  • 21. Data: 2009-08-12 16:18:00
    Temat: Re: Bankowa cosa nostra nie ustaje w wysiłkach...
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 04:29:08 -0700, schliesky napisał(a):

    > Faktycznie, nie ma co komentować. Skok na kasę emerytów. Najgorzej, że
    > my też możemy dostać odłamkiem, bo po co oferować darmowe konta, jak i
    > tak się nieźle zarobi na starszych ludziach? Najlepiej to widać po PKO.
    Darmowe konto - co to za zwierz? On w ogole istnieje? :P

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 22. Data: 2009-08-12 16:43:09
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > Komus przeszkadza? ZUSowi, którego "listonosze" kosztują dość sporo kasy.

    A teraz pytanie które powinno paść jako pierwsze: dlaczego to ZUS a nie
    emeryci płacą za dostarczanie kasy do nich?

    --
    Raf

  • 23. Data: 2009-08-12 16:53:10
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 18:43, Rafał <a...@m...invalid> wrote:

    > A teraz pytanie które powinno paść jako pierwsze: dlaczego to ZUS a nie
    > emeryci płacą za dostarczanie kasy do nich?

    A czemu twój pracodawca płaci za dostarczanie kasy do Ciebie ?

  • 25. Data: 2009-08-12 16:53:47
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 15:33, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
    > Przy czym kiedyś w Państwowym Biurze Notarialnym w dawnej Al.Świerczewskiego na
    spisanie testamentu umawiano się na 6 miesiecy z góry przyjmując na zapisy co
    najwyżej trzy osoby dziennie.
    > JaC

    Widać Mithos chce do tego wrócić.

  • 24. Data: 2009-08-12 16:53:47
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Rafał" news:h5urj4$kq6$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > A teraz pytanie które powinno paść jako pierwsze: dlaczego to ZUS a nie
    > emeryci płacą za dostarczanie kasy do nich?

    To pytanie trzeba już kierować do ZUSu... Najlepiej by było wprowadzić jakąś
    prowizję od dostarczania pieniędzy do drzwi. Z drugiej strony czy to
    przejdzie jeżeli zainteresuje się tą tematyką np. rzecznik praw
    obywatelskich, który uzna, że Ci co dostają emeryturę na konto są jakoby
    bardziej uprzywilejowani od tych co dostają ją do ręki...

  • 26. Data: 2009-08-12 16:55:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > ZUS ma na pewno podpisane stosowne umowy, które takie koszty jeszcze
    > obniżają.

    Tego to bym nie byl taki pewny. Poczta raczej wolalaby dostac wiecej
    pieniedzy przy hurcie (jednostkowo), nie mniej. W koncu Kowalski ma
    wybor, ZUS - nie za bardzo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2009-08-12 16:58:34
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "szczurwa"
    h.googlegroups.com

    > Widać Mithos chce do tego wrócić.

    aż mi się wierzyć nie chce, że Mithos jest taką konserwą i tęskni za starymi
    czasami he he :)

  • 28. Data: 2009-08-12 17:03:02
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Sie, 15:04, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > To tak jak z notariuszami. Był sobie kiedyś notariusz urzędnik, aż tu

    Owszem, za peerelu. Od XI wieku po dziś dzień, z krótką przerwą na ten
    smutny okres, notariusz miał status zasadniczo wolnego zawodu.
    > nagle ktoś wpadł na pomysł aby z notariuszy zrobić wolny zawód.

    Jak wyżej.

    > pomyślano tak też zrobiono. Dodatkowo inteligentny prawodawca zastrzegł,
    > iż pewne czynności MUSZĄ być dokonane w formie aktu notarialnego.

    Jestem za tym, żeby znieść przymus notarialny, a jednocześnie uwolnić
    taksę notarialną. Gwarantuję, ze za pół roku dojdzie do takiego
    burdelu, że naród sam z kasą w zębach pośpieszy do notariuszy. W USA
    nie ma przymusu notarialnego, a jednocześnie sądy uwalaja 30 % umów
    przeniesienia własności nieruchomości z uwagi na ich nieważność.

    > Dodatkowo z zawodu uczyniono zamknięta kastę. W ten oto piękny sposób
    > napędzono grupce osób miliony klientów,

    To, niestety, prawda.

    > którzy za wątpliwej jakości pracę pobierają w majestacie prawa olbrzymie pieniądze
    (w porównaniu do
    >   pracy i odpowiedzialności to nawet kosmicznie ogromne).

    Obawiam się, ze nie powinno się wypowiadać na tematy, o których wiedzę
    posiada się więcej niż znikomą. Większość "projektów" umów w formie
    aktu, sporządzonych przez radców czy adwokatów, trafia do kosza, z
    uwagi na ich sprzeczność z prawem lub orzecznictwem.

    A jak się
    > komuś nie podoba ? Wyboru nie ma.

    Jest. Możesz udać się do Londynu i tam zawrzeć transakcję.
    Zaoszczędzisz pieniądze i zrobisz sobie miłą wycieczkę. Bardziej
    zamożni latają do Sun City w RPA, też polecam.

  • 29. Data: 2009-08-12 17:04:03
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Widać Mithos chce do tego wrócić.

    No tak, bo przystawienie pieczątki i złożenie podpisu pod umową to jest
    coś bardzo skomplikowanego i wymaga geniuszu notariusza, który pobiera
    za to grube pieniądze.

    --
    Mithos

  • 30. Data: 2009-08-12 17:04:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Przy czym kiedyś w Państwowym Biurze Notarialnym w dawnej Al.Świerczewskiego na
    spisanie testamentu umawiano się na 6 miesiecy z góry przyjmując na zapisy co
    najwyżej trzy osoby dziennie.

    Uważasz oczywiście, że teraz też tak musi być ?

    --
    Mithos