  • 51. Data: 2010-03-18 09:43:17
    Temat: Re: [Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "krzysztofsf" news:hnsahp$25h$1@news.onet.pl

    > Billix ma ta wade dla stosujacej go firmy, ze (z tego co wywnioskowalem
    > z czytanego kiedys opisu uslugi) klient sam podejmuje decyzje kiedy
    > puscic platnosc.

    no ale przecież jest termin płatności, po którym firma, która wystawiła
    rachunek nalicza sobie odpowiednie odseteki za zwłokę.
    Podobny mechanizm przecież występuje w przypadku standardowego opłacania
    rachunków przez net (zwykły przelew). Masz termin do którego masz się
    wyrobić a jeżeli nie to będzie to o czym napisałem powyżej.
    Np. do zakładu energetycznego zawsze przelewam w ostatnim dniu płatności -
    najwięksi bandyci jak najkrócej powinni obracać moim groszem, który płacę za
    cholernie drogą usługę. (bo chyba nie powiecie, że dostaję rachunki, w
    których opłata za prąd wynosi 0 PLN a inne opłaty stanowią kilkadziesiąt
    złotych... śmiać się czy płakać).

  • 52. Data: 2010-03-18 09:53:03
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    krzysztofsf wrote:

    > Billix ma ta wade dla stosujacej go firmy, ze (z tego co wywnioskowalem
    > z czytanego kiedys opisu uslugi) klient sam podejmuje decyzje kiedy
    > puscic platnosc.

    normalnie tez klient podejmuje decyzje kiedy puscic przelew liczac
    sie oczywiscie z odsetkami za zwloke.

  • 53. Data: 2010-03-18 10:27:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Paweł <r...@1...0.0.1> writes:

    > normalnie tez klient podejmuje decyzje kiedy puscic przelew liczac
    > sie oczywiscie z odsetkami za zwloke.

    A w przypadku PZ niekoniecznie (trzeba sprawić, by zabrakło na koncie)

    KJ

    EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

  • 54. Data: 2010-03-18 20:12:44
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > A w przypadku PZ niekoniecznie (trzeba sprawić, by zabrakło na koncie)

    Nie trzeba. Wystarczy po prostu kliknąć "odwołaj" i środki magicznie
    wracają na rachunek. :-)

    --
    MiCHA

  • 55. Data: 2010-03-18 20:23:52
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > Nie trzeba. Wystarczy po prostu kliknąć "odwołaj" i środki magicznie
    > wracają na rachunek. :-)

    Fakt. Zapomniałem.
    KJ

    --
    DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
    crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by

  • 56. Data: 2010-03-19 00:45:07
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Fakt. Zapomniałem.
    > KJ

    Niektore banki, o ile dobrze pamietam, licza oplate za PZ, ktory nie
    wykonal sie z braku srodkow (moge sie mylic, ale chba gdzies widzialem
    cos podobnego)

    Wyzszosc Billixu nad zwyklym PZ (dla klienta) widac np, w bankach z
    nioprocentowanym kontem podstawowym. Nie trzeba zamrazac tam srodkow pod
    przewidywana platnosc, a po prostu przelac z konta oszczednosciowego w
    dniu, gdy chcemy zatwierdzic platnosc.

  • 57. Data: 2010-03-19 06:19:06
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    krzysztofsf <k...@o...pl> writes:

    [...]

> [...]
    > pod przewidywana platnosc, a po prostu przelac z konta
    > oszczednosciowego w dniu, gdy chcemy zatwierdzic platnosc.

    *Dla mnie* z kolei PZ ma jedną zaletę: Gdy jakiś dostawca się pulta, że
    nie zapłaciłem, to mogę mu odpowiedzieć: "dlaczego nie zostało pobrane w
    drodze PZ"?

    KJ

    PS. Moje wypowiedzi w tym wątku nie służą w żadnym razie dyskredytacji
    Biliksa, po prostu pokazuję, że czasami PZ też może mieć nad nim jakieś
    przewagi ;)

    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

  • 58. Data: 2010-03-19 18:03:36
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    krzysztofsf <k...@o...pl> had the courage to write:
    /ciach/
> [...]
    > nioprocentowanym kontem podstawowym. Nie trzeba zamrazac tam srodkow pod
    > przewidywana platnosc, a po prostu przelac z konta oszczednosciowego w

    Teraz dopiero widzę, jak zaawansowany system ma... Gruzja :) WSZYSTKIE
    możliwe rachunki dostawców w Tbilisi (1/3 narodu) - telefon, internet,
    komórki, media, mandaty karne itd - są do podglądu z poziomu konta
    bankowego, gdzie można samemu sprawdzić bieżące zadłużenie i zapłacić - albo
    ustawić direct debit na określony dzień miesiąca. Na ulicach nawet stoją
    takie automaty przyjmujące gotówkę - dla ludzi, którzy nie używają internetu
    albo banku.

    Cały system można też obsługiwać... bez konta bankowego. Tutaj:
    www.georgiancard.ge.

    Można wpisywać numery tel. różnych firm i instytucji i sprawdzać wysokość
    rachunku...

    k.

  • 59. Data: 2010-03-19 18:41:45
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kashmiri" news:ho0e9m$u5b$1@news.onet.pl

> [...]
    > www.georgiancard.ge.
    > Można wpisywać numery tel. różnych firm i instytucji i sprawdzać wysokość

    będę wulgarny i napiszę tylko tyle: ZAJEBISTE!
    W PL chyba nie prędko to będzie albo nie będzie wcale. Obstawiam ten drugi
    wariant. :(

  • 60. Data: 2010-03-20 08:20:16
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    kashmiri pisze:
> [...]
    > www.georgiancard.ge.
    >
    > Można wpisywać numery tel. różnych firm i instytucji i sprawdzać

    Startowali do bankowosci elektronicznej pozniej niz Polska a
    jednoczesnie panuje tam wiekszy zamordyzm w relacjach panstwo -
    firma/obywatel

    Objasniam :)
    Polska ma bardzo dobre rozwiazania bankowe, przelewy dochodzace ze
    zwyklego konta na inne w przeciagu jednego dnia itp, z powodu tego, ze
    rozwiazania byly wprowadzane od zera, bez koniecznosci uwzgledniania juz
    istniejacych i stosowanych. Dopiero teraz dogania nas reszta Europy,
    jesli chodzi o sprawnosc internetowych kont osobistych i szybkosci
    przelewow.

    Gruzja wystarowala pozniej - mogla rozpoczynac z wyzszego pulapu, oraz
    moglo byc latwo narzucic wskazanym podmiotom gospodarczym, aby
    informatyzujac sie dokonaly podlaczenia do opisanego systemu platnosci.

    Przy okazji - jest to wspaniale dla Wielkiego Brata - calosc informacji
    o obywatelu do uzyskania jednym zapytaniem skierowanym w jedno miejsce.