eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Kradzież z konta ? - Multibank
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 11. Data: 2010-05-18 17:28:42
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.05.2010 18:59), witek wrote:
    > mvoicem wrote:
    >> (18.05.2010 18:35), MarekZ wrote:
    >>> Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >>> grup dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >>>
    >>> Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
    >>> klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
    >>> Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
    >>
    >> Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
    >> przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
    >>
    >
    > przez pomyłkę.
    > Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej pomyłki.

    No ale to Multi mógłby zrobić storno. PKO nie może przecież robić storna
    komuś w Multi, w dodatku bez wiedzy Multi. Chyba że czegoś nie wiem ...

    p. m.


  • 12. Data: 2010-05-18 17:37:45
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:
    > (18.05.2010 18:59), witek wrote:
    >> mvoicem wrote:
    >>> (18.05.2010 18:35), MarekZ wrote:
    >>>> Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >>>> grup dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >>>>
    >>>> Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
    >>>> klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
    >>>> Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
    >>> Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
    >>> przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
    >>>
    >> przez pomyłkę.
    >> Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej pomyłki.
    >
    > No ale to Multi mógłby zrobić storno. PKO nie może przecież robić storna
    > komuś w Multi, w dodatku bez wiedzy Multi. Chyba że czegoś nie wiem ...
    >
    > p. m.

    multi zrobilo i wpisujac komu odeslali przy okazji poinformowali co sie
    stalo.
    miloby bylo gdyby zadzwonili i poifnormowali sami, zanim czlowiek sam
    sie zacznie orientowac o co chodzi.


  • 13. Data: 2010-05-18 17:38:29
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4bf2ce4d$0$17082$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > No ale to Multi mógłby zrobić storno. PKO nie może przecież robić storna
    > komuś w Multi, w dodatku bez wiedzy Multi. Chyba że czegoś nie wiem ...

    No ale to PKO BP wie, że zrealizowało nieistniejącą dyspozycję uznania
    jakiegoś rachunku, więc w moim rozumieniu tej sytuacji to ono wysyła
    dyspozycję naprawiającą ten swój błąd (nie wnikam tu w prawne aspekty).


  • 14. Data: 2010-05-18 18:12:09
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: "george" <g...@v...pl>


    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    news:hsuj86$eqe$6@inews.gazeta.pl...
    > mvoicem wrote:
    >> (18.05.2010 18:59), witek wrote:
    >>> mvoicem wrote:
    >>>> (18.05.2010 18:35), MarekZ wrote:
    >>>>> Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >>>>> grup dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >>>>>
    >>>>> Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
    >>>>> klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
    >>>>> Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
    >>>> Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
    >>>> przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
    >>>>
    >>> przez pomyłkę.
    >>> Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej
    >>> pomyłki.
    >>
    >> No ale to Multi mógłby zrobić storno. PKO nie może przecież robić storna
    >> komuś w Multi, w dodatku bez wiedzy Multi. Chyba że czegoś nie wiem ...
    >>
    >> p. m.
    >
    > multi zrobilo i wpisujac komu odeslali przy okazji poinformowali co sie
    > stalo.
    > miloby bylo gdyby zadzwonili i poifnormowali sami, zanim czlowiek sam sie
    > zacznie orientowac o co chodzi.

    Tak, powinni zadzwonic i poinformowac czy zgadza sie Pan / Pani na zwrot w/w
    kwoty bo poprosił o to bank PKOBP. Ty odmawiasz i PKO powinno wytoczyc ci
    sprawe cywilną.

    Tu natomiast nastąpiło to w "skrócie" z pominieciem sądu cywilnego.
    Zwróc sie do multi o wyjaśnienie na jakiej podstawie prawnej ów "zwrot"
    nastąpił.
    Czym sie bank kierował ? Być może jest coś na ten temat w prawie bankowym...
    Ciekawe jak to wyjaśnią.

    Gdybym ja przelał komuś pieniądze przez pomyłkę to tak łatwo bym nie miał.
    Musiałbym sie ciągać z tym kimś po sądach o ile wogole bym sie dowiedział do
    kogo pieniądze poszły. Na tym przykładzie widać jak bankowcy sobie jaja
    robią z prawa.
    Prawo jest dla malutkich a nie dla banków. Kolega z innego banku poległ to
    kolega mu pomoże. Kowalskiego kłody pod nogi raczej.

    george.


  • 15. Data: 2010-05-18 18:39:31
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>

    > jeśli podwójny przelew wynika z błedów wewnątrzbankowych i nie jest
    > związany z żadnym zleceniem klienta, to wiekszość banków zastrzega sobie
    > prawo zrobionia korekty i poinformowania o tym klienta.
    > Jeśli to podwójne zlecenie wyszło od klienta, to bank nie ma prawa w to
    > ingerować.

    Nawet jeśli jest to wynik błędu banku to powinien wysłać bank jakieś
    pismo lub zadzwonić wyjaśnić sprawę. W związku z tą sytuacją pracownik
    zaksięgował wpłatę i wystawił fakturę VAT od której zapłacę podatki a
    którą teraz muszę pewnie z korygować tylko nie wiem który przelew z
    korygować ani kto ma podpisać korektę jeśli to wina banku.

    No nic napisze reklamację do Multibanku o wyjaśnienie sprawy.


  • 16. Data: 2010-05-18 18:53:19
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>

    > multi zrobilo i wpisujac komu odeslali przy okazji poinformowali co sie
    > stalo.
    > miloby bylo gdyby zadzwonili i poifnormowali sami, zanim czlowiek sam
    > sie zacznie orientowac o co chodzi.

