  • 31. Data: 2012-07-13 17:26:10
    Temat: Re: Brac czy nie brać - hipoteczny w PEKAO SA
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnjvvt0o.dps.wiesiu@hydra.ck.polsl.pl...

    > Glowa nie smietnik, ale wydaje mi się, ze to wynika z jakichs przepisow
    > ,,wyżej''. (Najprawdopodobniej prawo bankowe?)

    To było ponad rok temu, ale wydaje mi się, że jak w przesłanej przykładowej
    umowie to znalazłem to jakoś sprawdziłem że inni liczą inaczej.
    Miałem kilka symulacji spłat i to chyba pozwoliło mi sprawdzić jakie
    obliczenia stoją za tymi symulacjami.
    W każdym razie w mojej głowie gdzieś tam się kołacze, że ustaliłem i
    potwierdziłem tę rozbieżność.
    Wydaje mi się, że oprócz sposobu 366/360 są jeszcze dwa:
    - faktyczna liczba dni w miesiącu i faktyczna liczba dni w roku,
    - każdy miesiąc = 30, a rok = 360.
    P.G.

  • 32. Data: 2012-07-16 13:13:40
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 13.07.2012 17:26, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Wydaje mi się, że oprócz sposobu 366/360 są jeszcze dwa:
    > - faktyczna liczba dni w miesiącu i faktyczna liczba dni w roku,

    Wydaje mi się że całkiem popularne jest ustalenie że liczba dni w roku = 365

    p. m.