-
61. Data: 2010-05-21 10:54:36
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>
W dniu 2010-05-18 17:45, Marcin Piekarski pisze:
> Witam.
> Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę że
> między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny wychodzący -50zł
> Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
> Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
> Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
>
> Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
> dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie jestem
> w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.
>
> Dodam że wszystkie wpływy są na bieżąco księgowane i wysyłane do
> klientów fakturki nawet te podwójne.
> Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
> płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
> dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
> informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
> koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
>
> Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
> pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
> jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
> wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
> podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.
>
> Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.
>
>
Mam Odpowiedź na reklamacje:
Szanowny Panie,
w związku z reklamacją uprzejmie informujemy, że w dniu 7 maja 2010
roku Bank PKO BP S.A zrealizował
dwukrotnie dyspozycję pojedynczego przelewu na Pana rachunek firmowy w
MultiBanku. Z
uwagi na zaistniałą sytuację Bank PKO BP S.A zwrócił się do MultiBanku z
prośbą o
zwrot błędnie przekazanej kwoty. W związku z powyższym, na podstawie
paragrafu 155
Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bieżących w MultiBanku,
założona
została blokada na kwotę 50,00 PLN a następnie dokonano korekty
księgowania i zwrotu
środków do Banku PKO BP S.A.
Przepraszamy za niedogodności.
Wyrażamy nadzieję, że powyższe informacje okażą się dla Pana pomocne i
wystarczające.
Z poważaniem
MultiBank
W reklamacji poprosiłem o wskazanie którego przelewu dotyczy korekta i
nic na ten temat nie odpisali. Odpowiedź ogólnikowa napisze jeszcze raz
im zapytanie.
-
62. Data: 2010-05-21 12:15:21
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>
W dniu 2010-05-21 12:54, Marcin Piekarski pisze:
> Mam Odpowiedź na reklamacje:
>
> Szanowny Panie,
> w związku z reklamacją uprzejmie informujemy, że w dniu 7 maja 2010 roku
> Bank PKO BP S.A zrealizował
> dwukrotnie dyspozycję pojedynczego przelewu na Pana rachunek firmowy w
> MultiBanku. Z
> uwagi na zaistniałą sytuację Bank PKO BP S.A zwrócił się do MultiBanku z
> prośbą o
> zwrot błędnie przekazanej kwoty. W związku z powyższym, na podstawie
> paragrafu 155
> Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bieżących w MultiBanku,
> założona
> została blokada na kwotę 50,00 PLN a następnie dokonano korekty
> księgowania i zwrotu
> środków do Banku PKO BP S.A.
>
> Przepraszamy za niedogodności.
§155. W przypadku dokonania nieprawidłowego zapisu ksiegowego na
Rachunku, MultiBank dokonuje korekty tego zapisu oraz niezwłocznie
powiadamia Posiadacza Rachunku o dokonanej korekcie i podaje jej przyczyny.
Bank powołuje się na punkt z którego się nie wywiązał.
Nikt mnie nie powiadomił o błędzie,korekcie Musiałem sam interweniować i
do dnia dzisiejszego nadal nie wiem którego przelewu to dotyczy.
-
63. Data: 2010-05-21 19:03:52
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: MAR <m...@s...org>
W dniu 2010.05.21 12:42, Marcin Piekarski pisze:
>
> Tak posiadam umowę w której klient za wykonana usługę zobowiązuje się
> płacić przelewem na podane konto i z ustalonym tytułem przelewu.
No to przecież muszą być 2 przelewy od tego samego klienta z takim samym
tytułem przelewu.
Jeśli tytuł przelewu jest unikatowy, to chyba nie ma problemu?
> W jaki sposób mam się zabezpieczyć skoro dostałem od klienta przelew z
> godnie z umową ? tytuł się zgadza dane się zgadzają pieniążki też się
> zgadzają. Zgodnie z tym wykonuje mu usługę i wystawiam fakturę i mu ją
> odsyłam.
Skoro wpływ na konto zgadza się z umową, to znaczy że nie było
podwójnego przelewu.
