-
11. Data: 2010-05-18 17:28:42
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: mvoicem <m...@g...com>
(18.05.2010 18:59), witek wrote:
> mvoicem wrote:
>> (18.05.2010 18:35), MarekZ wrote:
>>> Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
>>> grup dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
a.pl...
>>>
>>> Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
>>> klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
>>> Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
>>
>> Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
>> przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
>>
>
> przez pomyłkę.
> Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej pomyłki.
No ale to Multi mógłby zrobić storno. PKO nie może przecież robić storna
komuś w Multi, w dodatku bez wiedzy Multi. Chyba że czegoś nie wiem ...
p. m.
-
12. Data: 2010-05-18 17:37:45
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
mvoicem wrote:
> (18.05.2010 18:59), witek wrote:
>> mvoicem wrote:
>>> (18.05.2010 18:35), MarekZ wrote:
>>>> Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
>>>> grup dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
a.pl...
>>>>
>>>> Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
>>>> klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
>>>> Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
>>> Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
>>> przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
>>>
>> przez pomyłkę.
>> Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej pomyłki.
>
> No ale to Multi mógłby zrobić storno. PKO nie może przecież robić storna
> komuś w Multi, w dodatku bez wiedzy Multi. Chyba że czegoś nie wiem ...
>
> p. m.
multi zrobilo i wpisujac komu odeslali przy okazji poinformowali co sie
stalo.
miloby bylo gdyby zadzwonili i poifnormowali sami, zanim czlowiek sam
sie zacznie orientowac o co chodzi.
-
13. Data: 2010-05-18 17:38:29
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4bf2ce4d$0$17082$6...@n...neostrad
a.pl...
> No ale to Multi mógłby zrobić storno. PKO nie może przecież robić storna
> komuś w Multi, w dodatku bez wiedzy Multi. Chyba że czegoś nie wiem ...
No ale to PKO BP wie, że zrealizowało nieistniejącą dyspozycję uznania
jakiegoś rachunku, więc w moim rozumieniu tej sytuacji to ono wysyła
dyspozycję naprawiającą ten swój błąd (nie wnikam tu w prawne aspekty).
-
14. Data: 2010-05-18 18:12:09
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: "george" <g...@v...pl>
"witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
news:hsuj86$eqe$6@inews.gazeta.pl...
> mvoicem wrote:
>> (18.05.2010 18:59), witek wrote:
>>> mvoicem wrote:
>>>> (18.05.2010 18:35), MarekZ wrote:
>>>>> Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
>>>>> grup dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
a.pl...
>>>>>
>>>>> Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
>>>>> klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
>>>>> Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
>>>> Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
>>>> przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
>>>>
>>> przez pomyłkę.
>>> Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej
>>> pomyłki.
>>
>> No ale to Multi mógłby zrobić storno. PKO nie może przecież robić storna
>> komuś w Multi, w dodatku bez wiedzy Multi. Chyba że czegoś nie wiem ...
>>
>> p. m.
>
> multi zrobilo i wpisujac komu odeslali przy okazji poinformowali co sie
> stalo.
> miloby bylo gdyby zadzwonili i poifnormowali sami, zanim czlowiek sam sie
> zacznie orientowac o co chodzi.
Tak, powinni zadzwonic i poinformowac czy zgadza sie Pan / Pani na zwrot w/w
kwoty bo poprosił o to bank PKOBP. Ty odmawiasz i PKO powinno wytoczyc ci
sprawe cywilną.
Tu natomiast nastąpiło to w "skrócie" z pominieciem sądu cywilnego.
Zwróc sie do multi o wyjaśnienie na jakiej podstawie prawnej ów "zwrot"
nastąpił.
Czym sie bank kierował ? Być może jest coś na ten temat w prawie bankowym...
Ciekawe jak to wyjaśnią.
Gdybym ja przelał komuś pieniądze przez pomyłkę to tak łatwo bym nie miał.
Musiałbym sie ciągać z tym kimś po sądach o ile wogole bym sie dowiedział do
kogo pieniądze poszły. Na tym przykładzie widać jak bankowcy sobie jaja
robią z prawa.
Prawo jest dla malutkich a nie dla banków. Kolega z innego banku poległ to
kolega mu pomoże. Kowalskiego kłody pod nogi raczej.
george.
-
15. Data: 2010-05-18 18:39:31
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>
> jeśli podwójny przelew wynika z błedów wewnątrzbankowych i nie jest
> związany z żadnym zleceniem klienta, to wiekszość banków zastrzega sobie
> prawo zrobionia korekty i poinformowania o tym klienta.
> Jeśli to podwójne zlecenie wyszło od klienta, to bank nie ma prawa w to
> ingerować.
Nawet jeśli jest to wynik błędu banku to powinien wysłać bank jakieś
pismo lub zadzwonić wyjaśnić sprawę. W związku z tą sytuacją pracownik
zaksięgował wpłatę i wystawił fakturę VAT od której zapłacę podatki a
którą teraz muszę pewnie z korygować tylko nie wiem który przelew z
korygować ani kto ma podpisać korektę jeśli to wina banku.
No nic napisze reklamację do Multibanku o wyjaśnienie sprawy.
-
16. Data: 2010-05-18 18:53:19
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>
> multi zrobilo i wpisujac komu odeslali przy okazji poinformowali co sie
> stalo.
> miloby bylo gdyby zadzwonili i poifnormowali sami, zanim czlowiek sam
> sie zacznie orientowac o co chodzi.
