  • Data: 2003-03-03 08:12:50
    Temat: Odp: zyski i te pe
    Od: "Adam" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Grzegorz Zatryb <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3r8o7$rif$...@a...news.tpi.pl...

    > Konstrukcja własnego koszyka jest jakimś rozwiązaniem, ale rezultaty nie
    > będą istotnie lepsze niż wskaźnik oficjalny. Natomiast śledzenie stóp
    rynku
    > międzybankowego nie daje żadnych informacji, o tym czy stopy są realnie
    > dodatnie czy ujemne. U nas np. realne stopy przekraczają 5%, a na Węgrzech
    > są ujemne gdy patrzysz na stawki rynku miedzybankowego. A to dlatego, iż
    > mieszczą się one zawsze w granicach wyznaczonych przez stopy banku
    > centralnego (no, prawie zawsze, ale to inna bajka). Są natomiast stopy
> [...]

    Nie wiem czy konstrukcja wlasnego koszyka ma wogole jakis sens. Inflacja
    jest powodowana wzrostem cen,a te z koleji wzrostem kosztow produkcji, gdzie
    ta roznica wzrostu kosztow jest minimalna.Wiadomo ze wzrost wszelkiego
    rodzaju podatkow powoduje wzrost kosztow produkcji ale ten wzrost jest
    rozlozony rownomiernie,chyba ze jest podwyzszana akcyza ktora dotyczy tylko
    pewnego rodzju produktow.Wzrost kosztow robocizny nie daje sie przelozyc na
    podwyzki tak rownomiernie bowiem jedem produkt wymaga mniejszego a drugi
    wiekszego nakladu robocizny,ale tez te roznice sa tutaj minimalne.No i
    oczywiscie cena waluty za ktora sprowadzamy produkty i polwyroby
    importowane.Ale przy tych wszystkich niewiadomych skonstruowanie wlasnego
    koszyka jest nieosiagalne.
    Pozdrawiam
    Adan