  • 21. Data: 2010-03-15 20:38:39
    Temat: Re: Eurobank, poniedziałek i I sesja znowu nie poszła
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Mar 15, 9:27 pm, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Tu jest kolejny problem, bo używam tylko linuksa, chociaż znając życie
    > pewnie się da tylko po co?

    No raczej da - w końcu to Java. Aczkolwiek też nie widzę sensu takiej
    zabawy.
    Token generalnie ujdzie - ale to logowanie to jakaś pomyłka. Jakiś
    paranoik to wymyślił a drugi przyklasnął..

  • 22. Data: 2010-03-15 20:41:34
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 20:27:17 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > Tu jest kolejny problem, bo używam tylko linuksa, chociaż znając życie
    > pewnie się da tylko po co?

    Na pewno się da, przecież to aplikacja javowa.

    > Do tej pory konto spisywało się świetnie.
    > Szybko się loguję, bo hasło nie musi być skomplikowane, bo i tak nic
    > zrobić się nie da po uzyskaniu dostępu prócz tych kilku definiowanych
    > przelewów.

    Jak dla mnie to hasło jest najbardziej denerwującą rzeczą bo z mojego
    punktu widzenia jest całkowicie zbędne.

    >Poobserwuję jak nie naprawią to się wyniosę i tyle, nie
    > pierwszy i nie ostatni raz ;)

    No niestety, na skarbonkę to oprocentowanie trochę za bardzo spadło.
    Dla mnie funkcjonalność jest ok. I tak 90% przelewów zlecam mięczy 8 a 10
    :). To, że przelew dochodzi tego samego dnia jest dla mnie wystarczające.

    --
    Kojer

  • 23. Data: 2010-03-15 20:43:45
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 13:38:39 -0700 (PDT), Bungiel napisał(a):

    > Token generalnie ujdzie - ale to logowanie to jakaś pomyłka. Jakiś
    > paranoik to wymyślił a drugi przyklasnął..

    E tam. Użycie tokena przy logowaniu pozwala się logować w całkowicie
    dowolnym miejscu i można nie przejmować się bezpieczeństwem komputera i
    sieci. A hasło pozostało z dawnych czasów gdy tokena nie było.

    --
    Kojer

  • 24. Data: 2010-03-15 20:55:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 21:41:34 +0100, Robert Kois napisał(a):

    > Na pewno się da, przecież to aplikacja javowa.

    No niestety, nie zawsze tak kolorowo to wygląda. Niby ta sama wersja javy
    a pod W działa a pod L nie.

    > Jak dla mnie to hasło jest najbardziej denerwującą rzeczą bo z mojego
    > punktu widzenia jest całkowicie zbędne.

    No wiadomo co kto lubi. Ja jednak wolę kilka zdefiniowanych przelewów i
    krótkie hasło. Włączanie telefonu i aplikacji na nim, albo emulatora na
    komputerze, to dla mnie zbyt dużo. Jakby to było moje główne konto ...

> [...]
    > mnie funkcjonalność jest ok. I tak 90% przelewów zlecam mięczy 8 a 10
    > :). To, że przelew dochodzi tego samego dnia jest dla mnie

    ... Jakby to było moje główne konto ... ale tak. W nocy system się po
    prostu robi off. Możesz coś zrobić, ale nie widzisz zmian. Takie
    średniowiecze mam w Polbanku, ale tam mnie leczą z tego bardzo skutecznie
    pełną darmowością i kursami walut w EB niestety nie. Przelewy z datą
    przyszłą też są wkurzające, bo kasa musi dzień prędzej wisieć na ROR.
    Teraz dochodzi ten problem z sesjami. Teraz jest tak, że nie idzie I
    sesją tylko II, ale zaraz się może okazać, że nie poszło dzisiaj tylko
    jutro albo po jutrze i co wtedy?

    Xenocide

  • 25. Data: 2010-03-15 21:40:50
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 20:55:51 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > ... Jakby to było moje główne konto ... ale tak.

    Moje jest, do niedawna miałem tylko je (reszte pozamykałem) + nieużywane w
    mbanku. Jak rozumiem twoim głównym jest Alior?

    > W nocy system się po
    > prostu robi off. Możesz coś zrobić, ale nie widzisz zmian.