A jeśli był, to:
wystawiono fakturę na kwotę 2 razy wyższą niż w umowie
lub
wystawiono fakturę na kwotę z umowy, a kwota z drugiego przelewu została
przeoczona
>A teraz po 11 dniach bank zabiera mi pieniążki bez żadnego
> wyjaśnienia. Możliwe że to normalne ale ja się pierwszy raz z tym spotykam.
Masz rację, domagając się dokładnych informacji o zaistniałej sytuacji:
Skoro PKOBP raz się pomylił, to jest mało wiarygodny i drugi raz też
mógł i nie było podwójnej wpłaty na Twoje konto.
--
Mar
-
64. Data: 2010-05-22 08:41:19
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: "kashmiri" <n...@n...com>
Marcin Piekarski <m...@i...pl> dared to write:
>>> Po czym wnosisz że dostałem przelew na którego nie miałem umowy ?
>>> Wszystkie przelewy w dniu błędnego przelewu były moich klientów.
>>
>> Miałeś umowę na przelew???
>>
>> Umowa jest na usługi, i system w Twoim przedsiębiorstwie musi zawsze
>> upewniać się, że klient rzeczywiście dokonał zakupu.
>
>
> Tak posiadam umowę w której klient za wykonana usługę zobowiązuje się
> płacić przelewem na podane konto i z ustalonym tytułem przelewu.
>
> W jaki sposób mam się zabezpieczyć skoro dostałem od klienta przelew z
> godnie z umową ? tytuł się zgadza dane się zgadzają pieniążki też się
> zgadzają. Zgodnie z tym wykonuje mu usługę i wystawiam fakturę i mu ją
> odsyłam. A teraz po 11 dniach bank zabiera mi pieniążki bez żadnego
> wyjaśnienia. Możliwe że to normalne ale ja się pierwszy raz z tym
> spotykam.
Nie normalne, ale legalne i się zdarza.
Rozwiązanie: każda transakcja MUSI mieć unikatowy identyfikator. Zresztą dobrze
projektowane systemy tak mają.
Klient zamiast wysyłać przelew powinien klikać gdzieś na Twojej stronie www:
"Zamawiam" - po czym dostaje maila z tytułem przelewu, jaki ma wykonać (albo od razu
ma przekierowanie do systemu Przelewy24, Dotpay, Polcard itd.). Przy czym każde takie
zamówienie musi też rejestrować się w Twojej bazie danych, bez względu na to czy
przelew przyjdzie czy nie. Strata miejsca, ale niestety.
pzdr.
k.
-
65. Data: 2010-05-22 09:00:20
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
mvoicem <m...@g...com> writes:
>> Zawsze jest podwójne uwierzytelnianie, w tym jedno świadomie przez zlecającego -
właśnie dlatego, że samo otrzymanie przelewu przez system usługodawcy NIE STANOWI
UMOWY w sensie prawnym.
>
> A to dlaczego? A jeżeli w tytule przelewu jest "proszę o doładowanie
> numeru XXX YYY ZZZ" ? Nie ma umowy?
OD ZAWSZE prenumerate czasopism zamawialo sie przez wyslanie przelewu
z opisem 'prenumerata TYTUL za okres'. Zawsze dzialalo i dziala nadal.
Zadnych dodatkowych umow ani nic.
Niektorzy to by chcieli wszystko obwarowac setkami pism, pieczatek i
utrudnien.
MJ
-
66. Data: 2010-05-24 06:38:36
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>
Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:ht1dn9$o2n$1@news.onet.pl...
> george <g...@v...pl> dared to write:
>> "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message
>> news:ht0n3h$2nq$1@news.onet.pl...
>> xbartx <b...@h...net> dared to write:
>>> Dnia Wed, 19 May 2010 13:22:23 +0200, Gosc napisał(a):
ciach...
>> To tyle w temacie. Banki mają prawo dokonać korekty błędnych zapisów bez
>> informowania klientów.
