  • 21. Data: 2010-03-29 10:20:59
    Temat: Re: FM Bank udostępnia adresy e-mail
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 26, 2:11 pm, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Ochrona danych to jedno i nie bede wnikal, bo mnie to lekko mierzi
    > w obecnym ksztalcie (w ktorym np. mozna pokazywac osobe oraz podawac jej
    > imie i nazwisko tak dlugo, jak dlugo nie oskarzamy jej o przestepstwo).
    >
    > Natomiast chyba zdecydowanie powazniejsza sprawa jest, a przynajmniej
    > powinna byc, tajemnica bankowa, ktora w tym przypadku bank potraktowal
    > sobie IMHO dosc dowolnie. Na podstawie adresu email, niezaleznie od tego
    > czy zawiera imie i nazwisko, bardzo czesto mozna bardzo latwo
> [...]

    ale tajemnica bankowa obowiazuje przy informacjach zdobytych przy
    wykonywaniu czynnosci bankowych, newsletter na witrynie www nie jest
    czynnoscia bankowa, nie ma wiec raczej mowy o tajemnicy bankowej

  • 22. Data: 2010-03-29 15:03:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "scholastyk" 3...@n...onet.pl

    > Dzisiaj bank przysłał mi maila z przeprosinami.
    > Grzecznie napisali, odpuszczam im winy :)))

    Ja nie dopuszczam -- nie dlatego, że nie odpuszczam w ogóle,
    ale dlatego, że mego adresu (ze stopki) nikomu nie udostępnili...

    -=-

    Natomiast przeżyłem szok związany z nieodpuszczaniem.
    Jakiś czas temu (ze trzy lata temu) Rzecznik Konsumentów
    zapytał mnie o to, czy umiem czytać, gdyż wyraźnie
    napisane jest w ustawie, że do mnie (do konsumenta)
    należy wybór -- naprawa czy wymiana. Ten moment
    pamiętam bardzo dokładnie. :)

    Dziś mi powiedział, że sklep ma prawo odrzucenia mego
    żądania wymiany i zastąpić je naprawą, gdyż takie są
    dyrektywy unijne.

    Przed laty dokładnie tłumaczył mi, że to ja (jako konsument) decyduję
    o sposobie naprawy. :) Pokazywał, tłumaczył wartość słów 'albo' itp...

    Art. 8.

    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
    może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
    nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
    wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

    Tłumaczyłem się tym, że czytać wprawdzie potrafię, ale nie wiem, jak interpretują
    prawnicy ten zapis. Dostałem jednoznaczną odpowiedź, że tu nie ma niczego do
    interpretowania -- nie można tego zinterpretować na dwa sposoby. W powietrzu
    zawisło, że tylko analfabeta może uznać, że ustawa pozostawia sprzedawcy wybór
    co do metody naprawy -- wymiana albo naprawa. :)

    -=-

    Przy okazji zapytałem go o inną sprawę. Dostałem informację: 'tutaj sklep
    racji nie ma' oraz radę: 'proszę to zostawić' i informację: 'nie wiem, jak
    wygląda sprawa z przedawnieniami -- czy biegnie ono momentu od zgłoszenia,
    czy od odpowiedzi sklepu'.

    Druga sprawa (gdzie mam racji, ale nie warto się upominać) dotyczy
    grzałki do pralki -- grzałka kosztuje wprawdzie 27 złotych z groszami,
    ale wyciągniecie pralki i jej wsunięcie to dla mnie problem dużo poważniejszy. :)

    Pierwszą jest nagrywarka kupiona w MediaMarkt za 654 złote z groszami.

    -=-

    Gdyby mnie Rzecznik ów nie przekonywał do ustawy, nie kupiłbym tej nagrywarki,
    lecz wybrałbym nagrywarkę Philipsa. Ustawę i Rzecznika można spokojnie uznać
    za bezwartościowe dodatki obciążające podatników. :) Wartość tych dobrodziejstw
    jest ujemna -- jedynie daje zachętę do odważnego kupowania. Gdy już się kupi
    bubla -- jedynie ważenie interesów ma zastosowanie. :)

    Dodał jeszcze na pocieszeni, że sąd uznać może mnie za pieniacza, jeśli zażądam
    wymiany.

    Aby było jasne -- sklep nie kwestionuje wystąpienia wady (wada praktycznie
    uniemożliwia
    mi korzystanie z nagrywarki) lecz proponuje naprawę zamiast wymiany na nową i
    motywuje
    tu tym, iż usterka nastąpiła po upływie 6 miesięcy od momentu zakupu...

    -=-

    Gdy kiedyś polski język zaniknie -- zapamiętajcie moje wnuki, kogo Rzecznik
    Konsumenta nazywa analfabetą. Dodam jeszcze, że przyjmująca ode mnie reklamację
    w MediaMarkt napisała, iż 'rządam'... Na moją prośbę poprawienia odparła, iż
    to naprawdę bez znaczenia, jak napisze, ale gdy nalegałem, poprawiła, co
    widać, gdyż nie wydrukowała nowej kartki a jedynie poprawiła ręcznie to,
    co wydrukowała z błędem...