W potwierdzeniu wykonania w polu Nadawca są dane mojej firmy. A tytuł
przelewu niestwierdza jednoznacznie którego przelewu to dotyczy.
Na infolinii Pani wiedziała tyle ile w tytule przelewu na koncie miałem
po szczegóły odsyłała do Banku PKOBP na pytanie a dokładnie gdzie mam
dzwonić pod jaki numer itp to nie znała odpowiedzi mam spróbować na
infolinii PKOBP :)
Jutro wystosuje pismo do Multi.
-
17. Data: 2010-05-18 19:53:21
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
george wrote:
>
> Tak, powinni zadzwonic i poinformowac czy zgadza sie Pan / Pani na zwrot
> w/w kwoty bo poprosił o to bank PKOBP.
Bank PKO nie był zlecającym przelew.
> Ty odmawiasz i PKO powinno
> wytoczyc ci sprawe cywilną.
j.w.
jakby to bank byl ci coś winien i puścił przelew dwa razy to tak.
>
> Tu natomiast nastąpiło to w "skrócie" z pominieciem sądu cywilnego.
> Zwróc sie do multi o wyjaśnienie na jakiej podstawie prawnej ów "zwrot"
> nastąpił.
> Czym sie bank kierował ? Być może jest coś na ten temat w prawie
> bankowym...
> Ciekawe jak to wyjaśnią.
j.w.
>
> Gdybym ja przelał komuś pieniądze przez pomyłkę to tak łatwo bym nie miał.
j.w.
-
18. Data: 2010-05-18 20:02:08
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: "george" <g...@v...pl>
"witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
news:hsur6f$eqe$8@inews.gazeta.pl...
> george wrote:
>>
>> Tak, powinni zadzwonic i poinformowac czy zgadza sie Pan / Pani na zwrot
>> w/w kwoty bo poprosił o to bank PKOBP.
>
> Bank PKO nie był zlecającym przelew.
być może
>
>> Ty odmawiasz i PKO powinno wytoczyc ci sprawe cywilną.
>
> j.w.
> jakby to bank byl ci coś winien i puścił przelew dwa razy to tak.
a słyszałeś o tej awarii że pkobp pusciło 2 razy mimo że klienci zlecili raz
?
kto był zlecającym drugi przelew ? SKYNET ?
george
-
19. Data: 2010-05-18 20:05:24
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Marcin Piekarski <m...@i...pl> writes:
> Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę
> że między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny
> wychodzący -50zł
> Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
> Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
> Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
>
> Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
> dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie
> jestem w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.
I wszystkie z tego samego konta w PKOBP? :-)
> Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
> płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
> dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
> informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
> koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
Ciekawe jak to sobie wyobraza.
> Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
> pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?
Nie, to przeciez Multi zrobil, nie PKOBP.
> a multibank niema żadnych informacji które by
> wyjaśniły sytuację.
To niech zrobi zwrot zwrotu jesli jest tylko tak mądry.
> Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
> podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę
Bez sensu.
Teoretycznie bank moze korygowac swoje bledy (nie jakiegos innego banku,
ale z powyzszego nie wynika, ze to nie byl blad Multi). Tyle ze to jego
prawo to jedno, a zupelnie inna rzecza jest obowiazek naprawienia szkody
klientowi, jesli taka wystapila. Dodatkowo klient jest konsumentem,
a bank - profesjonalista.
Gdyby bylo inaczej, te wszystkie nigeryjskie "zakupy" bylyby oplacane
zwyczajnie przelewem np. przez PKOBP i po wysylce wlasnie tak
"korygowane". Ale przelew to nie jest np. czek, ktorego wartosc mozna
"warunkowo" postawic do dyspozycji klienta, i ew. wyjasniac pozniej.
--
Krzysztof Halasa
-
20. Data: 2010-05-18 20:31:34
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>
W dniu 2010-05-18 22:05, Krzysztof Halasa pisze:
> Marcin Piekarski<m...@i...pl> writes:
>
>> Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę
>> że między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny
>> wychodzący -50zł
>> Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
>> Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
>> Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
>>
>> Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
>> dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie
>> jestem w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.
>
> I wszystkie z tego samego konta w PKOBP? :-)
W tym dniu nie było żadnego przelewu z numerem konto na które kasa wróciła.
>> Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
>> płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
>> dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
>> informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
>> koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
>
> Ciekawe jak to sobie wyobraza.
>
>> Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
>> pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?
>
> Nie, to przeciez Multi zrobil, nie PKOBP.
Pani z infolinii twierdzi że to PKOBP zabrało....
>> a multibank niema żadnych informacji które by
>> wyjaśniły sytuację.
>
> To niech zrobi zwrot zwrotu jesli jest tylko tak mądry.
>
>> Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
>> podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę
>
> Bez sensu.
>
> Teoretycznie bank moze korygowac swoje bledy (nie jakiegos innego banku,
> ale z powyzszego nie wynika, ze to nie byl blad Multi). Tyle ze to jego
> prawo to jedno, a zupelnie inna rzecza jest obowiazek naprawienia szkody
> klientowi, jesli taka wystapila. Dodatkowo klient jest konsumentem,
> a bank - profesjonalista.
wg rozmowy telefonicznej i sądząc po tytule przelewu to PKOBP popełniło
błąd. A w systemie multi Pani nie miala żadnych info na temat przyczyny
zwrotu.