    From: Marcin Majchrzak <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Całkowity koszt limitu do karty
    Date: Tue, 11 Oct 2005 12:48:31 +0200

    Witam szanownych grupowiczów,

    Dziś, po długich i wielokrotnych naleganiach ING Bank Śląski wcisnął mi
    kartę kredytową Visa Classic. Poszedłem, wypełniłem wniosek, podpisałem
    umowę i odebrałem kartę.

    Wśród ton papierów znalazła się "Informacja o kredycie konsumenckim", będąca
    załącznikiem do umowy. I tam następujące punkty:

    <cit>
    3. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania limitu do karty wynosi: 18.37%
    4. Całkowity koszt limitu do karty wynosi: 226,68 zł (odsetki od limitu do
    karty)
    5. Łączna kwota wszystkich kosztów, opłat i prowizji, do zapłaty których
    zobowiązany jest Posiadacz karty głównej wynosi: 226,68 zł
    </cit>

    Biorąc pod uwagę, że nikt nic nie daje za darmo, a zwłaszcza już instytucje
    finansowe, mam wątpliwości, czy nie dałem się wpuścić w maliny, ewentualnie
    zrobić w konia.

    A konkretnie, czy jestem zobowiązany do zapłaty tej kwoty, jeśli chcę używać
    tej karty? Nawet biernie? Czy jest to kwota którą muszę zapłacić za samą
    "gotowość kredytową"?

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak