  • 1. Data: 2007-12-12 11:02:02
    Temat: MBank nie wydaje zaświadczenia o kredycie w terminie
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Witam
    Chcę sprzedać mieszkanie mam problem, złożyłem zamówienie do MBanku o
    zaświadczenie o kredycie który mam na to mieszkanie. Kupujący potrzebuje go
    dla swojego banku. kilka dni temu minęło 20 dni roboczych, które bank wg
    regulaminu ma na wydanie tego zaświadczenia. Ponaglałem, zgłosiłem
    reklamację i cisza. Zobowiązałem się w akcie notarialnym do zwrotu
    podwójnego zadatku jeśli w 40 dni nie wyślę do kupującego tego
    zaświadczenia. Jestem już zdesperowany czasu pozostało mi niewiele 18-tego
    mam zamiar wyjechać na opłaconą wycieczkę a tu nie zapowiada się żebym to
    zaświadczenie dostał. Rozpatrywanie w tym banku reklamacji trwa 31 dni!. Nie
    rusza ich, że mam jeszcze inny kredyt hipoteczny, nikt się ze mną nie
    kontaktuje w tej sprawie. Co sądzicie o skardze do Komisji Nadzoru Bankowego
    i przesłanie bankowi kopii do wiadomości?
    Dyzmund

  • 2. Data: 2007-12-12 17:28:01
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Dyzmund napisał(a):
> [...]
    > kontaktuje w tej sprawie. Co sądzicie o skardze do Komisji Nadzoru Bankowego
    > i przesłanie bankowi kopii do wiadomości?

    Mialem kiedys podobny problem (aczkolwiek chodzilo o cos innego, wiec
    nie ponioslem zadnych strat finansowych), potrzebowalem pewnego
    zaswiadczenia, dostalem co innego, a wyjasnienie sprawy zajelo dwie
    reklamacje i ostatecznie skonczylo sie telefonem z mBanku gdzie
    uslyszalem "A o co Panu chodzi w tych reklamacjach ?". Rece mi opadly.
    To jest wlasnie mBank.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2007-12-12 17:28:22
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    Przerabiałem ten sam temat, ale w lipcu br.
    Mbank wyczekał 19 dni roboczych i wysłał zaświadczenie listem zwykłym.
    Jeśli przy zamawianiu zaświadczenia w mlinii nie zastrzegłeś chęci jego
    otrzymania listem poleconym priorytetowym (wiem na pewno, że jest taka
    możliwość, ale dowiedziałem się już po fakcie), to pozostaje liczyć na cud.
    Cud, dlatego, że przed Świętami poczta zwykłe listy dostarcza dużo dłużej
    niż normalnie...
    W mojej sytuacji wyszedł jeszcze jeden problem. Otóż mimo posiadaniu kredytu
    w PLN, na zaświadczeniu napisali mi, że mam w CHF...
    Na szczęście po złożeniu reklamacji za 5 dni otrzymałem poprawną wersję.

    Radek

  • 4. Data: 2007-12-12 17:33:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Dyzmund" <d...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > kontaktuje w tej sprawie. Co sądzicie o skardze do Komisji Nadzoru
    > Bankowego
    > i przesłanie bankowi kopii do wiadomości?

    KNB ma nieco inne zadania niz zajmowanie skargami klientow
    http://www.nbp.pl/Home.aspx?f=onbp/organizacja/komis
    ja.html.
    W praktyce wyglada to tak, ze skarga skierowana do KNB jest przesylana do
    prezesa banku, ktorego dotyczy z prosba o wyjasnienie przez komorke kontroli
    wewnetrznej. Komorka kontroli bada strawe i wysyla oficjalna odpowiedz do
    KNB. Pisma przesylane do regulatora sa weryfikowane przez kilka
    jednostek/osob. Czy sadzisz, ze bedzie to trawalo mniej niz 31 dni? Ja wiem,
    ze nie.

    MK

  • 5. Data: 2007-12-12 21:18:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Radek" <k...@i...pl> writes:

> [...]
    > Jeśli przy zamawianiu zaświadczenia w mlinii nie zastrzegłeś chęci jego
    > otrzymania listem poleconym priorytetowym

    Teraz wysylanie listow poczta (obojetnie jakich, zwyklych lub
    priorytetowych, moga tez byc polecone, za pobraniem, albo wszystko
    razem) oznacza w kazdym przypadku liczenie na cud.
    Listy typowo "ida" 12-14 dni (nie sa to rekordy), na priorytet
    zona czeka od tygodnia, poprzedni byl minimalnie szybszy.

    Jesli to wynika ze swiat to chyba z wielkanocnych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2007-12-12 21:20:10
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Jesli to wynika ze swiat to chyba z wielkanocnych.

    W TV gadali ze to wina :
    1. Zblizajacych sie swiat i zwiekszonej liczby przesylek,
    2. Niedoborow kadrowych (i nie ma sie czemu dziwic skoro wg. tego co
    mowili placa szeregowego pracownika wynosi 1k PLN/miesiecznie).

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2007-12-12 22:30:17
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Mithos napisał(a):

> [...]
    > 2. Niedoborow kadrowych (i nie ma sie czemu dziwic skoro wg. tego co
    > mowili placa szeregowego pracownika wynosi 1k PLN/miesiecznie).

    Jak firma ma monopol a nie umie wywiązać się ze zobowiązań
    to niech przyzna się do tego i zrzeknie monopolu.
    :-)))

    A tak, to mamy psa (tym razem nie TPsa) ogrodnika, który sam się nie
    nażre a innym nie da.

    Rafał

  • 8. Data: 2007-12-12 23:50:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl> writes:

    > A tak, to mamy psa (tym razem nie TPsa) ogrodnika, który sam się nie
    > nażre a innym nie da.

    Przeciwnie, sam sie "nażre" (tzn. zainkasuje zaplate) a tylko nie
    wykona uslugi, albo wykona ja zle.
    Typowe dla komunistycznych molochow, nie?
    --
    Krzysztof Halasa