  • 11. Data: 2009-04-02 08:29:25
    Temat: Re: DB poszedł po bandzie!
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > To już naprawdę przekracza granice dobrego smaku. Pocieszające jest
    > to, że to ich ostatnie podrygi przed lipcem, czyli długo ta sytuacja
    > nie potrwa.

    "Opłata za przyjęcie gotówkowej wpłaty w walucie obcej - 10%". I co
    nam pan zrobisz?

    MJ

  • 12. Data: 2009-04-02 08:34:22
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > mogłem negocjować z bankiem marżę, prowizję, ubezpieczenia itp... tylko
    > spread pozostał poza zasięgiem, bank go ustala i już, do tej pory był
    > na znośnym poziomie, ale teraz to już naprawdę przesada, dlaczego 10
    > a nie np. 20%? czy coś lub ktoś mógłby bank powstrzymać?

    Konkurencja i dlatego 20% póki co nie wchodzi w rachubę. Może w dalszej
    przyszłości i jeśli już więcej, to raczej bliżej 10% niż 20%, by tym
    spreadem nie tracić klientów, ale i nie ma sesnsu być za bardzo
    konkurencyjnym. Trzeba trochę zarobić.

  • 13. Data: 2009-04-02 08:36:04
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > "Opłata za przyjęcie gotówkowej wpłaty w walucie obcej - 10%". I co
    > nam pan zrobisz?

    Tak nie dadzą chyba rady. Przelewem z innego banku ludzie będą w takim
    przypadku wysyłać. Zresztą taka opłata chyba byłaby do uchylenia przez sąd
    po pozwie UOKiK, w przeciwieństwie do poziomu spreadu.

    Naturalnie można sobie wyobrazić różnorakie szykany, ale jak będą
    zobowiązani przyjąć spłatę bezpośrednio w walucie, na dłuższą metę nie mają
    szans.

  • 14. Data: 2009-04-02 08:37:32
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Powiedzmy to sobie wprost: przy inteligentnej strategii postępowania
    > banków, kredytobiorcy będą całkowicie bezradni.

    Nie wymagaj od banków inteligencji. Nie przesadzaj, wystarczy odrobina
    solidarności bankowej, a cel będzie osiągnięty.

  • 15. Data: 2009-04-02 08:39:23
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:49d47897$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > przyszłości i jeśli już więcej, to raczej bliżej 10% niż 20%, by tym
    > spreadem nie tracić klientów, ale i nie ma sesnsu być za bardzo

    Takie spready w ogólności nie mają szans się utrzymać dłużej, to zagranie na
    krótką metę.

    Inaczej cały obrót gotówkowy przeniósłby się z banków do kantorów, a cały
    bezgotówkowy do banków zagranicznych lub do pierwszego banku, który się
    wyłamie ze stowarzyszenia wysokich spridów.

    Pytanie czy na dłuższą metę mogą być inne spready dla kredytobiorców
    hipotecznych a inne dla reszty obrotu.

  • 16. Data: 2009-04-02 08:40:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Przelewem z innego banku ludzie będą w takim przypadku wysyłać.

    A takie przelewy walutowe to nie sa jakos bardzo drogie? Nie wiem, nie
    probowalem nigdy, ale cos tak slyszalem...

    MJ

  • 17. Data: 2009-04-02 08:47:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A takie przelewy walutowe to nie sa jakos bardzo drogie? Nie wiem, nie
    > probowalem nigdy, ale cos tak slyszalem...
    >
    > MJ

    można przelewem z innego banku, ale nie wiadomo ile to kosztuje, bo
    operacja wykonywana jest swiftem

    DB pobiera opłatę (10 zł) za przyjęcie takiego przelewu, bank z którego
    wysyłałbym przelew powiedzmy, że nie pobiera za to prowizji, ale
    pozostają jeszcze banki pośredniczące...jaką kwotę one pobiorą można się
    dowiedzieć dopiero post factum, przed wysłaniem przelewu ta wartość nie
    jest znana np. Citi określiło ją na kwotę 0 - 20 euro ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2009-04-02 08:48:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > jak juz bedzie możliwość spłaty w walucie -> kup w kantorze.

    DB nie prowadzi obsługi gotówkowej w CHF...;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2009-04-02 08:48:55
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > A takie przelewy walutowe to nie sa jakos bardzo drogie? Nie wiem, nie
    > probowalem nigdy, ale cos tak slyszalem...

    Nie są. 10 CHF albo 15 CHF w zalezności od szczegółowych parametrów płacę ze
    Szwajcarii. Na pewno da się jeszcze taniej.

  • 20. Data: 2009-04-02 08:49:27
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:49d47954$1@news.home.net.pl...

    > Nie wymagaj od banków inteligencji. Nie przesadzaj, wystarczy odrobina
    > solidarności bankowej, a cel będzie osiągnięty.

    Solidarność w tym towarzystwie nie występuje w większych ilościach. :)