  • 1. Data: 2007-08-30 21:15:57
    Temat: ING i księgowanie zaległych opłat
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Witajcie,

    Mam pytanie - jak zachowuje się ING w przypadku próby zaksięgowania
    opłaty i braku wystarczającego salda?

    Tzn. debetują i księgują mimo wszystko, do tego karne odsetki/opłaty i
    przewalone na resztę życia ;-) czy jest coś takiego jak "zaległe
    prowizje" i opłata się zaksięguje dopiero, gdy będzie z czego pobrać?

    Mam tam aktualnie OKO w PLN, ale bez zawartości i zastanawiam się co się
    stanie, gdy wyślę SMSa sprawdzającego saldo. Koszt wysłania SMSa przez
    bank - bodajże 25 groszy za sztukę. :-)

    WN

  • 2. Data: 2007-08-30 21:27:06
    Temat: Re: ING i księgowanie zaległych opłat
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Sie, 23:15, Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:
    > Witajcie,
    >
    > Mam pytanie - jak zachowuje się ING w przypadku próby zaksięgowania
    > opłaty i braku wystarczającego salda?

    Masz jakies zludzenia? :)

    Te wszystkie banki sa tak przyjazne ludziom :)

    Sadze, ze poleci z automatu, nie analizujacego wysokosci kwot i oplat.

  • 3. Data: 2007-08-30 22:02:06
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    krzysztofsf pisze:

    > Masz jakies zludzenia? :)

    Tak. Znam kilka banków, gdzie księgowanie zaległych prowizji jest
    zawieszane, żeby nie narobić klientowi i sobie niepotrzebnego kłopotu.
    Parę groszy z takich opłat jest, a klient się później obraża, wydzwania,
    przychodzi, pisze, konto likwiduje, robi antyreklamę. Lepiej pobrać, jak
    już będzie z czego.

  • 4. Data: 2007-09-01 14:09:33
    Od: Beerman <k...@...o.c.z.t.a.f.m>

    Wojciech Nawara pisze:
> [...]
    >
    > Mam tam aktualnie OKO w PLN, ale bez zawartości i zastanawiam się co się
    > stanie, gdy wyślę SMSa sprawdzającego saldo. Koszt wysłania SMSa przez

    w ING przy poleceniu zaplaty i braku srodkow na koncie przywalalo kare
    chyba 5zł i odrzucało transakcje. Jesli chodzi o takie duperele jak
    oplata za sms, debetowke albo wycofana juz oplata za prowadzenie konta
    studenckiego - zawsze po prostu powstawalo ujemne saldo konta, bez
    zadnych odesetek ani kar. Ale tutaj mowie o ROR a nie OKO w ING

  • 5. Data: 2007-09-05 21:31:15
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Wojciech Nawara pisze:

> [...]
    > przewalone na resztę życia ;-) czy jest coś takiego jak "zaległe
    > prowizje" i opłata się zaksięguje dopiero, gdy będzie z czego pobrać?

    Spytałem w ING. Poniżej przytaczam odpowiedź:

    <cytat>
    W odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, iż w sytuacji,
    kiedy na rachunku brak jest wystarczających środków do pobrania
    prowizji, Bank pobiera kwotę, która aktualnie jest na rachunku.
    Powoduje to powstanie salda debetowego.
    Pozostała część prowizji, pobierana jest po wpływie środków na
    rachunek.
    </cytat>

    Czy ktoś mógłby mi przetłumaczyć z ichniego na nasze? Skoro bank pobiera
    kwotę, która jest aktualnie na rachunku, a pozostała część
    prowizji/opłaty później, to przecież NIE powoduje to powstania
    (niedozwolonego) salda debetowego. Co zatem miał na myśli poeta?