    W potwierdzeniu wykonania w polu Nadawca są dane mojej firmy. A tytuł
    przelewu niestwierdza jednoznacznie którego przelewu to dotyczy.
    Na infolinii Pani wiedziała tyle ile w tytule przelewu na koncie miałem
    po szczegóły odsyłała do Banku PKOBP na pytanie a dokładnie gdzie mam
    dzwonić pod jaki numer itp to nie znała odpowiedzi mam spróbować na
    infolinii PKOBP :)

    Jutro wystosuje pismo do Multi.


  • 17. Data: 2010-05-18 19:53:21
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    george wrote:
    >
    > Tak, powinni zadzwonic i poinformowac czy zgadza sie Pan / Pani na zwrot
    > w/w kwoty bo poprosił o to bank PKOBP.

    Bank PKO nie był zlecającym przelew.

    > Ty odmawiasz i PKO powinno
    > wytoczyc ci sprawe cywilną.

    j.w.
    jakby to bank byl ci coś winien i puścił przelew dwa razy to tak.

    >
    > Tu natomiast nastąpiło to w "skrócie" z pominieciem sądu cywilnego.
    > Zwróc sie do multi o wyjaśnienie na jakiej podstawie prawnej ów "zwrot"
    > nastąpił.
    > Czym sie bank kierował ? Być może jest coś na ten temat w prawie
    > bankowym...
    > Ciekawe jak to wyjaśnią.

    j.w.

    >
    > Gdybym ja przelał komuś pieniądze przez pomyłkę to tak łatwo bym nie miał.

    j.w.


  • 18. Data: 2010-05-18 20:02:08
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: "george" <g...@v...pl>


    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    news:hsur6f$eqe$8@inews.gazeta.pl...
    > george wrote:
    >>
    >> Tak, powinni zadzwonic i poinformowac czy zgadza sie Pan / Pani na zwrot
    >> w/w kwoty bo poprosił o to bank PKOBP.
    >
    > Bank PKO nie był zlecającym przelew.

    być może

    >
    >> Ty odmawiasz i PKO powinno wytoczyc ci sprawe cywilną.
    >
    > j.w.
    > jakby to bank byl ci coś winien i puścił przelew dwa razy to tak.

    a słyszałeś o tej awarii że pkobp pusciło 2 razy mimo że klienci zlecili raz
    ?
    kto był zlecającym drugi przelew ? SKYNET ?

    george


  • 19. Data: 2010-05-18 20:05:24
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Piekarski <m...@i...pl> writes:

    > Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę
    > że między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny
    > wychodzący -50zł
    > Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
    > Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
    > Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
    >
    > Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
    > dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie
    > jestem w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.

    I wszystkie z tego samego konta w PKOBP? :-)

    > Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
    > płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
    > dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
    > informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
    > koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.

    Ciekawe jak to sobie wyobraza.

    > Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
    > pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?

    Nie, to przeciez Multi zrobil, nie PKOBP.

    > a multibank niema żadnych informacji które by
    > wyjaśniły sytuację.

    To niech zrobi zwrot zwrotu jesli jest tylko tak mądry.

    > Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
    > podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę

    Bez sensu.

    Teoretycznie bank moze korygowac swoje bledy (nie jakiegos innego banku,
    ale z powyzszego nie wynika, ze to nie byl blad Multi). Tyle ze to jego
    prawo to jedno, a zupelnie inna rzecza jest obowiazek naprawienia szkody
    klientowi, jesli taka wystapila. Dodatkowo klient jest konsumentem,
    a bank - profesjonalista.

    Gdyby bylo inaczej, te wszystkie nigeryjskie "zakupy" bylyby oplacane
    zwyczajnie przelewem np. przez PKOBP i po wysylce wlasnie tak
    "korygowane". Ale przelew to nie jest np. czek, ktorego wartosc mozna
    "warunkowo" postawic do dyspozycji klienta, i ew. wyjasniac pozniej.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 20. Data: 2010-05-18 20:31:34
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>

    W dniu 2010-05-18 22:05, Krzysztof Halasa pisze:
    > Marcin Piekarski<m...@i...pl> writes:
    >
    >> Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę
    >> że między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny
    >> wychodzący -50zł
    >> Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
    >> Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
    >> Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
    >>
    >> Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
    >> dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie
    >> jestem w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.
    >
    > I wszystkie z tego samego konta w PKOBP? :-)

    W tym dniu nie było żadnego przelewu z numerem konto na które kasa wróciła.


    >> Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
    >> płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
    >> dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
    >> informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
    >> koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
    >
    > Ciekawe jak to sobie wyobraza.
    >
    >> Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
    >> pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?
    >
    > Nie, to przeciez Multi zrobil, nie PKOBP.

    Pani z infolinii twierdzi że to PKOBP zabrało....


    >> a multibank niema żadnych informacji które by
    >> wyjaśniły sytuację.
    >
    > To niech zrobi zwrot zwrotu jesli jest tylko tak mądry.
    >
    >> Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
    >> podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę
    >
    > Bez sensu.
    >
    > Teoretycznie bank moze korygowac swoje bledy (nie jakiegos innego banku,
    > ale z powyzszego nie wynika, ze to nie byl blad Multi). Tyle ze to jego
    > prawo to jedno, a zupelnie inna rzecza jest obowiazek naprawienia szkody
    > klientowi, jesli taka wystapila. Dodatkowo klient jest konsumentem,
    > a bank - profesjonalista.

    wg rozmowy telefonicznej i sądząc po tytule przelewu to PKOBP popełniło
    błąd. A w systemie multi Pani nie miala żadnych info na temat przyczyny
    zwrotu.


strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1