  • 61. Data: 2010-05-21 10:54:36
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>

    W dniu 2010-05-18 17:45, Marcin Piekarski pisze:
> [...]
    > dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
    > informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
    > koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
    >
    > Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
    > pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
    > jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
    > wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
    > podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.
    >
    > Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.

    Mam Odpowiedź na reklamacje:

    Szanowny Panie,
    w związku z reklamacją uprzejmie informujemy, że w dniu 7 maja 2010
    roku Bank PKO BP S.A zrealizował
    dwukrotnie dyspozycję pojedynczego przelewu na Pana rachunek firmowy w
    MultiBanku. Z
    uwagi na zaistniałą sytuację Bank PKO BP S.A zwrócił się do MultiBanku z
    prośbą o
    zwrot błędnie przekazanej kwoty. W związku z powyższym, na podstawie
    paragrafu 155
    Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bieżących w MultiBanku,
    założona
    została blokada na kwotę 50,00 PLN a następnie dokonano korekty
    księgowania i zwrotu
    środków do Banku PKO BP S.A.

    Przepraszamy za niedogodności.

    Wyrażamy nadzieję, że powyższe informacje okażą się dla Pana pomocne i
    wystarczające.

    Z poważaniem
    MultiBank

    W reklamacji poprosiłem o wskazanie którego przelewu dotyczy korekta i
    nic na ten temat nie odpisali. Odpowiedź ogólnikowa napisze jeszcze raz
    im zapytanie.

  • 62. Data: 2010-05-21 12:15:21
    Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>

    W dniu 2010-05-21 12:54, Marcin Piekarski pisze:

> [...]
    > założona
    > została blokada na kwotę 50,00 PLN a następnie dokonano korekty

    §155. W przypadku dokonania nieprawidłowego zapisu ksiegowego na
    Rachunku, MultiBank dokonuje korekty tego zapisu oraz niezwłocznie
    powiadamia Posiadacza Rachunku o dokonanej korekcie i podaje jej przyczyny.

    Bank powołuje się na punkt z którego się nie wywiązał.
    Nikt mnie nie powiadomił o błędzie,korekcie Musiałem sam interweniować i
    do dnia dzisiejszego nadal nie wiem którego przelewu to dotyczy.

  • 63. Data: 2010-05-21 19:03:52
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.05.21 12:42, Marcin Piekarski pisze:

    > Tak posiadam umowę w której klient za wykonana usługę zobowiązuje się
    > płacić przelewem na podane konto i z ustalonym tytułem przelewu.

    No to przecież muszą być 2 przelewy od tego samego klienta z takim samym
    tytułem przelewu.
    Jeśli tytuł przelewu jest unikatowy, to chyba nie ma problemu?

    > W jaki sposób mam się zabezpieczyć skoro dostałem od klienta przelew z
    > godnie z umową ? tytuł się zgadza dane się zgadzają pieniążki też się
    > zgadzają. Zgodnie z tym wykonuje mu usługę i wystawiam fakturę i mu ją
    > odsyłam.

    Skoro wpływ na konto zgadza się z umową, to znaczy że nie było
    podwójnego przelewu.
    A jeśli był, to:
    wystawiono fakturę na kwotę 2 razy wyższą niż w umowie
    lub
    wystawiono fakturę na kwotę z umowy, a kwota z drugiego przelewu została
    przeoczona

    >A teraz po 11 dniach bank zabiera mi pieniążki bez żadnego
    > wyjaśnienia. Możliwe że to normalne ale ja się pierwszy raz z tym spotykam.

    Masz rację, domagając się dokładnych informacji o zaistniałej sytuacji:
    Skoro PKOBP raz się pomylił, to jest mało wiarygodny i drugi raz też
    mógł i nie było podwójnej wpłaty na Twoje konto.

    --
    Mar

  • 64. Data: 2010-05-22 08:41:19
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Marcin Piekarski <m...@i...pl> dared to write:

> [...]
    > odsyłam. A teraz po 11 dniach bank zabiera mi pieniążki bez żadnego
    > wyjaśnienia. Możliwe że to normalne ale ja się pierwszy raz z tym

    Nie normalne, ale legalne i się zdarza.

    Rozwiązanie: każda transakcja MUSI mieć unikatowy identyfikator. Zresztą dobrze
    projektowane systemy tak mają.

    Klient zamiast wysyłać przelew powinien klikać gdzieś na Twojej stronie www:
    "Zamawiam" - po czym dostaje maila z tytułem przelewu, jaki ma wykonać (albo od razu
    ma przekierowanie do systemu Przelewy24, Dotpay, Polcard itd.). Przy czym każde takie
    zamówienie musi też rejestrować się w Twojej bazie danych, bez względu na to czy
    przelew przyjdzie czy nie. Strata miejsca, ale niestety.

    pzdr.
    k.

  • 65. Data: 2010-05-22 09:00:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

> [...]
    właśnie dlatego, że samo otrzymanie przelewu przez system usługodawcy NIE STANOWI
    UMOWY w sensie prawnym.

    > A to dlaczego? A jeżeli w tytule przelewu jest "proszę o doładowanie
    > numeru XXX YYY ZZZ" ? Nie ma umowy?

    OD ZAWSZE prenumerate czasopism zamawialo sie przez wyslanie przelewu
    z opisem 'prenumerata TYTUL za okres'. Zawsze dzialalo i dziala nadal.

    Zadnych dodatkowych umow ani nic.

    Niektorzy to by chcieli wszystko obwarowac setkami pism, pieczatek i
    utrudnien.

    MJ

  • 66. Data: 2010-05-24 06:38:36
    Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > george <g...@v...pl> dared to write:
    ciach...
    > Musi. Ale jak zauważy, że się rąbnął, też MUSI to skorygować. A korekta
    > to są właśnie cyferki przesyłane przez system elektroniczny - a nie
    > podanie czy telefon do KIR-u o łaskawą zgodę na korektę.
    > k.
    Za przeproszeniem, a co ma KIR do tego?
    Kir wykonał zlecenia zgodnie z przesłanymi przez bank. I KIR nie trzyma
    żadnych pieniedzy. Po rozliczeniu transakcji KIR przekazuje INFORMACJE kto
    do kogo przekazał pieniądze, same pieniądze "przekłada" na rachunkach banków
    NBP.
    Telefon do KIR w tej sytuacji można by porównać do pretensji do operatora
    komórkowego, że pozwolił zadzwonić do kogoś, do kogo niechciałeś dzwonić,
    ale wybrałeś jego numer...

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 67. Data: 2010-05-24 07:04:40
    Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > W tym dniu nie było żadnego przelewu z numerem konto na które kasa
    > wróciła.
    Ciach
    Bo przelew nie "wyszedł" z rachunku nadawcy więc nie może "wrócić" na ten
    rachunek. Zapewne zwrot kest na rachunek techniczny w PKO BP.

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 68. Data: 2010-05-24 08:26:15
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    MacGregor <m...@s...poczta.onet.pl> dared to write:
> [...]
    > komórkowego, że pozwolił zadzwonić do kogoś, do kogo niechciałeś dzwonić,

    Sorki, chodziło mi o instytucję, która prowadzi konta dla członków KIR. Z automatu
    przyjąłem, że jest to KIR (a to dlatego, że niedawno czytałem o wprowadzaniu
    podobnego systemu rozliczeń w... Indiach). Co jednak nie zmienia sensu mojej
    wypowiedzi nt. sposobu dokonywania korekty transakcji - elektronicznie, nie "na
    telefon".

    k.