  • 21. Data: 2010-06-08 21:27:28
    Temat: Re: Nie daj si�zmanipulowa� obejrzyj filmna ko�u, film jest najwazniejszy
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > O ile on wóczas w ogóle trzymał stery w ręce.

    W jakim sensie? Zakladam ze nie chodzi o to ze za sterami siedzial
    Blasik (co jest "realne inaczej"). Nawet jesli to drugi pilot wykonuje
    podejscie (a z opublikowanych zapisow CVR wynika, ze tak nie bylo,
    i raczej byloby to dziwne w przypadku bardzo trudnych warunkow),
    to o GA decyduje kapitan.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2010-06-09 01:46:00
    Temat: Re: Nie daj siÄ&#65533;zmanipulowaÄ&#65533; obejrzyj filmna koĹ&#65533;u, film jest najwazniejszy
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]

    > zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
    > szkolenia i zasady panujace w jednostce.

    Zamiast napisania prawdy, że to był błąd wysokościomierza.

    --
    animka

  • 23. Data: 2010-06-10 10:37:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" hums41$8rl$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > szkolenia i zasady panujace w jednostce.

    : Zamiast napisania prawdy, że to był błąd wysokościomierza.

    Zamiast prawdy Ojca Rydzyka -- bo takich prawd Rydzykowych jest cała masa. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2010-06-10 20:20:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Animka <a...@t...nieja.wp.pl> writes:

    > Zamiast napisania prawdy, że to był błąd wysokościomierza.

    Ktorego wysokosciomierza? Nie myslisz chyba ze taki samolot ma tylko
    jedno urzadzenie do pomiaru wysokosci? Nie wiem dokladnie jak jest w
    takim Tu-154M Lux, ale typowo do dyspozycji zalogi sa 2 wysokosciomierze
    barometryczne (jeden dla kapitana i jeden dla drugiego pilota),
    1 wysokosciomierz barometryczny zapasowy, oraz dwa
    radiowysokosciomierze (czasem 3, np. potrzebne przy podejsciach cat
    III).

    Jednym z typowych elementow checklisty przed ladowaniem jest porownanie
    wskazan wysokosciomierzy.

    Praktyczne minimum tego Tu-154 to 2 altimetry baro + 1 radalt.

    To ktory byl zrodlem tego "bledu" i jak sie to stalo, ze zaloga
    (w wiekszym niz normalnie skladzie) go nie zauwazyla, i jak sie to ma do
    transkryptu CVS, gdzie ewidentnie zaloga jest swiadoma zejscia do ~ 20
    metrow agl?

    Komisja ma tu pewne pole manewru w sprawie posrednich przyczyn, ale bez
    przesady.
    --
    Krzysztof Halasa