    Nie robię przelewów w nocy, a jak już robię to akurat nie muszę widzieć
    zmian, wązne by rano było ok.

    > Takie
    > średniowiecze mam w Polbanku, ale tam mnie leczą z tego bardzo skutecznie
    > pełną darmowością i kursami walut w EB niestety nie.

    Też od niedawna mam, używam KK, mocnooszczędzających i automatycznej spłaty
    KK z nich. Na razie się sprawdza ale nie wymagam zbyt wiele. No i w
    porównaniu do tego co było półtora roku temu to zdecydowanie się poprawiło,
    w EB w zasadzie stagnacja od wprowadzenia rachunków oszczędnościowych.

    > Przelewy z datą
    > przyszłą też są wkurzające, bo kasa musi dzień prędzej wisieć na ROR.

    Całkiem niedawno było, że podobno nie musi aczkolwiek moje testy dowodziły
    czego innego.

    > Teraz dochodzi ten problem z sesjami. Teraz jest tak, że nie idzie I
    > sesją tylko II, ale zaraz się może okazać, że nie poszło dzisiaj tylko
    > jutro albo po jutrze i co wtedy?

    Nie demonizowłabym. Tak btw to podają gdzieś oficjalnie godziny wysyłania i
    księgowania eliksirów?

    --
    Kojer

  • 26. Data: 2010-03-16 02:41:42
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    MK pisze:
    > Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości

    > Ze jak? Przeciez sesja jest rozliczana zaraz po zakonczeniu przyjmowania
    > zlecen. Jak cos przychodzi I sesja to jest rozliczane po jej
    > zakonczeniu. Bank nie moze wybrac, ze nie 'odbierze' sobie jakiegos
    > uznania.
    >
    > MK

    mBank kiedys opoznial ksiegowania, a przynajmniej wykazanie wplywow na
    koncie odbiorcow. Standarodowo pokazywaly sie po 15-ej, byl duzy szum na
    forum w zwiazku z tym.
    Dzisiaj (tj. w poniedzialek) placilem komus w multibanku i powiadomil
    mnie, ze pieniadze otrzymal o 15;20 w zwiazku z czym zaplacone
    zamowienie wysyla we wtorek. Liczylem na to, ze otrzyma wplate sesja o
    12-ej i zdazy wyslac przed 14-a (priorytet).

    Poprzedno sadzilbym, ze Bree opoznia pokazanie wplat, ale w zwiazku z
    dyskusja sadze, ze faktycznie Eurobank cos kuleje. Przewaznie wystarcza
    mi, ze w ten sam dzien sie banki dogadaja, ale jak widac na zalaczonym
    obrazku, czasem to przeszkadza.

  • 27. Data: 2010-03-16 09:51:08
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 22:40:50 +0100, Robert Kois napisał(a):

    > Moje jest, do niedawna miałem tylko je (reszte pozamykałem) + nieużywane
    > w mbanku. Jak rozumiem twoim głównym jest Alior?

    Tak Alior. Ma lepiej dopracowane przelewy z datą przyszłą, lepiej to
    widać, lepiej się tym zarządza.

    > Nie robię przelewów w nocy, a jak już robię to akurat nie muszę widzieć
    > zmian, wązne by rano było ok.

    No właśnie a ja często jak robię opłaty etc to właśnie wieczorem ale
    częściej w okolicach północy.

> [...]
    > w porównaniu do tego co było półtora roku temu to zdecydowanie się
    > poprawiło, w EB w zasadzie stagnacja od wprowadzenia rachunków

    No ja się chyba też delikatnie teraz na Polbank przestawię a EB jak tak
    dalej pójdzie to skasuje i tyle.

    > Całkiem niedawno było, że podobno nie musi aczkolwiek moje testy
    > dowodziły czego innego.

    No wiem, coś tam czytałem. Ja jednak z kilku moich prób zawsze miałem ten
    same efekt czyli przelew nie poszedł, bo najpierw chciał puścić
    zewnętrzne a później wewnętrzne, co jest już totalny kuriozum!

    > Nie demonizowłabym. Tak btw to podają gdzieś oficjalnie godziny
    > wysyłania i księgowania eliksirów?

