  • 11. Data: 2009-12-23 11:38:49
    Temat: Re: [Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "xbartx" news:hgss98$gu0$4@inews.gazeta.pl

    > Jakby to się rozwinęło i można większość płatności przez to puszczać to
    > IMO, bardzo przydatna i wygodna usługa.

    dożyjemy tego? ;)

  • 12. Data: 2009-12-23 12:21:33
    Temat: Re: [Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 23, 12:38 pm, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:
    > "xbartx"news:hgss98$gu0$4@inews.gazeta.pl

    > dożyjemy tego? ;)

    Dozyjemy, wszystko sie powoli rozkreca :)

  • 13. Data: 2009-12-23 13:15:27
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "BK" news:9b050682-72d7-4199-a14e-b1cde2d7fed3@m26g2000yq
    b.googlegroups.com

    > Dozyjemy, wszystko sie powoli rozkreca :)

    No to pozostaje cierpliwie czekać :) Oby tylko "pobór" z góry się o mnie nie
    upomniał za nim się BILIXem pobawię he he he ;)

  • 14. Data: 2009-12-23 13:34:02
    Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:hgsosj$flg$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > A ja już kiedyś o tym pisałem i powtórzę: Zupełnie nie rozumiem po co
    > wyważają otwarte drzwi. Przecież istnieje Polecenie Zapłaty - i co
    > ważniejsze: PZ już jest i działa. I to dosyć powszechnie działa. I bardzo
    > sprawnie działa. Nowe rozwiązanie w zasadzie duplikuje to, co już jest, a
    > jedynym dodatkiem jest otrzymywanie faktur bezpośrednio do banku. Jak dla
    > mnie to faktury mogę dostawać mailem, nie potrzebuję do tego banku...
    > Zwłaszcza, że nie koniecznie chciałbym by bank znał treść moich faktur...

    Ja też już o tym kiedyś pisałem ;-), ale to jest roziązanie alternatywne.
    Przy PZ to wierzyciel decyduje kiedy zabrać Ci z konta kasę, przy BILIX to
    dłużnik decyduje kiedy zapłaci.
    O ile ma się na koncie nadwyżkę, to PZ jest OK. Jeżeli miewa się
    niewystarczające środki ;-) to za niezrealizowanie PZ (a konkretnie za
    powiadomienie o tym) banki potrafią skasować kilka zł, a przelew trzeba
    zrobić później samemu.
    Przy BILIX* masz tą możliwość, że możesz zapłacić w ciągu bodajże 3
    miesięczy od dostarczenia rachunku.

    *) za Chiny Ludowe nie mam pojęcia czy tą nazę się odmienia. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 15. Data: 2009-12-23 13:46:05
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 09-12-23 11:55, Paweł pisze:
    > pgnig, enion, oni wciaz wysylaja miliony listow, ktore tanie nie sa,
    > ale znajac awersje tych firm do nowych technologii, to ani bilix,
    > ani zadna inna forma e-faktury nam nie grozi.

    Tu nie chodzi o awersję do nowych technologii, tylko o te biedne panie
    drukujące faktury i je wysyłające. Nikomu nie zależy, żeby ze związkami
    zadzierać.

    Inna sprawa, że odnoszę wrażenie że ani KIR ani banki się nie starają za
    bardzo w celu popularyzacji tego całego systemu. A jak nikomu nie zależy
    to ja nie wiem po co to wprowadzono. Przetestuje tak n-kę, ale z
    ciekawości raczej niż z potrzeby.

    --
    Raf

  • 16. Data: 2009-12-23 14:43:57
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Rafał" news:hgt73i$i6a$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Tu nie chodzi o awersję do nowych technologii, tylko o te biedne panie
    > drukujące faktury i je wysyłające. Nikomu nie zależy, żeby ze związkami
    > zadzierać.

