  • 11. Data: 2010-06-28 09:30:53
    Temat: Re: Dość politykowania, wracamy do tematyki giełdowej.
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    DJ(Dominik) wrote:

    > (...)
    >
    > Sam widzisz, że niektórzy mylą prognozowanie z tradingiem. Ty, jak
    > rozumiem z tego posta, tego nie mylisz, ale pewnie wiesz, że jesteś w
    > mniejszości. Gdyby wyciąć z rynku prognozowanie, to branża
    > wokołogiełdowych mediów miałaby ciężko, a tak biznes się kręci :)
    > DJ

    Dopytuje się tylko jak można zarobić na handlu na giełdzie w oparciu o
    prognozy. Ja tego nie umiem. Nie umiem prognozować z zadowalającym
    prawdopodobieństwem i powtarzalnością. Jak stoję wobec sytuacji, że
    "prognozę mam taką ale jak się nie spełni to zrobię to" to już dla mnie
    prognozowanie nie ma sensu bo mogę rzucić monetę na początek i uruchomić
    cały proces, że jak wzrośnie to trzymam a jak spadnie to się odwracam i tak
    w kółko. Trzeba jeszcze zdefiniować kiedy uważam, że rośnie, a kiedy, że
    spada i to wszystko. Potem przetestować całość i tyle. Dziwi mnie
    zapotrzebowanie na prognozy choć ja nie znam przypadku by ktoś kto handluje
    w oparciu o prognozy zarobił. Czyli to musi być jakaś zabawa.

  • 12. Data: 2010-06-28 09:33:07
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    stary wrote:

    > Jasne ze prognozy sa do dupy
    > Ale pamietaj ze poziomy tez.I jak grasz tak jak piszesz to pewnie nie
    > zarabiasz

    Jasne, ze nie zarabiam. Żyję z tego, że giełda jest zamknięta w sobotę i
    niedzielę.

  • 13. Data: 2010-06-28 09:59:51
    Od: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>

    stary <k...@w...pl> napisał(a):

    > Jasne ze prognozy sa do dupy
    > Ale pamietaj ze poziomy tez.I jak grasz tak jak piszesz to pewnie nie
    > zarabiasz
    >
    > pozdrawiam stary

    .. i linie trendu, zniesienia fibo, cykle, fale ... wszystko jest
    do dupy ...
    Wnioskuję, że jesteś wybitnym ekspertem od zarabiania. Proszę więc - podaj
    kilka razy do publicznej wiadomości jaką pozycję zająłeś ( ale nie dłużej,
    niż kilka min po fakcie, abym miał szansę Cię skopiować ).

    pozdr.
    sys29

  • 14. Data: 2010-06-28 11:29:18
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "totus"

    > Dopytuje się tylko jak można zarobić na handlu na giełdzie w oparciu o
    > prognozy. Ja tego nie umiem...

    OK w jakiś sposób czuje się wywołany.
    Więc ja nie twierdzę, że na prognozach da się zarabiać.
    Ani nie przeczę.

    Pytanie raczej brzmi - co w tym złego, że stawiamy prognozy i obserwujemy
    ich sprawdzalność?

    A do Dominika - dlaczego mówisz, że mylony jest trading i prognozowanie?
    Z czego to konkretnie wnioskujesz?

    PS
    Na prostej, gdzie po środku jest zero, czyli prognozy są neutralne, jestem
    lekko na mentalnym plusie - czyli za tym, co nt. fraktali i wykresów
    giełdowych mówi sam odkrywca tych śmiesznych żuczków.
    Poza tym widzę w wykresach znacznie więcej prawidłowości i zbieżności z
    fizyką, niż białego szumu.

  • 15. Data: 2010-06-28 11:30:45
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Endriu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > totus: nie marudź :-)

    > Faktycznie jest z niego maruda.....

    Nie maruda, tylko krytyk.

  • 16. Data: 2010-06-28 11:41:17
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Pytanie raczej brzmi - co w tym złego, że stawiamy prognozy i obserwujemy
    > ich sprawdzalność?