>> chcesz mi powiedzieć że po zakończeniu sesji eliksiru bank nadawca nie
>> musi wyrównać cyferek w KIR'ze ? A to dopiero ciekawostka...
> Musi. Ale jak zauważy, że się rąbnął, też MUSI to skorygować. A korekta
> to są właśnie cyferki przesyłane przez system elektroniczny - a nie
> podanie czy telefon do KIR-u o łaskawą zgodę na korektę.
> k.
Za przeproszeniem, a co ma KIR do tego?
Kir wykonał zlecenia zgodnie z przesłanymi przez bank. I KIR nie trzyma
żadnych pieniedzy. Po rozliczeniu transakcji KIR przekazuje INFORMACJE kto
do kogo przekazał pieniądze, same pieniądze "przekłada" na rachunkach banków
NBP.
Telefon do KIR w tej sytuacji można by porównać do pretensji do operatora
komórkowego, że pozwolił zadzwonić do kogoś, do kogo niechciałeś dzwonić,
ale wybrałeś jego numer...
--
Pozdrawiam,
MacGregor
-
67. Data: 2010-05-24 07:04:40
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>
Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:4bf2f92c$0$17103$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2010-05-18 22:05, Krzysztof Halasa pisze:
>> Marcin Piekarski<m...@i...pl> writes:
>>> Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę
>>> że między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny
>>> wychodzący -50zł
>>> Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
>>> Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
>>> Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
>>> Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
>>> dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie
>>> jestem w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.
>> I wszystkie z tego samego konta w PKOBP? :-)
> W tym dniu nie było żadnego przelewu z numerem konto na które kasa
> wróciła.
Ciach
...
Bo przelew nie "wyszedł" z rachunku nadawcy więc nie może "wrócić" na ten
rachunek. Zapewne zwrot kest na rachunek techniczny w PKO BP.
--
Pozdrawiam,
MacGregor
-
68. Data: 2010-05-24 08:26:15
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: "kashmiri" <n...@n...com>
MacGregor <m...@s...poczta.onet.pl> dared to write:
> Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> news:ht1dn9$o2n$1@news.onet.pl...
>> george <g...@v...pl> dared to write:
>>> "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message
>>> news:ht0n3h$2nq$1@news.onet.pl...
>>> xbartx <b...@h...net> dared to write:
>>>> Dnia Wed, 19 May 2010 13:22:23 +0200, Gosc napisał(a):
> ciach...
>>> To tyle w temacie. Banki mają prawo dokonać korekty błędnych zapisów bez
>>> informowania klientów.
>>> chcesz mi powiedzieć że po zakończeniu sesji eliksiru bank nadawca nie
>>> musi wyrównać cyferek w KIR'ze ? A to dopiero ciekawostka...
>> Musi. Ale jak zauważy, że się rąbnął, też MUSI to skorygować. A korekta
>> to są właśnie cyferki przesyłane przez system elektroniczny - a nie
>> podanie czy telefon do KIR-u o łaskawą zgodę na korektę.
>> k.
> Za przeproszeniem, a co ma KIR do tego?
> Kir wykonał zlecenia zgodnie z przesłanymi przez bank. I KIR nie trzyma
> żadnych pieniedzy. Po rozliczeniu transakcji KIR przekazuje INFORMACJE
> kto do kogo przekazał pieniądze, same pieniądze "przekłada" na
> rachunkach banków NBP.
> Telefon do KIR w tej sytuacji można by porównać do pretensji do operatora
> komórkowego, że pozwolił zadzwonić do kogoś, do kogo niechciałeś dzwonić,
> ale wybrałeś jego numer...
Sorki, chodziło mi o instytucję, która prowadzi konta dla członków KIR. Z automatu
przyjąłem, że jest to KIR (a to dlatego, że niedawno czytałem o wprowadzaniu
podobnego systemu rozliczeń w... Indiach). Co jednak nie zmienia sensu mojej
wypowiedzi nt. sposobu dokonywania korekty transakcji - elektronicznie, nie "na
telefon".
k.