    -=-

    Wnioskuję po odmianach, :) jakie zaszły w Inspekcji Handlowej
    i u Rzecznika Konsumenta, że Polska nie wchodzi do UE, ale z niej wychodzi. :)

    Skasowałem za jednym posunięciem i MediaMarkt, i Rzecznika, i LG -- producenta
    nagrywarki. :)

    -=-

    Na pocieszenie w salonie Volvo zapowiedziano mi możliwość anulowania gwarancji
    w wypadku, gdybym zamontował felgi o pół cala szersze od tych, które zaleca
    Volvo. Volvo, Jaguar i Mazda należały do Forda, mają takie same zawieszenia
    (te same!) a ja zamierzyłem zamontować felgi (japońskiej produkcji) kupione
    w salonie Mazdy do odpowiednika mego Volvo...

    Decyzja dla mnie może być pomyślna -- skoro Volvo tak skrupulatnie przestrzega
    tego, co pisze o swoim produkcie, powinno chyba też równie poważnie podejść do
    problemu nadmiernego spalania paliwa -- zimą miałem ponad 10 litrów na 100 km,
    podczas gdy producent podaje bodajże, iż mój samochód powinien palić od 5 litrów
    na sto kilometrów w trasie, poprzez 6 litra średnio do 7.8 litra w mieście...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2010-03-29 16:54:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    BK <b...@g...com> writes:

    > ale tajemnica bankowa obowiazuje przy informacjach zdobytych przy
    > wykonywaniu czynnosci bankowych, newsletter na witrynie www nie jest
    > czynnoscia bankowa, nie ma wiec raczej mowy o tajemnicy bankowej

    No coz, jesli rzeczywiscie te adresy pochodza z takiego wlasnie zrodla,
    to formalnie tak jest.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2010-03-29 18:08:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

> [...]
    > nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
    > wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

    Czego moze żądać kupujący? Doprowadzenia do stanu. W jaki sposob ma
    to byc zrobione? Przez naprawe lub wymiane. Kto decyduje o sposobie
    naprawy? Nie wydaje mi sie, by bylo to tu okreslone.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2010-03-29 21:31:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Czego moze żądać kupujący? Doprowadzenia do stanu. W jaki sposob ma
    > to byc zrobione? Przez naprawe lub wymiane. Kto decyduje o sposobie
    > naprawy? Nie wydaje mi sie, by bylo to tu okreslone.

    Logika od śniadania do obiadu i od obiadu do kolacji.
    (nie Twoja -- rzecznika)

    Przed laty niemal wyzwał mnie od analfabetów, gdy zauważyłem, iż moim
    zdaniem tę ustawę można różnie interpretować. Dziś mi powiedział, że
    takie są unijne dyrektywy. (dosłownie -- dyrektywy; ja bym użył słowa
    'wytyczne', ale akurat on użył słowa 'dyrektywy', i to kilka razy
    w czasie rozmowy ze mną)

    -=-

    Najzabawniejsze jest jednak to, że:

    MediaMarkt powołuje się na artykuł 4:

    1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny
    w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
    niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa
    się, że istniała ona w chwili wydania.

    Ja na 10:

    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od
    wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie
    wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana,
    strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

    I dodaję, że te dwa artykuły nie stoją w sprzeczności ze sobą. :)

    Zaś rzecznik przeczy sam sobie. :) Rzecznik nie kwestionuje czasu -- kwestionuje
    coś zupełnie innego, coś, co kiedyś wg niego nie podlegało żadnym
    kwestiom/dyskusjom/interpretacjom/wykładniom... Ponoć nawet SN stal
    na takim samym stanowisku -- klient/konsument wybiera, nie sprzedawca. :)

    -=-

    IMO antybublowa ustawa jest bublem legislacyjnym. :)
    Dobra dla prawników -- można nią wypełnić cały wolny czas,
    ględząc bez końca. Ja zaś lepiej się czuję i chciałbym
    gdzieś wyskoczyć ,,za miasto''. Diabli wiedzą, jak długo pożyję.

    -=-

    Matka założyła sobie pakiet w WBK, ja sobie. :) Ja, jak za dawnych czasów, miałem do
    banku po drodze. :)
    Zaparkowałem daleko od siedziby rzecznika (aby nie stać w strefie szatana, :) zwanej
    strefą płatnego
    parkowania, choć mam w samochodzie ,,bilety'') i gdy sobie spacerkiem wracałem, z
    zamiarem odwiedzenia
    matki w jej siedzibie, nadziałem się na nieznany mi oddział WBK... Kiedyś nikt by
    mnie nie zmusił do
    tego, by iść ,,w sprawach służbowych'' celowo dokądkolwiek... Wszystko musiało się
    dziać niejako samoistnie. :)
    Nie przeszedłbym na ,,drugą'' stronę ulicy, gdybym szedł niewłaściwą. :) Mimo takiej
    postawy nie zawalałem
    niczego. :) (ponoć treningi czynią cuda -- na przykład można nauczyć się chodzenia po
    wodzie; ja nauczyłem
    się beztroskiego życia) Jak ja lubiłem tamto życie!!! Matka stała, gdy była
    obsługiwana, ja siedziałem.
    (oboje mamy chore kolana, z tym że ja teraz pozwalam sobie nawet na dźwiganie 20
    kilogramów naraz przez
    kilka minut -- dla mnie to sukces) Niestety matka załatwiła swoją sprawę w WBK, zanim
    ja zobaczyłem ów
    nowy (dla mnie nowy) oddział...

