eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 59

  • 11. Data: 2009-09-26 12:16:17
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > A jak by rzeczywiście było tak jak byś chciał, to banki zaczną odrzucać
    > przelewy z najdrobniejszą literówką w nazwie. Bo po cholere mają się
    > narażać na koszty. Albo przelewy będą weryfikowane ręcznie i wrócimy do 3-4
    > dni oczekiwania na przelew (zabawnie będą wtedy wyglądać archiwalne
    > narzekania, że przelew nie doszedł po 3h).

    Troche wiary w programistow. Nie takie problemy daje sie rozwiazac.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 12. Data: 2009-09-26 12:22:58
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 14:16:17 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    >> A jak by rzeczywiście było tak jak byś chciał, to banki zaczną odrzucać
    >> przelewy z najdrobniejszą literówką w nazwie. Bo po cholere mają się
    >> narażać na koszty. Albo przelewy będą weryfikowane ręcznie i wrócimy do 3-4
    >> dni oczekiwania na przelew (zabawnie będą wtedy wyglądać archiwalne
    >> narzekania, że przelew nie doszedł po 3h).
    > Troche wiary w programistow. Nie takie problemy daje sie rozwiazac.

    Ale tu nie chodzi o algorytmy rozpoznawania tylko o odpowiedzialność.
    Jeżeli przelew będzie na Jana Kowalskiego zamieszkałego na ul Pocztowej
    1/10 a w systemie będzie Jan Kowalski zamieszkały Pocztowa 10/1 to bank
    taki przelew musi odrzucić. Bo przecież pod takim adresem może mieszkać
    inny Jan Kowalski i mieć konto w innym banku a nadawcy się akurat numery
    rachunków pomyliły, ale oczywiście winnym będzie bank. I takich dziwnych
    sytuacji mogą być tysiące. Jeżeli takie wyroki będą dalej zapadać to
    podejrzewam, że banki zaczną odwalać jak leci nie pasujące do wzorca bo
    niby czemu mają odpowiadać za czyjeś pomyłki.

    --
    Kojer


  • 13. Data: 2009-09-26 12:28:28
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Robert Kois" <k...@h...pl> wrote in message
    news:1stld7fnv683x.dlg@kojer.kojer...

    Oby banki olewały tego rodzaju wyroki.

    Jeśli pojawią się ludzie, którzy będą stosować ten mechanizm w celu
    wyłudzeń, oby udało się zorganizować jakieś przykładne ukaranie takiej
    osoby. Obcięcie kciuków mogłoby być na miejscu. ;-)


    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
    4459 (20090926) __________

    Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    http://www.eset.pl lub http://www.eset.com




  • 14. Data: 2009-09-26 12:53:42
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > Albo przelewać pieniądze po 3 dniach za 3% ale nie mniej niż 4 zł za
    > przelew. Ale to już było.

    Chyba na poczcie, za wplate gotowkowa.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 15. Data: 2009-09-26 12:55:47
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > Ale tu nie chodzi o algorytmy rozpoznawania tylko o odpowiedzialność.
    > Jeżeli przelew będzie na Jana Kowalskiego zamieszkałego na ul Pocztowej
    > 1/10 a w systemie będzie Jan Kowalski zamieszkały Pocztowa 10/1 to bank
    > taki przelew musi odrzucić.

    A skad bank mialby wiedziec ze Jan Kowalski nie ma dwoch mieszkan na tej
    ulicy? Albo np. wszystkich na niej?

    "Nazwa beneficjenta" to nieco inna sprawa niz adres.

    > Bo przecież pod takim adresem może mieszkać
    > inny Jan Kowalski i mieć konto w innym banku a nadawcy się akurat numery
    > rachunków pomyliły, ale oczywiście winnym będzie bank. I takich dziwnych
    > sytuacji mogą być tysiące. Jeżeli takie wyroki będą dalej zapadać to
    > podejrzewam, że banki zaczną odwalać jak leci nie pasujące do wzorca bo
    > niby czemu mają odpowiadać za czyjeś pomyłki.

    Dobrze ze nie jestes zrodlem prawa :-)
    --
    Krzysztof Halasa


  • 16. Data: 2009-09-26 13:04:19
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 14:55:47 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    >> Ale tu nie chodzi o algorytmy rozpoznawania tylko o odpowiedzialność.
    >> Jeżeli przelew będzie na Jana Kowalskiego zamieszkałego na ul Pocztowej
    >> 1/10 a w systemie będzie Jan Kowalski zamieszkały Pocztowa 10/1 to bank
    >> taki przelew musi odrzucić.
    > A skad bank mialby wiedziec ze Jan Kowalski nie ma dwoch mieszkan na tej
    > ulicy? Albo np. wszystkich na niej?
    > "Nazwa beneficjenta" to nieco inna sprawa niz adres.