    Ja nie demonizuje, to tylko prosta kalkulacja - skoro klika razy nie
    wyszła sesją na którą się zdążyło zlecić, to i może nie wyjść tego dnia
    na który się zdążyło zlecić. IMO nie można tego teraz całkowicie
    wykluczyć.

    --
    xbartx

  • 28. Data: 2010-03-16 10:10:18
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 09:51:08 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > Tak Alior. Ma lepiej dopracowane przelewy z datą przyszłą, lepiej to
    > widać, lepiej się tym zarządza.

    Alior niestety cierpi na choroby wieku dziecięcego i za często coś im się
    sypie.

    > No ja się chyba też delikatnie teraz na Polbank przestawię a EB jak tak
    > dalej pójdzie to skasuje i tyle.

    No ja jednak większe zaufanie mam nadal do EB, aczkolwiek większość środków
    przeniosłem do Polbanku.

    > No wiem, coś tam czytałem. Ja jednak z kilku moich prób zawsze miałem ten
    > same efekt czyli przelew nie poszedł, bo najpierw chciał puścić
    > zewnętrzne a później wewnętrzne, co jest już totalny kuriozum!

    Cóż, podejrzewam, że przelewy zewnętrzne i wewnętrzne w przetwarzaniu idą
    równolegle i co się załapie to się załapie (i dlatego różne wyniki testów).
    Musieliby start generowania przelewów zewnętrznych uzależnić od zakończenia
    wewnętrznych. Czemu tego nie robią nie wiem, może się czasowo nie
    wyrabiają.

> [...]
    > wyszła sesją na którą się zdążyło zlecić, to i może nie wyjść tego dnia
    > na który się zdążyło zlecić. IMO nie można tego teraz całkowicie

    No niestety nie znam banku który by to gwarantował (i miał wpisane w
    regulaminie), więc wpadka może się przydarzyć w każdym :(.

    --
    Kojer

  • 29. Data: 2010-03-16 10:22:01
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 11:10:18 +0100, Robert Kois napisał(a):

    > Alior niestety cierpi na choroby wieku dziecięcego i za często coś im
    > się sypie.

    Ja wiem, niewiele to gorzej wygląda niż w EB, ale jak działa to działa
    non stop bez żadnych ustawowych off.

> [...]
    > testów). Musieliby start generowania przelewów zewnętrznych uzależnić od
    > zakończenia wewnętrznych. Czemu tego nie robią nie wiem, może się

    No to jest jakaś wtopa na etapie projektowania i tyle. Pierwszą sesję
    mają według rozpiski na money.pl o 8:00 czyli 8h czyli po 4h na
    wewnętrzne i zewnętrzne IMO czasu aż nadto.

    > No niestety nie znam banku który by to gwarantował (i miał wpisane w
    > regulaminie), więc wpadka może się przydarzyć w każdym :(.

    No wiadomo, tylko że im się te wpadki zaczęły przydarzać już prawie
    notorycznie od jakiegoś czasu stąd moje obawy, że może być gorzej a nie
    lepiej z racji obniżenia oprocentowania.

    --
    xbartx

  • 30. Data: 2010-03-16 10:42:47
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 10:22:01 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > No to jest jakaś wtopa na etapie projektowania i tyle. Pierwszą sesję
    > mają według rozpiski na money.pl o 8:00 czyli 8h czyli po 4h na
    > wewnętrzne i zewnętrzne IMO czasu aż nadto.

    Wiesz, tam się dzieje znacznie większa ilość rzeczy zanim zaczną "robić"
    przelewy, naliczanie odsetek, prowizji, generowanie wyciągów,
    sprawozdawczość obowiązkowa itp. itd. Być może skalowano system na mniejszą
    ilość rachunków a kolejność przelewów nie jest priorytetem. Nie znam
    systemu EB więc tak tylko sobie gdybam. EB wyraźnie się zabezpiecza i
    _każe_ zapewnić środki na koncie na dzień przed.

    Tak btw to zdarzają się nadal dni, że przelewy wychodzą pierwszą sesją? Bo
    jak nie, to może wogóle z niej zrezygnowali, obowiązku brania udziału we
    wszystkich nie mają :(.

    --
    Kojer