  • Data: 2003-03-03 21:43:40
    Temat: Re: zyski i te pe
    Od: "Grzegorz Zatryb" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:b3v506$nka$1@news.lublin.pl...

    > Przeciwnie,o wiele bardziej skomplikowanie i powodujace wieksze
    > zamieszanie.Pomijajac juz fakt ze gospodarka danego kraju nie moze byc
    > uzalezniona od ilosci posiadanych przez dany kraj kruszcow szlachetnych to
    > zaleznosci od koniunktury ceny tych kruszcow ulegaja ciaglym zmianom,Ceny
    > zlota wzrastaja o 10% wzrasta wiec i inflacja o 10% i rynek
    wariuje,spadaja
    > ceny zlota o 10% i mamy 10% deflacje i rynek tez wariuje bowiem te wahania
    > wartosci pieniadza nastepuja niezaleznie od rynku.
    > Pozdrawiam
    > Adam

    Jest dokładnie odwrotnie :) Jeśli cena złota, które jest podstawą wartości
    pieniądza, rosnie o 10%, to oznacza, że za pieniądze możemy dostać o 10%
    więcej innych towarów, a więc ceny spadają o 10%. No i nie każdy spadek cen
    jest deflacją. Nie chcę wchodzić w tę dyskusję, ale moim zdaniem standard
    złota znacznie zwieksza stabiloność gospodarki.

    G.