    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [OT]Re: (nie)rezydent
    Date: Mon, 16 Nov 2009 21:38:58 +0100
    <hdn3lo$284$1@inews.gazeta.pl> <hdn6d5$qsj$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hdn8pa$mkk$1@inews.gazeta.pl> <hdnblo$ec$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hdnbmt$3r1$1@inews.gazeta.pl> <m...@i...localdomain>
    <hdpkuj$m63$1@inews.gazeta.pl> <m...@i...localdomain>
    <hdq15k$c6r$1@inews.gazeta.pl> <m...@i...localdomain>
    <hdruhq$jtt$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>

    (16.11.2009 19:46), Krzysztof Halasa wrote:

    > Jedynym sensownym zalozeniem, jesli ktos "dostaje" przesylke i nie wie
    > o tym jest uznanie, ze jej nie dostal.

    Być może, jednak obecnie obowiązujące przepisy mówią co innego.

    > To jest zupelnie inna sprawa i dawno powinna byc zlikwidowana.

    No i to właśnie Przemysław proponuje uprościć, czemu ty się
    irracjonalnie sprzeciwiasz.

    [...]
    > Nie, poniewaz na napisanie sprzeciwu albo podniesienie innych zarzutow
    > masz czas, liczac od momentu odebrania przesylki.

    Tak, 7 albo 14 dni. Ale nie od momentu odebrania przesyłki, ale od
    skutecznego doręczenia. A skuteczne doręczenie jest po 2 nieudanych
    awizowaniach.

    > A tu "abonent czasowo niedostepny", bo akurat jestes poza zasiegiem,
    > albo nie kupiles telefonu sat. Kazdy musi miec telefon sat?

    No to podaję bratu telefon do burmistrza miasta najbliższego
    afrykańskiej wiosce w której się znajduję. Wszystko jedno - ustalam z
    bratem jakiś kanał komunikacji ze mną "w razie czego".

    > Nie widzac w ogole wyroku ani nie wiedzac prawie w ogole o co chodzi.
    > Jasne jasne, piszesz np. zarzuty, ze podpis jest ewidentnie podrobiony.

    Lepsze to niż nie wiedzieć o wyroku i się w ogóle od niego nie odwołać.

    > Najblizsza moze byc w innym panstwie.

    > Chyba ze najblizszy samolot z wolnymi miejscami za 3 tygodnie.
    > A sam np. lezysz chory na malarie.
    >
    > Napisac sprzeciw jest latwo i powiedzmy ze mialbys szanse. Tyle ze
    > niestety sprzeciw na podrobiony weksel lub fakture nie wystarczy.

    > Nie chodzi o brak wiedzy, chodzi o skutki "skutecznego doreczenia"
    > w sytuacji, gdy przesylka nie zostala w ogole doreczona.

    No to obecnie są skutki dużo gorsze. Bo wracasz do domu i zastajesz 2
    awiza. I wiesz że coś ci doręczyli, ale nawet nie wiesz co.

    p. m.