transakcji
    > wymiany walutowej&#8221;.
    > Wieczorem (po godz. 18 czyli po godzinach pracy banku) dowiaduję się, że
    > (e-mail), że BANK SPORZĄDZIŁ UMOWĘ KTÓREJ SAM NIE AKCEPTUJE.
    >
    > To znaczy bank stwierdził, że według banku umowa zawiera błędy i nie wykonał
    > opisanej tu transakcji. (jest napisane &#8222;bank sprzedaje PLN&#8221; , a w d
    > alej &#8222;bank
    > kupuje USD&#8221;). Według mnie nie jest to błąd ponieważ wszystko jest zgodne
    > z
    > dyspozycją właściciela pieniędzy na kontach które zostały wskazane.
    > W najbliższy poniedziałek rano pani kierowniczka banku stwierdziła, że
    > pracownik banku popełnił błąd i (wina leży po stronie banku) i tyle.
    > A jak chce dolary to może mi sprzedać ale po poniedziałkowym dużo wyższym
    > kursie (który był w poniedziałek bez łaski).
    >
    > 1) wina leży tylko i wyłącznie po stronie banku &#8211; to bank formułuje &#821;
    > 1; pisze
    > umowę (w ciągu jednego dnia jestem stratny kilka tysięcy zł).
    > 2) jeśli to bank kreuje umowę czy mogę i czy powinienem oczekiwać, że bank
    > dokona należytej staranności, jeśli nie, to będzie za to odpowiedzialny ?
    > 3) czy mogę, powinienem domagać się od banku tego przewalutowanie po kursie
    > który został wpisany w umowę sporządzoną w piątek ? jeśli mogę to w jaki sposób
    > ?
    >
    >
    TAK, TO BANK MILLENIUM.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1