    Nie ja nie twierdzę, że w tym jest coś złego. Dopytuję się, czy na handlu w
    oparciu o prognozy można zarobić. Rozumiem to tak. Twoja prognoza jest taka,
    że będzie rosło do ... i tu mamy datę lub poziom lub jedno i drugie i nie
    wiem co by się działo to do momentu osiągnięcia celu masz L. Ty piszesz co
    innego. Twoja prognoza jest taka. Dopóki cena jest nad czerwoną to jest
    wzrost jak spadnie poniżej to jest spadek i sprzedaję. Dodatkowo podajesz
    jeszcze, że Twoim zdaniem bardziej prawdopodobne jest, że utrzyma się nad
    czerwoną. Dla mnie to nie jest prognoza tylko wyznaczenie poziomu do
    reakcji. Tak sam robię. Też wyznaczam kierunek bardziej prawdopodobny i
    określam poziom kiedy kierunek bardziej prawdopodobny staje się mniej
    prawdopodobny. Nie nazywam tego prognozowaniem mimo, że mówię warunkowo co
    zrobię w przyszłości. Może różnica zdań jest tylko w definicji
    prognozowania.

  • 17. Data: 2010-06-28 11:53:23
    Od: "DJ \(Dominik\)" <d...@a...pl>

    Jeśli prognoza jest zbudowana na podstawie sprawdzonego narzędzia i pod to
    ryzykuje się pieniądze, to wtedy można mówić o strzale z wyznaczonym tą
    metodą potencjałem ruchu.
    Kiedy jednak prognoza nie zawiera konkretów, przede wszystkim warunków
    negacji, a opiera się tylko o niezweryfikowane widzimisię autora, to takie
    coś trader powinien odrzucać.
    Na rynku analityków i komentatorów większe wzięcie będa jednak mieli zawsze
    prognozujący nie piszący wiele o drugiej stronie medalu (czyli o
    nietrafionych prognozach i stoplossach) i tacy, którzy nie publikują na
    bieżąco wyników swoich analiz.
    W mojej ocenie wynika to z niechęci przyznawania sie do "niemania racji"
    jest tak zarówno w przypadku indywidualnych graczy jak i zawodowych anali.
    W tradingu i biznesie analitycznym siedzę jednocześnie i wiem tyle, że tylko
    intencja autora decyduje o tym czy podaje się treść przydatną w tradingu czy
    analityczny bełkot wypełniający szpalty/czas.
    DJ

  • 18. Data: 2010-06-28 12:08:32
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawdopodobny. Nie nazywam tego prognozowaniem mimo, że mówię warunkowo co
    > zrobię w przyszłości. Może różnica zdań jest tylko w definicji

    Jeśli Ci chodzi o to, żeby razem z prognozą podawać dokładną strategię to
    rozumiem takie oczekiwanie ale ze swojej strony nie widzę potrzeby.
    Zresztą to by było chyba waniejące doradztwem inwestycyjnym.

    Wykryłem pewne niewątpliwe dla mnie zależności, badam je, szukam potwierdzeń
    i odzewu innych ludzi w tym zakresie - czego nie osiągnę zachowując
    kompletnie wszystko tylko dla siebie.
    Z drugiej strony nie widzę nic przemawiającego za tym, żebym pisał
    kompletnie wszystko na jakiś temat.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-06-28 12:11:59
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "DJ (Dominik)" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko intencja autora decyduje o tym czy podaje się treść przydatną w
    > tradingu czy analityczny bełkot wypełniający szpalty/czas.

    odpowiadam jak totusowi
    ja cos badam a nie publikuję strategie pozwalające komus osiągać zysk
    jesli to sie przyda, to bdb, ale nie taki jest mój cel osobisty

    co do innych ludzi sie nie wypowiadam

  • 20. Data: 2010-06-28 12:19:44
    Od: "stary" <k...@w...pl>

> [...]
    > kilka razy do publicznej wiadomości jaką pozycję zająłeś ( ale nie dłużej,
    > niż kilka min po fakcie, abym miał szansę Cię skopiować ).

    Poczytaj co odpisałem ,nie pisze nic o liniach trendu itd.Pisze o tym że
    poziomy wyznaczone sobie bo tu zamykam a tu otwieram przeciwstawna pozycje
    często robia to ze czeszą z kasy.
    Troche juz gram na fut z powodzeniem.Grac trza z trendem) a gra intra jest
    bardzo trudna bo to futures.
    Nie jestem tu od podawania moich pozycji tak samo jaki ty.Bo niby po co?

    pozdrawiam stary