    Mi nie zależy na związkach zawodowych ani pracownikach firm państwowych (do
    jednych ani drugich nie przynależę i zamierzać jako pracownik nie zamierzam
    przynależeć, po za tym chyba bez znajomości nikt się tam nie dostaje) -
    monopoli energetycznych i gazowniczych. Nie podoba się pakowanie faktur do
    kopert (nie ma co k...esko męcząca praca) to niech się zwolni i po krzyku.
    Dlaczego kosztem etatu dla Pani Krysi, która nie potrafi się mentalnie się
    przestawić z PRLu na jako tako kapitalizm ja mam się mocować z
    papierkologią, opóźnionymi fakturami za energię elektryczną itp.
    Do teraz elektroniczna faktura za prąd stanowi dla nich (enion) abstrakcję,
    o poleceniu zapłaty nawet nie warto wspominać - nie było, nie ma i nie
    będzie. Dlaczego - bo nie. Jeżeli słyszy się taką odpowiedź to nie wiadomo
    czy się śmiać czy płakać.

  • 17. Data: 2009-12-23 17:22:48
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 23 Gru, 12:38, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > Gdzie inni operatorzy satek (C+ oraz CP)
    CP (co do C+ to się nie orientuję) ma własny system internetowy, gdzie
    jest możność wykupienia (prócz usługi na którą jest podpisana umowa)
    kanałów dodatkowych - wszystko za pomocą płatności elektronicznych. W
    porównaniu z tym Bilix nie jest jakimś nadzwyczajnym ulepszeniem.

    Zresztą odechciewa sie nowinek w naszym kraju kiedy czytam coś
    takiego:
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/374574,faktu
    ry_on_line_nie_daja_prawa_do_ulgi_internetowej.html

  • 18. Data: 2009-12-23 17:41:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 23.12.09 18:22, Clegan pisze:

    > Zresztą odechciewa sie nowinek w naszym kraju kiedy czytam coś
    > takiego:
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/374574,faktu
    ry_on_line_nie_daja_prawa_do_ulgi_internetowej.html

    No ale o co chodzi?
    Wymagania dot. faktur VAT (w tym elektronicznej postaci) są znane od
    dawna, więc nie wiem, o co to bicie piany.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2009-12-23 17:42:36
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Clegan"
    c.googlegroups.com

    > Zresztą odechciewa sie nowinek w naszym kraju kiedy czytam coś
> [...]

    I bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze... Jedne urzędy/urzędnicy akceptują
    i nie robią z tym problemów dla innych elektroniczna faktura za bardzo "pali
    w łapy" (na pohybel biurwie!).
    Sytuacja przedstawia z tymi fakturami jak drukowanymi potwierdzeniami
    wykonania przelewów - jeszcze kilka lat temu niektórzy urzędnicy patrzyli na
    człowieka jak na debila kiedy pokazywał im kartkę potwierdzającą dokonanie
    przelewu np. z mBanku :)

  • 20. Data: 2009-12-23 17:50:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > człowieka jak na debila kiedy pokazywał im kartkę potwierdzającą dokonanie

    wszystko przez te podpisy elektroniczne i certyfikaty, US nie honorują
    przesłanych emilem faktur, gdyż wymagają stosowania ww.

    jednak f-ra wydrukowana i przesłana listem zwykłym oraz taka przesłana
    pdf-em NICZYM się nie różnią, czyli jeżeli US poprosi o udokumentowanie
    podstawy do ulgi to można im zanieść f-ry z pdf'a tylko NIE MOŻNA
    przyznać się, że samodzielnie się je wydrukowało...taki nasz absurd

    z drugiej strony od 1 stycznia chyba już wszystkie PITy będzie można
    wypełnić i przesłać elektronicznie ;-)
    czyli idziemy w dobrym kierunku, więcej info macie tutaj:
    http://rachunkowoscdlapraktykow.pl/index.php?m=docs&
    i=29_28

    --
    pozdrawiam