    Żyłem w świecie realnym, choć zupełnie innym, niż ten, w którym szarpię się teraz.
    W tamtym świecie ludzie współpracowali ze sobą, nie przepychali, nie robili z siebie
    idiotów poprzez łamanie dawanych obietnic itd... I wiem o tym, że to nie ,,złe
    czasy''
    czy ,,źli ludzie'' sprawiają, iż tamten świat przepadł. Ten świat wciąż istniej,
    niejako
    obok świata, w którym za jelenia/głupca uważny jest ten, kto żyje spokojnie i
    uczciwie,
    bez przepychanek, bez lęku, bez nienawiści itd...

    -=-

    Ze wszystkiego trzeba czerpać zyski. Także z cudzej niegodziwości. :)
    Do niedawna (co mi wielu wytyka) namawiałem ludzi do tego, aby kupowali
    nie na fakturę, ale na paragon, tłumacząc im ich prawa... Teraz każdemu
    z czystym sercem podpowiem -- instytucja rzecznika to bezwartościowy bajer. :)

    -=-

    Przy przyjmowaniu nagrywarki przyjmująca zapisuje -- ,,rysy i zabrudzenia na
    obudowie''.
    Patrzę na nią z podziwem!!! I pytam o to, gdzie ona widzi te rysy... Rysy są, ale
    trudno
    twierdzić, iż takich rys nie było już w chwili zakupu (można obejrzeć jakiekolwiek
    inne
    sprzęty -- rysy są tak delikatne, że trzeba na nie patrzeć ,,pod światło'', pod
    odpowiednim
    kątem; ludzkie włosy maja przy nich straszliwą grubość...) Gdybym wiedział, że
    rzecznik mnie
    nazwie pieniaczem, :) nie zgodziłbym się na zapisanie, że na obudowie są rysy.
    Zażądałem
    dopisania słowa 'delikatne', a zażądałbym 'delikatne trzy' [rysy] 'o sumarycznej ;)
    długości
    około 7 cm, :) widoczne dopiero pod odpowiednim kątem lub przez lupę'...

    Aby było jasne -- rysy są na drapanym aluminium. :):):):)
    Ustawa do pupy. :) Nigdy więcej zakupów ,,na paragon'' tam, gdzie można ,,na
    fakturę''. :)
    Trzeba odbić straty... :) Po co mi niesprawna nagrywarka? :) Po co mi szarpanie się
    ze
    sprzedawcą zapisującym bzdury? (bzdury o rysach i zabrudzeniach -- o to, gdzie są te
    zabrudzenia już nie zapytałem)

    -=-

    Z MediaMarkt sąsiaduje w galerii handlowej Real. Kupiłem tam antenę (za 25 złotych
    wprawdzie,
    ale jednak) i poprosiłem o odstąpienie od umowy bez podawania przyczyn. W dziewczynę
    jakby
    piorun uderzył -- wyprostowała się, wyciągnęła rękę po ,,towar'' i paragon, gdzieś
    zadzwoniła
    i o coś zapytała, po czym oddała mi 25 złotych i poprosiła o pokwitowanie zwrotu. :)

    LerojMerlin ;) też przyjmuje z uśmiechem na twarzy.

    Notebook odjechał i przybył bez komplikacji, jeśli nie liczyć pomyłki, która została
    szybko
    skorygowana po rozmowie telefonicznej. :) W wielu miejscach wręcz zachęcają do
    zgłaszania
    problemów, pomagają z napisaniem pism reklamacyjnych, oddają pieniądze bez pytania o
    przyczynę,
    jeśli od zakupu minęło niewiele czasu (akurat LM ponoć zwraca i po 50 latach -- można
    kupić
    ładowarkę, naładować nią akumulator i zwrócić ją, o ile nie będzie śladów uszkodzeń,
    gdyż
    ładowarki wcale nie trzeba rozpakowywać, aby z niej skorzystać)

    W obu przypadkach (MM i Real) był zakup po cenie okazyjnej -- Real sprzedał za 50%,
    zaś MM
    zniżył cenę o wielkość VATu. :) Zanim przyjmująca dowiedziała się ode mnie, o jaką
    kwotę mi
    chodzi, wykazała się zdecydowaną chęcią przyjęcia towaru i oddania mi 100% tego, co
    zapłaciłem.

    W Marko (czy Makro -- nie pamiętam) przyjęto reklamację po oficjalnych godzinach (tak
    ze dwie
    godziny po czasie) pracy i odesłano mi swoją decyzję listem poleconym --
    zaproponowano mi
    zwrot pieniędzy. :)

    W MM pracownicy mają prawo do wypożyczania towarów na kilka dni... :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'