  • 61. Data: 2010-03-22 00:20:37
    Temat: Re: [Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    krzysztofsf <k...@o...pl> had the courage to write:

    > Startowali do bankowosci elektronicznej pozniej niz Polska a
    > jednoczesnie panuje tam wiekszy zamordyzm w relacjach panstwo -
    > firma/obywatel

    Ależ skąd. Państwo interesuje *tylko i wyłącznie*, czy płacisz podatki na czas. Dalej
    jest wolna amerykanka (i oczywiście znajomości na wysokich stołkach). Oficjalnie
    Gruzja plasuje się bodaj na 9. miejscu na świecie pod względem łatwości prowadzenia
    działalności gospodarczej.
    Obywatel - nie zauważyłem zamordyzmu. Jak wspomniałem, państwo jest tylko
    zainteresowane, jak od obywatela wziąć jak najwięcej, dając jak najmniej.

> [...]
    > zwyklego konta na inne w przeciagu jednego dnia itp, z powodu tego, ze
    > rozwiazania byly wprowadzane od zera, bez koniecznosci uwzgledniania juz
    > istniejacych i stosowanych. Dopiero teraz dogania nas reszta Europy,
    > jesli chodzi o sprawnosc internetowych kont osobistych i szybkosci
    > przelewow.
    >
    > Gruzja wystarowala pozniej - mogla rozpoczynac z wyzszego pulapu, oraz
    > moglo byc latwo narzucic wskazanym podmiotom gospodarczym, aby
    > informatyzujac sie dokonaly podlaczenia do opisanego systemu platnosci.

    Z tego co obserwuję, nie ma administracyjnego przymusu przystąpienia do systemu -
    nowe firmy przystępują z własnej woli. Po prostu działa prawo rynku: Georgian Card
    posiada sieć terminali płatniczych, poprzez które spora część narodu reguluje
    zobowiązania.

    > Przy okazji - jest to wspaniale dla Wielkiego Brata - calosc informacji
    > o obywatelu do uzyskania jednym zapytaniem skierowanym w jedno miejsce.

    Niby tak - ale jakie to informacje? Zużycie gazu czy prądu? Do tego nigdy nie
    wiadomo, czy właściciel mieszkania nie wynajął, bo takich faktów nie zgłasza się
    Wielkiemu Bratu, coby nie przywalił podatku od wynajmu...

  • 62. Data: 2010-03-22 07:20:42
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    kashmiri (<n...@n...com>) ma odwage pisac:
    > krzysztofsf <k...@o...pl> had the courage to write:
    /ciach/

    Aktualizacja: www.ipay.ge - to jest właściwa strona ze wszystkimi
    usługodawcami (ta poprzednia nie jest aktualizowana). Telefony publiczne
    obsługuje w większości przypadków United Telecom (Silknet). Przykładowo,
    wysokość rachunku za luty 2010 miejscowego biura ONZ (tel. 251129) wynosi
    ponad 1211,63 GEL (ok. 2,200 PLN).

    Znakomite źródło informacji o rachunkach tel. różnych firm, ministerstw,
    ambasad... Wielki Brat czuwa - ale KTÓRY?

    Pzdr.
    k.

  • 63. Data: 2010-03-22 11:10:40
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kashmiri" news:ho75oi$kjb$1@news.onet.pl

    > Znakomite źródło informacji o rachunkach tel. różnych firm, ministerstw,
    > ambasad... Wielki Brat czuwa - ale KTÓRY?

    to nie jest takie głupie - chętnie bym poznał ile z naszych podatków
    przeznaczamy na komórki posłów.