    A co to ma do rzeczy? Nadawca zlecił przelew dla Jana Kowalskiego z
    Pocztowej 1/10. Bank zaksięgował Janowi Kowalskiemu z Pocztowej 10/1. To
    może być inna osoba. Pokaż mi ten przepis który ogranicza sprawdzenie tylko
    do "Nazwy beneficjenta".

    > Dobrze ze nie jestes zrodlem prawa :-)

    Nawzajem :).

    --
    Kojer


  • 17. Data: 2009-09-26 14:57:07
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Robert Kois wrote:
    > Ale rozumiesz, że nie da się tego weryfikować automatycznie a koszty
    > ludzkie są wysokie. I bank przerzuci je na klienta. I co zrobisz jak ze
    > względu na literówkę którą ktoś zrobi, ty nie dostaniesz kasy, albo
    > dostaniesz po kilku dniach? Pewnie będziesz krzyczał jak niektórzy tu:
    > "złodzieje przetzymali moją kasę".

    Ale rozumiesz, że:
    - poruszamy się na gruncie KC i szkodę klient będzie musiał udowodnić
    - bank będzie miał regres do beneficjenta, który w sposób nieuprawniony
    podjął środki
    - procesy ryzyko daje się szacować i nim zarządzać
    - procesy biznesowe daje się parametryzować
    - istnieją różne wynalazki typu fuzzy search / compare które również
    można parametryzować, ze względu na "dokładność" porównania

    > Albo przelewać pieniądze po 3 dniach za 3% ale nie mniej niż 4 zł za
    > przelew. Ale to już było.

    Przy takiej konkurencji na runku? Śmiem wątpić.

    > Na szczęście SN nie tworzy prawa. A kolejne wyroki w podobnych sprawach
    > moga być inne.

    Ale je interpretuje i daje wytyczne. I to wystarczy.

    > Przez to, że parę osób dało się naciągnąć możemy mieć drogie i długo
    > trwające przelewy? Fajnie.

    Może jednak załóż, że bankach / firmach software-owych pracują ludzie
    którzy jednak używają mózgu i są w stanie odpowiednio zdefiniować
    procesy i zrobić / sparametryzować oprogramowanie ...

    > Najprostszy pomysł do załatwienia tego to wywalić w formularzach wszystkie
    > dane oprócz numeru rachunku, kwoty, daty i tytułu przelewu. Problemu nie
    > będzie :).

    Szczęśliwie to nie od Ciebie zależy :-P

    Piotrek


  • 18. Data: 2009-09-26 17:04:27
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: BK <b...@g...com>

    Panowie zrobcie sobie miesiac wolnego i wasza dyskusja straci sens. Od
    lipca [teoretycznie, bo nasz kochany kraj jak zwykle bedzie mial
    opoznienie] wchodzi w UE dyrektywa PSD nakladajaca obowiazek
    weryfikacji jedynie numeru konta :)

    Co do zasady zas SN w swoim orzeczeniu mial racje. SN nie tworzy prawa
    tylko orzeka na podstawie obowiazujacych przepisow. Obowiazujace
    przepisy sa takie, ze jesli zlecam przekazanie $$$ Kowalskiemu Janowi
    [konkretnemu] to ten Kowalski Jan ma te $$$ dostac. SN nie jest winny
    temu, ze mamy takie, a nie inne regulacje prawa cywilnego, ktorym
    "wymykaja sie" nowoczesne technologie takie jak bankowosc internetowa.

    Na szczescie problem jest znany i roziwazywalny. Zalatwi go PSD.


  • 19. Data: 2009-09-26 17:27:49
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    news:d1ae8374-6be5-488a-8f21-1f725f845002@o21g2000vb
    l.googlegroups.com...

    > Na szczescie problem jest znany i roziwazywalny. Zalatwi go PSD.

    A czy PSD ma także objąć transakcje nie-SEPA?


    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
    4459 (20090926) __________

    Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    http://www.eset.pl lub http://www.eset.com




  • 20. Data: 2009-09-26 17:31:57
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
    news:h9linc$fvp$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > A czy PSD ma także objąć transakcje nie-SEPA?

    OK, już sobie doczytałem, że ma objąć wszystkie waluty państw członkowskich,
    bo obawiałem się, że może dotyczyć tylko strefy EUR.


    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
    4459 (20090926) __________

    Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    http://www.eset.pl lub http://www.eset.com



strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1