  • 31. Data: 2009-12-24 12:39:51
    Temat: Re: [Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "owp" news:hgvksv$1s8$1@inews.gazeta.pl

    > No Vattenfall daje taką możliwość, że wysyła faktury mailem i można płacić
    > przez internet. Nie wiem, czym to się różni od tego BILIKSA...

    Mea Caulpa - PGE popierdasiło mi się z Vattenfalem :)

  • 32. Data: 2009-12-24 20:28:07
    Od: aceJacek <a...@w...olewaczers.eu.org.invalid>

    Dnia Wed, 23 Dec 2009 14:34:02 +0100, MacGregor napisal:
    > Przy BILIX* masz tą możliwość, że możesz zapłacić w ciągu bodajże 3
    > miesięczy od dostarczenia rachunku.
    >

    > *) za Chiny Ludowe nie mam pojęcia czy tą nazę się odmienia. :-)

    Chyba, jak Linux: Linuksie, Linuksowi, linuksowy

    wesołych, aceJacek

    --
    http://olewaczers.eu.org
    ...a na zewnatrz jest 3.4 st.C

  • 33. Data: 2009-12-24 22:17:24
    Temat: Re: [Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A możesz wskazać przepis konkretny, bo nie kojarzę przypadku "ogólnego"?

    Zgodnie z par. 4 rozporządzenia MF z 14 lipca 2005 r. faktury mogą być
    wystawiane, przesyłane i przechowywane w formie elektronicznej, pod
    warunkiem że autentyczność ich pochodzenia i integralność ich treści
    będą zagwarantowane:
    1) bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy
    z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym, weryfikowanym za pomocą
    ważnego kwalifikowanego certyfikatu, lub
    2) poprzez wymianę danych elektronicznych (EDI) zgodnie z umową w
    sprawie europejskiego modelu wymiany danych elektronicznych, jeżeli
    zawarta umowa, dotycząca tej wymiany, przewiduje stosowanie procedur
    gwarantujących autentyczność pochodzenia faktury i integralność danych.

    Oznacza to, że jeśli takie zabezpieczenia są posiadane i spełnione inne
    warunki określone w rozporządzeniu to przekazywanie faktur drogą
    elektroniczną jest poprawne - takie faktury nie podlegają jednak drukowaniu.
    Jeśli natomiast procedury w zakresie zabezpieczenia nie są dopełnione to
    taki sposób przekazywania faktur jest niedopuszczalny. Wypowiadał się w
    tej materii między innymi Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach,(
    Interpretacja IBPP1/443-187/08/PK/KAN-1062/08 z dnia 31 marca 2008),
    który stwierdził, że wydrukowanie faktury VAT w otrzymanej uprzednio
    pocztą elektroniczną formie pliku PDF nie zapewnia gwarancji
    niekwestionowanej autentyczności pochodzenia faktury od podmiotu, który
    ją wystawił oraz gwarancję integralności i nienaruszalności zawartości
    jej treści. Tym samym nie można takiej faktury uznać za tożsamą z
    fakturą wystawioną w formie papierowej.

    cały tekst znajdziecie tutaj:
    http://rachunkowoscdlapraktykow.pl/index.php?m=docs&
    i=31_28&idd=97&a=View

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 34. Data: 2009-12-25 00:06:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-24, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > ją wystawił oraz gwarancję integralności i nienaruszalności zawartości
    > jej treści. Tym samym nie można takiej faktury uznać za tożsamą z

    No ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Twierdzisz, że obie strony muszą
    owy certyfikat posiadać, a to IMHO jest nieprawda. Certyfikat musi posiadać
    wystawca, musi ową fakturę podpisać.

    Odbiorca musi jedynie posiadać oprogramowanie weryfikujące czy podpis jest
    prawidłowy (darmowe), a w razie żądania Urzędu Skarbowego musi przekazać
    faktury wraz z podpisem, w sposób elektroniczny.

    Skąd wywodzisz obowiązek posiadania własnego certyfikatu przez odbiorcę?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2009-12-29 19:31:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 24.12.09 09:27, RobertS pisze:

    > przykre, no nie?

    YPB?

    > nie, nie taki sam - to już jest oszustwo podatkowe

    taki sam.

    > jak to nie, czytałeś rozporządzenie? certyfikat muszą mieć dwie strony

    Bezedura.

    --
    Pete

  • 36. Data: 2009-12-29 19:32:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 23.12.09 23:37, MK pisze:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie, ze znaczy, bo masz potwierdzenie i jego skrot jest
    > umieszczony na formularzu. Mozesz go sobie wydrukowac. Nazywa sie to
    > Urzedowe Poswiadczenie Odbioru.

    I żaden bank na jego podstawie nie udzieli Ci kredytu.
    Tyle toto jest warte.

    --
    Pete

  • 37. Data: 2009-12-29 19:59:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > I żaden bank na jego podstawie nie udzieli Ci kredytu.
    > Tyle toto jest warte.

    A ktory bank udziela kredytow na podstawie stempla?
    BTW w ilu bankach pracujesz, ze jestes taki pewien?

    MK

  • 38. Data: 2009-12-29 20:12:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 29.12.09 20:59, MK pisze:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > A ktory bank udziela kredytow na podstawie stempla?

    Każdy.

    > BTW w ilu bankach pracujesz, ze jestes taki pewien?

    Ty za to jesteś pewien, że żaden bank nigdy nie wymaga kopii zeznania.

    LOL.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2009-12-29 20:23:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > A ktory bank udziela kredytow na podstawie stempla?
    > BTW w ilu bankach pracujesz, ze jestes taki pewien?

    Chyba większość. W każdym razie, jak się starałem o kredyt hipoteczny,
    to ważna była "prezentata" US. Taki sam pit wysłany pocztą się nie
    liczył.
    KJ

    --
    A lady is one who never shows her underwear unintentionally.
    -- Lillian Day

  • 40. Data: 2009-12-29 20:45:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Każdy.

    Kazdy to udziela na podstawie wyliczonej zdolnosci kredytowej, a nie
    stempla, chocby to byla pieczec samego Papieza.

    MK